Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan renser jeg min linse?
Fra : Mick Johansen

Dato : 02-02-02 20:41

Hejsa,

Jeg har et Olympus C2100, hvor linsen er blevet lidt beskidt. Har I nogen
forslag til hvordan jeg renser linsen bedst/nemmest ?

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : HB Nielsen

Dato : 02-02-02 22:25

Hej...

Du gør to ting:
1: Køber nogle vådrenseservietter specielt til objektiver hos din
fotohandler, og renser den i det.
2: Venter 10 min og tørre over med en tør renseklud.

MVH
HB

Fra : Clark Kent

Dato : 03-02-02 00:58

Med fint sandpapir.....................

HB Nielsen <hb_nielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3hli6$lbj$1@sunsite.dk...

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-02-02 18:13

Jeg synes at man snart skal klage til Orangenet.dk og få Henri's email
spærret. Det han holder på med her er jo ren chikane (spam) og det er
ulovligt.
Via hans e-mailadresse henri@orangenet.dk må dette kunne lade sig gøre.

MVH Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-02-02 23:03

Tommy Hansen wrote:

> Jeg synes at man snart skal klage til Orangenet.dk og få Henri's email
> spærret. Det han holder på med her er jo ren chikane (spam) og det er
> [...]

"Supermand" er det der kaldes en UseNet troll, man kan godt klage over
hans adfærd, det skal i givet fald ske til mailto:abuse@orangenet.dk -
men problemet er, at han så bare installerer et nyt log-in, han har
allerede skiftet e-mail adresse tre gange, og sådan kan det desværre
køre meget længe.

Det mest effektive er at putte troll'e i kill-filteret, og undlade at
besvare hans indlæg (lade være med at bide på deres madding), troll'e
skriver jo ikke noget relevant.

Jeg har seriøst overvejet at lave et troll-FAQ, der kunne postes som et
Re, hver gang "Supermand" poster off-topic i gruppen, det kunne
forklare, at den pågældne er en troll, og hvad en troll er, og hvordan
man udfærdiger en klage, og hvor til klagen skal sendes, det vil nok
gøre indtryk hos mailto:abuse@orangenet.dk - hvis de får en 20 - 30
klager, hver gang "Supermand" har postet i news:dk.fritid.foto - min
eneste betænklighed er, at et FAQ fordobler støjen...!

En vidre snak om dette emne er off-topic, der bør vi FUT'te til
news:dk.admin.netikette - jeg har lavet et FUT dertil.

Fra : Jan

Dato : 20-02-02 22:31

Niels Ebbesen, du er en skvadernosse, du er nu igen off-topic, dette er ikke
en elektronisk manual i at bruge news.

Fra : Peder Olsen

Dato : 04-02-02 00:32

Knægten er jo simpelthen hjernedød

Fra : Jan

Dato : 20-02-02 22:09

Nu må i sku holde en pause, hvordan bliver det chikane eller spam fordi han
giver et råd som i ikke bryder jeg om, det var da noget andet hvis han skrev
at alle der hed "Tommy Hansen er idioter", men det er da jo ingen der
gør....

Fra : Jan

Dato : 20-02-02 22:03

Hvad korn skal det være ?, kan man evt. bruge en vinkelsliber ?

Fra : Mick Johansen

Dato : 03-02-02 11:13

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Langgaard

Dato : 03-02-02 00:09

Hej

STOP !

Brug først en blød børste til at fjerne små "sandkorn", som på en vådserviet
virker som sandpapir !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Mich@el

Dato : 03-02-02 14:52

Hej Mick

Mick Johansen wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg har et Olympus C2100, hvor linsen er blevet lidt beskidt. Har I nogen
> forslag til hvordan jeg renser linsen bedst/nemmest ?

Gå til din forhandler og køb et rensesæt.

Da jeg købte mit Olympus C2100UZ, gav forhandleren mig det råd at investere i
et UV-filter til kameraet. Billederne bliver bedre, og kommer du til at ridse
noget, er det kun UV-filtret og ikke selve linsen.

UV-Filtret koster kun ca. 100 kr. en ny linse er betragteligt dyrere.

Mvh.

Michael