Nokia "lukket brugergruppe"
Fra : Søren Rohde

Dato : 02-01-01 19:22

Hej

Jeg har ladet mig fortælle, at man (kun) på Nokia telefoner kan aktivere
funktionen "lukket brugergruppe" (i indstillinger - sikkerhedsindstillinger)
med koden 666, og derved sende sms gratis. Ulempen er at man skal aktivere
funktionen hvergang den har været slukket.

Er dette korrekt, og hvordan foregår det? Det er vel stadig
telefonselskabets net der bruges, og de kan vel se hvem der sender...?

Eller...? Synes det lyder lidt for smart.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 02-01-01 20:02

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev
> Eller...? Synes det lyder lidt for smart.

Læs evt tråden GRATIS SMS??? fra 30/12/00

Vh Mark

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 22:49

Fra : Mark Beaumont

Dato : 06-01-01 22:49

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev
> Hej igen. Jegb kan ikke åbne tråden - den er slettet (?).
> Kan andre evt. give et andet link, eller kort genfortælle?

Kort sagt
Det er ikke muligt at sende gratis SMS

Vh Mark

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-01 23:44

Mark Beaumont wrote:

> "Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev
>
> Kort sagt
> Det er ikke muligt at sende gratis SMS

jo. Det skal bare gøres over nettet :)

Og med GPRS burde man så kunne gøre det på under 256 bytes.
Og til en pris af 30 kr pr. GB svarer det til 30 / (1024 * 4)
= 30 / 4096 = 0.00732421875 kr pr. SMS. Det er næsten gratis.

Fra : Rander

Dato : 06-01-01 23:44

Sat, 6 Jan 2001 22:48:55 +0100 brugte Mark Beaumont 11 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Kort sagt
>Det er ikke muligt at sende gratis SMS

Vel er det så - du skal bare ikke sende fra din egen telefon!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg kørte manden ned. Han indrømmede at det var hans fejl,
idet han tidligere var blevet kørt ned. (Skadesanmeldelse)