Hjælp mig lige en gang
Fra : Coach

Dato : 02-02-02 18:54

Hej alle sammen.

Jeg har problemer med mit Soyo Dragon board.
Det begyndte efter ca. 3 uger at starte selv når jeg tændte for strømmen på
væggen.
Power knappen på kabinettet går den uden om.

Den funktion i Bios der hedder"power status after power failure" er sat til
OFF.
Så det skulle ikke være det.
Alt andet i Bios er sat til "default" værdier.

Hvad har jeg så selv gjort:

skiftet PSU fra no name 300W til 400W JNC PSU.
hjalp ikke på problemet.
skiftet kabinet.
heller ikke hjulpet.

Har I nogen som helst idéer til hvad jeg skal tjekke som det næste.

Min Soyo Bios kan ses i manualen her:
http://www.soyousa.com/manuals/K7/K7V-DRAGON.pdf som er en *.pdf fil

Fra : Jens jensen

Dato : 03-02-02 13:00

davs

> Har I nogen som helst idéer til hvad jeg skal tjekke >som det næste.

da et atx bundkort starter når to pins på bundkortet bliver kortsluttet,
ville det være en god ide at tjekke om powerswitchen sidder korret evt ved
at starte uden den tilsluttet.

mvh jens jensen

Fra : Coach

Dato : 03-02-02 19:55

Jeg har netop prøvet dit forslag, og nu virker powerbutton ikke.
Det er der jo ikke noget at sige til.
Men bundkortet starter stadigvæk op når jeg tænder på stikkontakten på
væggen.

Jeg har meddelt min bundkort leverandør, at jeg har dette problem, men hans
eneste kommentar var, at det ikke er en fejl på boardet.
Gad vide hvad det så er?

hilsen
Brian