Opslag i Viborg KB ønskes.
Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 24-01-02 19:32

Hej.

Jeg er kommet i bekneb med et opslag i Viborg KB efter min tipoldefars død
og måske derigennem hans fødested.

Det drejer sig om følgende:

Jeg har en afskrift af en slægtsbog angående min tipoldemors slægt og heri
står der:

"Anne Marie Sørensen født i Gl. Asmild 13/9-1848, død 5/2-1898 gift
14/10-1873 med Jens Severin Christensen, Skomager i Viborg født 7/4-1840,
død 27/10-1910."

Det er de eneste oplysninger jeg har om min tipoldefar og jeg tænkte at der
igennem et opslag om hans død ,deres vielse eller måske i en folketælling
måske ville stå oplysninger om hans fødested.

Problemet er at jeg meget sjældent har mulighed for at komme på
Landsarkivet/Rigsarkivet i København og endnu mindre for at komme til
Landsarkivet i Viborg.

Hvis det har nogle interesse har jeg mulighed for at gøre opslag i KB`er i
alle sogne i det "gamle" Holbæk og Sorø amter på vores bibliotek.

Venlig Hilsen

Githe Gry.
githe.gry@get2net.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-02 19:56

On Thu, 24 Jan 2002 19:31:34 +0100, Githe Gry Jørgensen wrote:

>Jeg er kommet i bekneb med et opslag i Viborg KB efter min tipoldefars død
>og måske derigennem hans fødested.
>
>Det drejer sig om følgende:
[klip]
>"Anne Marie Sørensen født i Gl. Asmild 13/9-1848, død 5/2-1898 gift
>14/10-1873 med Jens Severin Christensen, Skomager i Viborg født 7/4-1840,
>død 27/10-1910."

Er han/de død(e) samme sted? I givet fald: I hvilket sogn og herred
ligger Gl. Asmild?

Jeg skal til Viborg i morgen, fredag, og slå gerne op.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-01-02 20:20

On Thu, 24 Jan 2002 19:55:52 +0100, Kurt Hansen wrote:

>[klip]
>
>Er han/de død(e) samme sted? I givet fald: I hvilket sogn og herred
>ligger Gl. Asmild?

Ach, jeg fæ... du skriver jo højt og tydeligt Viborg KB. Okay, jeg
slår dem op.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 24-01-02 22:04

<githe.gry@get2net.dk> wrote:

>"Anne Marie Sørensen født i Gl. Asmild 13/9-1848, død 5/2-1898 gift
>14/10-1873 med Jens Severin Christensen, Skomager i Viborg født 7/4-1840,
>død 27/10-1910."

Det må vist være ham her:

FT-1845, Viborg Købstad, Nørlyng, Viborg, 79191
Wiborg Kiøbstad, 194.6, Magelæs stræde
1436, Christen Sørensen, 36, Gift, Dagleier, 1, Mammen Wiborg amt, M,
1437, Marie Jensdatter, 47, Gift, Hans kone, 1, ??Thranberg Viborg
amt, K,
1438, Jens Severiin, 5, Ugift, Deres søn, 1, Bruunshaab, M,
1439, Ansine, 3, Ugift, Deres datter, 1, Viborg, K,

>Det er de eneste oplysninger jeg har om min tipoldefar og jeg tænkte at der
>igennem et opslag om hans død ,deres vielse eller måske i en folketælling
>måske ville stå oplysninger om hans fødested.

Ja, men det behøver man altså ikke rejse til Viborg efter
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Familien Kristensen

Dato : 24-01-02 22:28

"Githe Gry Jørgensen" <githe.gry@get2net.dk> skrev

> [...]
>
> Hvis det har nogle interesse har jeg mulighed for at gøre opslag i KB`er i
> alle sogne i det "gamle" Holbæk og Sorø amter på vores bibliotek.

Måske er det ham her ?

Jens Severen CHRISTENSEN
Sex: M

Event(s):
Birth: 07 Apr 1840 Place: <Asmild, Viborg, Denmark>
Christening: 10 May 1840 Place: Asmild, Viborg, Denmark

Parents:
Father: Christen SORENSEN LINDGAARD
Mother: Inger Marie JENSDR

Source Information:
Batch Number: C211052
Source Dates: 1813 - 1876
Film or Fiche Number: 54073
Collection Details: Asmild; Den Danske Folkekirke

Jeannie Kristensen
Hvis du vil svare mig direkte, så vælg "svar til afsender".