KT7 & amd1333
Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-02-02 20:13

Jeg fik pga. manglende køling brandt min and tunderbird 1200 Mhz. af !
så jeg bestildte en ny processor, men jeg modtog en 1333 Mhz. tunderbird
- da jeg kunne se at det var den samme pris, klagede jeg ikke men satte
den i bundkortet.
- mit problem er at den kun vil starte op efter jeg har reset biosen,
dvs. slukke, flytte jumper så jeg loader default bios setup.
Hvis jeg ændre noget som helst i bios, selv ting der ikke har noget med
hastighed at gøre, så starter den ikke op! - "fail prove" i bios er også
prøvet uden held, når den er startet op efter "reset" virker alt som det
skal (starter op med 1000 Mhz.).
Spørgsmålet er nu om en 1333 er kompatibel med abit kt7 eller jeg har
ødelagt noget på motherboardet da den gamle prc. brandte af ?
- Kan nogen hjælpe ?

Fra : Lars

Dato : 02-02-02 20:14

kan du ikke multiplie m. 133 x 10 = 1333

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-02-02 21:12

Lars wrote:

> kan du ikke multiplie m. 133 x 10 = 1333
<snip>

KT7 understøtter shjv kun 100MHz FSB.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-02-02 21:51

Under abit's homepage står der: "CPU Supports
AMD Athlon/Duron 600MHz-1.2GHz 200/266MHz FSB Socket A Processors"

(det er et kt7a kort)

- jeg har prøvet at ændre i bios uden held.
du skriver "shjv" hvad betyder det ?

Tror du at den prc. jeg har fået (1333/266) ikke kan bruges på mit kort,
jeg kunne godt leve med at jeg så kun kørte de 1200 Mhz. som der står
hos abit.

Fra : Jens Gade

Dato : 03-02-02 10:35

On Sat, 2 Feb 2002 20:50:31 +0000 (UTC), "Erik Nielsen"
<erik_odinsvej@usa.net> wrote:

>Tror du at den prc. jeg har fået (1333/266) ikke kan bruges på mit kort,
>jeg kunne godt leve med at jeg så kun kørte de 1200 Mhz. som der står
>hos abit.

Den kan godt bruges, men hvis den er multiplierlåst, vil den kun køre
1000MHz(10x100) på et KT7(10*133,3 på KT7A). Hvis du låser den op med
blyantstricket på L1 broerne, burde du med en nyere BIOS kunne få den
op på 12-13x100. Hvis FSB'en så også sættes et par MHz op, er de 1333
hjemme, vil jeg tro.

--
Hilsen/regards
Jens Gade