Chronik der Heide- und Moorkolonisation
Fra : Lykke Juhler

Dato : 26-01-02 15:53

Hej

Er der nogen der kender bogen:

Chronik der Heide- und Moorkolonisation im Herzogturm Schleswig (1760-1765).
af Otto Clausen

Jeg har lige hentet bogen på biblioteket idag, -det er et værk på 894
side-------------------på tysk.

Det er en meget udførlig beskrivelse af "koloniseringen" i området nord for
Ejderen. Hver enkelt landsby er taget for sig selv, med navns nævnelse af de
personer.

Hvis nogen mangler et opslag skal jeg gerne gøre et forsøg i det tyske
sprog.

Men hvis nogen kender til bogen i en dansk udgave vil jeg gerne vide det.
Det tager unægtelig lang tid at læse så stort et værk på tysk.

Hilsen Lykke Juhler

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 26-01-02 20:34

"Lykke Juhler" <fam.juhler@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kender bogen:
>
> Chronik der Heide- und Moorkolonisation im Herzogturm Schleswig
(1760-1765).
> af Otto Clausen

<snip>
> Men hvis nogen kender til bogen i en dansk udgave vil jeg gerne vide det.
> Det tager unægtelig lang tid at læse så stort et værk på tysk.
>
> Hilsen Lykke Juhler

Mig bekendt er den ikke oversat. Jeg har set den på LA i Aabenraa og fundet
nyttige oplysninger i den.

Svend Aage