Family Ties
Fra : Hanne Jespersen

Dato : 28-01-02 21:21

Hvor er det nu lige, man finder en hjemmeside, hvor der er en test af
diverse slægtsforskningsprogrammer. Har nemlig set at Family Ties fås i
Netto pt. for 49 kr.

Med venlig hilsen
Hanne Jespersen

Fra : Knud Olsen

Dato : 28-01-02 22:11

"Hanne Jespersen" <svip@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det nu lige, man finder en hjemmeside, hvor der er en test af
> diverse slægtsforskningsprogrammer. Har nemlig set at Family Ties fås i
> [...]
Prøv denne her!
http://www.dis-danmark.dk/i_progra.htm

Knud Olsen

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 28-01-02 22:17

On Mon, 28 Jan 2002 21:20:59 +0100, Hanne Jespersen wrote:

> Hvor er det nu lige, man finder en hjemmeside, hvor der er en test af
> diverse slægtsforskningsprogrammer. Har nemlig set at Family Ties fås

Mig bekendt findes der ikke en skandinavisk anmeldelse af
programmet. Men du kan gå til http://www.gensoftsb.com/
der tilbyder en række sammenligninger af slægtsprogrammer.
De har dog ikke skrevet meget om Family ties.

En hurtig søgning antyder, at slægtsprogrammet Family Ties
kom frem i midten af 80'erne.

Fraværet af en dansk-sproget undersøgelse antyder at
programmet ikke er udbredt blandt danske internet-forbundne
slægtsforskere. Dette understøttes også af at kun 3 ud af
de godt 1000 GEDCOMP-brugere anvender Family Ties.

Udbredelsen af forskellige slægtsprogrammer blandt GEDCOMPs
brugere kan ses på http://www.lklundin.dk/gedcomp/sw_stat.asc

Den manglende udbredelse af Family Ties efter så mange år kan
betyde at det ikke er et godt køb. Jeg tror mange i dette
forum ville have anbefalet Netto at udbyde et andet program
til slægtsforskning.

-Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Hanne Jespersen

Dato : 28-01-02 23:15

"Lars Kr. Lundin" <news-48@lklundin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyde at det ikke er et godt køb. Jeg tror mange i dette
> forum ville have anbefalet Netto at udbyde et andet program

Det anede mig nok, at det ikke er netop det program, man skal satse på, så
jeg glemmer alt om at købe den slags i Netto. Tak for et hurtige svar.

Med venlig hilsen
Hanne Jespersen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 29-01-02 00:44

> [...]
> Hvor er det nu lige, man finder en hjemmeside, hvor der er en test af
> diverse slægtsforskningsprogrammer. Har nemlig set at Family Ties fås i

Nej, det er måske ikke lige det program der står på ønskelisten, men min
datter og svigersønnen syntes det var morsom at investere i det til mig, så
jeg har lige haft det på skærmen.

Programmet virker udmærket og stabilt og jeg kan ikke umiddelbart finde
nogle mangler, med mindre man ikke kan ændre på tekstfonten der er for lille
til mine øjne. Der er dog nok nogle GEDCOM import/eksport
mangler/differencer (uden jeg har undersøgt det yderligere end importeret
min egen .ged, hvilket gik hurtigt og smertefrit - men så vidt jeg
umiddelbart ser mangler nogle specialfelter).

De faciliteter programmet tilbyder må jeg erkende er dækkende - det fremgår
dog ikke om der er nogle begrænsninger, lige som designet og farvevalget
ikke lige er min smag.

Funktionerne er der, så man kan egentlig ikke finde på noget objektivt
dårligt at sige - og til prisen vil jeg ikke give det tommefingeren.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk http://www.image.dk/~jep

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 29-01-02 07:25

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Funktionerne er der, så man kan egentlig ikke finde på noget objektivt
> dårligt at sige - og til prisen vil jeg ikke give det tommefingeren.

Jeg har ikke selv programmet, men har ladet mig fortælle, at det bl.a. ikke
viser nogen som helst information om indgifte ægtefæller i et
efterkommertræ.

Og de er jo - trods alt - også en del af et efterkommertræ.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 29-01-02 13:14

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke selv programmet, men har ladet mig fortælle,
Ja, så er det jo svært at udtale sig )
> ikke viser nogen som helst information om indgifte
> ægtefæller i et efterkommertræ.
Det er, så vidt jeg kan se rigtigt og er naturligvis en mangel - men helt
ærligt, hvad kan man forlange for en flad 50'er )
Programmet er udmærket til at starte med, men vokser interessen stiger ens
krav naturligvis og så er det ikke fyldestgørende nok. Man kan sige meget
for og imod - men det programmet er bedt om at gøre udfører det let og
smertefrit. Det var det jeg vurderede, ikke om det var godt nok til "proff"
brug.
At gøre sammenligning med f.eks. BKW6 ville være unfair - da det jo er et
ganske andet og langt tungere program og dit foretrukne skal man jo købe for
at kunne vurdere i fuld version.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 29-01-02 20:49

> [...]
> ganske andet og langt tungere program og dit foretrukne skal man jo købe

Det er nu ikke helt korrekt, da der kan downloades en demo version, som er
fuldt funktionsdygtig, bortset fra, at der skrives Demo over udskrifterne,
men der kan da udskrives fra det - modsætning til andre demoer.

Fra : Flemming Andresen

Dato : 29-01-02 16:27

Hanne,

Hvis du køber Komputer for Alle's februar nr. `kr. 59,75 for du
et program der hedder Legacy Family Tree + en artikel med tips
om slægtsforskning på internettet.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Flemming Andresen

Flemming.Andresen@Esenet.dk

Notice: By sending SPAM (UCE/BCE) to this address, you are
accepting and agreeing to our charging a $1000 fee, per
email, for handling and processing, and you agree to pay any
and all costs for collecting this fee.

Fra : Lisa Meta Erbs Jense~

Dato : 30-01-02 20:51

Du kan låne Family Ties på biblioteket ..... og det er ganske gratis. Så kan
du jo se, om det er noget for dig.

Med venlig hilsen
Lisa Meta Erbs Jensen
lisa-erbs@mail1.stofanet.dk