Hvem ved hvor løven stod?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 24-01-02 22:02

Hej.
Har i news:dk.binaer.historie lagt et billede af to personer ved en
skulptur, forestillende en løve. Nogen der kan genkende den og ved hvor
billedet er taget?
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-01-02 22:37

Er her ikke tale om Istedløven?
Det sku' vist være til at hitte ud af?
Flemming Svendsen, Korsør

Fra : Robert Piil

Dato : 24-01-02 22:46

On Thu, 24 Jan 2002 22:37:03 +0100, "Flemming Svendsen"
<flemclar@mail.dk> wrote:

>Er her ikke tale om Istedløven?

Nej, prøv selv at sammenligne:

http://images.google.com/images?q=istedl%F8ven&num=50&hl=da&newwindow=1&sa=N&tab=wi

Må jeg iøvrigt anbefale:

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Familien Kristensen

Dato : 24-01-02 22:55

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse >

> Nej, prøv selv at sammenligne:

http://images.google.com/images?q=istedl%F8ven&num=50&hl=da&newwindow=1&sa=N
&tab=wi

Jeg synes at bygningen til højre for personerne ser lidt for "eksotisk" ud
til at være dansk ?

Jeannie Kristensen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 24-01-02 22:54

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er her ikke tale om Istedløven?
> Det sku' vist være til at hitte ud af?
> Flemming Svendsen, Korsør
På et tidspunkt er billedet undersøgt på Det Kongelige Bibliotek der sagde
at det var ikke Istedløven, og det ikke var taget i Danmark.
Erik M. Nielsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-02 22:56

On Thu, 24 Jan 2002 22:37:03 +0100, Flemming Svendsen wrote:

>"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

>Er her ikke tale om Istedløven?
>Det sku' vist være til at hitte ud af?

Det tror jeg ikket. Den stod på kirkegården i Flensborg i 17 måneder
indtil 1864. Herefter flyttede den rundt til forskellige ydmyge steder
i Berlin (Tøjhuset, senere ved Kadetakademiet i Lichtersfelde/Berlin),
indtil den i 1945 blev givet tilbage til Danmark, hvor den blev
placeret ved Tøjhusmuseet.

At dømme efter billedet, som vel er taget i 50'erne, eller deromkring,
er den her placeret ved et monument på en plads med en palæagtig
bygning i baggrunden. I så fald må billedet være taget i Berlin.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Christiansen

Dato : 24-01-02 22:58

Hej

På denne http://www.milhist.dk/start/inmonnu.html findes en god beskrivelse
af løven samt dennes forskellige placering,

Hilsen
Claus

--
Claus Christiansen
claus_christiansen@t-online.de

Fra : Bente Aaris

Dato : 24-01-02 23:10

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i melding
> [...]
> Har i news:dk.binaer.historie lagt et billede af to personer ved en
> skulptur, forestillende en løve. Nogen der kan genkende den og ved

Hej!

Tror det er Rom, jeg kan bare ikke huske hvad bygningen
hedder, (måske er det parlamentsbygningen?.
Carte Postale er vel også italiensk.

Bente Aaris

Fra : Robert Piil

Dato : 25-01-02 03:14

On Thu, 24 Jan 2002 23:09:37 +0100, "Bente Aaris" <aaris@c2i.net>
wrote:

>Carte Postale er vel også italiensk.

Nej, det er fransk.

--
Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-01-02 07:16

On Fri, 25 Jan 2002 03:13:52 +0100, Robert Piil wrote:

>Nej, det er fransk.

- som er det internationale postsamarbejdes officielle sprog.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : toma

Dato : 25-01-02 01:35

Hej
Et gæt - det kunne være hovedbanegården i Milano- Stazione Centrale - et
utroligt stykke fascist-arkitektur fra Mussolini-tiden.
hilsen Torben

Fra : Hans Hjeds

Dato : 26-01-02 12:01

Jeg tror den står i Paris, eller i hvert fald i Frankrig.
Statuen bag Løven ligner den franske statue fra Frimærkerne.
mvh
Hans Hjeds