Dele internet forbindelse...over internett~
Fra : Carsten Jessen

Dato : 02-02-02 18:29

Mit spørgsmål er måske lidt mærkeligt, men er det muligt at gå på nettet via
en anden computer som man har kontakt med via nettet. Grunden til mit
spørgsmål er at min arbejdscomputer har adgang til en række tjenster på
baggrund af IP adressen, men ønsker jeg at benytte mig af disse tjenester
når jeg arbejder hjemme er det ikke umiddelbart muligt.

Arbejdscomputeren har fast IP og kører Win2000 Pro.

MVH Carsten

Fra : Jens

Dato : 02-02-02 19:48

"Carsten Jessen" <c.je@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg arbejder hjemme er det ikke umiddelbart muligt.
>
> Arbejdscomputeren har fast IP og kører Win2000 Pro.

Jeg har en VPN forbindelse (PPTP) til mit arbejde. Når jeg benytter den, kan
jeg i opsætningen (Brug standard gateway på fjernnetværket) vælge om jeg vil
bruge min egen forbindelse til at surfe fra, eller bruge arbejdets og dermed
IP-adressen fra arbejdet af netop samme årsag som du nævner.

Jens

Fra : Carsten Jessen

Dato : 02-02-02 22:51

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> [...]
dermed
> IP-adressen fra arbejdet af netop samme årsag som du nævner.

Hej Jens
Tak for svaret, men jeg er vist ikke helt med. Kan du måske være lidt mere
konkret. (Hvor skal man trykke osv.

MVH Carsten

Fra : Jens

Dato : 03-02-02 00:15

> Hej Jens
> Tak for svaret, men jeg er vist ikke helt med. Kan du måske være lidt mere
> konkret. (Hvor skal man trykke osv.

Lars, du bliver selv nødt til at være mere konkret først, ellers kan jeg
ikke hjælpe dig. Du spørger om VPN forbindelser, som der kan laves på mange
forskellige måder. Forklar venligst hvilket produkter (udstyr i begge ender)
du benytter til din VPN forbindelse, så skal jeg se om jeg kan hjælpe!

Jens

Fra : Carsten Jessen

Dato : 03-02-02 11:57

> [...]
ender)
> du benytter til din VPN forbindelse, så skal jeg se om jeg kan hjælpe!

Hej Jens
Jeg er helt på bar bund. Jeg vidste ikke hvad VPN var før jeg slog det op
efter dit indlæg, så af samme grund har jeg intet VPN.
Jeg har følgende oplysninger.
ArbejdsPC: Win 2000 Pro.; Fast IP; Jeg har fuld adgang.
HjemmePC: WinXP pro.; ADSL med dyn. IP.

MVH Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-02 13:16

> [...]
> når jeg arbejder hjemme er det ikke umiddelbart muligt.
>
> Arbejdscomputeren har fast IP og kører Win2000 Pro.

Ja - det kan man vel godt - der er jo en del mennesker med
hjemmearbejdspladser - og der er det jo muligt at sidde hjemme og køre på
servere, mainframes eller andre computere på arbejdspladsen .....

Jeg ved ikke hvordan det fungerer - men i vores tilfælde hedder produktet
Shiva - men der er sikkert også andre muligheder......

/Jan