Ole Michelsen eller ej
Fra : Kevin

Dato : 02-02-02 18:38

Jeg mener det var Ole Michelsen der engang sagde "Man skal ikke forvente
mere af en film, end det den er lavet til at være".
Kun ud fra den betragtning kan man bedømme kvaliteten af en film på den mest
hæderlige måde, og det synes jeg Ole M. gør, ved at på en præcis og
humoristisk måde fortælle os, hvad vi kan forvente af en film i forhold til
det den er lavet til at være. Derefter er det op til os selv og bedømme
filmen ud fra vores egen smag. Han fortæller os ikke om vi skal synes at en
film god eller ej, og det tror jeg en del her i gruppen desværre har
misforstået.
Jeg er dermed ikke altid enige med Ole M., og går da slet ikke op i hvor
mange hatte han giver sine film, men jeg lytter alligevel til hans
anmeldelser for at vide hvad jeg kan forvente af en given film, og gerne få
et godt grin med på vejen.
Desuden synes jeg det er et typisk dansk udslag af janteloven og alm.
uvidenhed, når nogle begynder med "at Ole M. kan kun lide franske film, Ole
M. anmelder kun franske film, Ole M. hader amerikanske film, Ole M. elsker
at høre sig selv tale fransk osv.".
Jeg synes ikke at franske film er dårlige, tværtimod. Dét at de er
anderledes end typiske hollywoodfilm gør dem kun interessante. Jean-Pierre
Jeunet er feks. en fremragende filminstruktør og er ikke den eneste fra
Frankrig, og hvem elsker ikke Amélie eller de andre skøre underholdende
universer Jeunet skaber på det store lærred (nu kom jeg vist ud på et
sidespor).
Anyway, jeg ønsker ikke at være foruden Ole Michelsen's indsigtsfulde og
underholdende filmanmeldelser.

--
Hilsen Kevin

http://www.shibumi.org/eoti.htm

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-02-02 20:47

"Kevin" <nomail@at.all>
> Anyway, jeg ønsker ikke at være foruden Ole Michelsen's indsigtsfulde og
> underholdende filmanmeldelser.

Her må et "Me too" være på sin plads.

Faktisk troede jeg, vi havde udryddet den med Ole Michelsens
Hollywood-had og ubetingede Frankrig-kærlighed i vores
tidligere diskussioner om emnet. Dermed også være sagt, at vi
nok ikke behøver at diskutere det igen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kevin

Dato : 02-02-02 22:16

> Faktisk troede jeg, vi havde udryddet den med Ole Michelsens
> Hollywood-had og ubetingede Frankrig-kærlighed i vores
> tidligere diskussioner om emnet. Dermed også være sagt, at vi
> nok ikke behøver at diskutere det igen.

Den evige diskussion, som jeg før har set i gruppen her men aldrig har
deltaget i.
Men du har alligevel nok ret. Jeg havde bare et af disse øjeblikke hvor jeg
måtte ud med min mening, efter at have læst nogle ret åndssvage holdninger
til Ole Michelsen og hans evner som filmanmelder i forskellige indlæg.

Fra : Wolfgang

Dato : 02-02-02 21:37

"Kevin" <nomail@at.all> wrote in message

> Anyway, jeg ønsker ikke at være foruden Ole Michelsen's indsigtsfulde og
> underholdende filmanmeldelser.

Vel talt! Jeg tror heldigvis, at du udtrykker hvad mange af os mener.

/w

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 10-02-02 21:08

> [...]

> Frankrig, og hvem elsker ikke Amélie eller de andre skøre underholdende
> universer Jeunet skaber på det store lærred (nu kom jeg vist ud på et

Hmm. Selv en fremragende instruktør kan lave det værste lort så. Alien
Resurrection står absolut på min liste over noget der ikke burde være lavet.

--
Mvh. Rene
Sælges: Sort Aavik A4

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-02-02 12:00

On Sun, 10 Feb 2002 21:07:53 +0100, "Rene Eske Jensen"
<rene_fjernmig@eskejensen.dk> wrote:

>"Kevin" <nomail@at.all> wrote in message

>Hmm. Selv en fremragende instruktør kan lave det værste lort så. Alien
>Resurrection står absolut på min liste over noget der ikke burde være lavet.

Helt enig, især hvis man ser den som en Aline-film og ikke en
Jeunet-film. Alien 3 og 4 er i høj grad instruktørernes film ikke
Alien-film Det er nok også derfor folk ikke synes om dem.

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Ole

Dato : 11-02-02 15:30

> [...]
> Jeunet-film. Alien 3 og 4 er i høj grad instruktørernes film ikke
> Alien-film Det er nok også derfor folk ikke synes om dem.

Personligt kan jeg nu bedre li' Alien 3 end Aliens, især "elsker" jeg at
pigen der bliver brugt så uendeligt meget tid på at holde i live i 2'eren er
død i 3'eren - mere dystert kan det vel ikke blive?!

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 11-02-02 19:02

"Ole" <Ole_alm@hotmail.com> wrote in message

> [...]
er
> død i 3'eren - mere dystert kan det vel ikke blive?!

Nope. Det er et ret tydeligt tegn på at det er en David Fincher film.
Iøvrigt synes jeg at tre'eren passer langt bedre som efterfølger til den
oprindelige Alien film, med kun en enkelt Alien, istedet for tusindvis.

--
Mvh. Rene
Sælges: Sort Aavik A4