Trådløst eller ej !
Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-02-02 17:48

Jeg skal til at erstatte min BNC-kabler med noget bedre.

Skal det være trådløst - pris ?

eller skal jeg bare sætte RJ45 stik og kabler hertil op - pris ?

Jeg har selv opsær et Compaq WL310 - og det var jo meget nemt,
men jeg kender ikke prisen - hverken på netkort eller
sender/modtager-enheden.

Nogen med erfaringer ?

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Arne Keller

Dato : 03-02-02 12:23

On Sat, 2 Feb 2002 17:47:49 +0100, "Keld Sørensen"
<KeldSorensen@email.com> wrote:

>Jeg skal til at erstatte min BNC-kabler med noget bedre.

Hvis du har problemer eller for lav hastighed er det jo nok en god
ide.

>Skal det være trådløst - pris ?

Det er en mulighed, hvis du ikke har brug for mere hastighed end dit
coax, eller at du har behov for at kunne connecte overalt.

>eller skal jeg bare sætte RJ45 stik og kabler hertil op - pris ?

Hvis du har behov for større hastighed, fleksibilitet og mulighed for
at tilkoble andre tjenester som telefoni, ISDN, video eller andet.
Gå gerne efter en Cat 6 løsning, man kan ikke forvente at der kommer
hjemmeprodukter fremover som anvender Cat 5.

Prisen er vel omkring 500-800 kr pr dobbeltudtag hvis du installerer
selv.
Regn med ca 1500-2000 hvis du skal have det lavet prof og med
garantier.

>Jeg har selv opsær et Compaq WL310 - og det var jo meget nemt,
>men jeg kender ikke prisen - hverken på netkort eller
>sender/modtager-enheden.

Et startkit koster vel ca. 4000 og indeholder kort til bærbar,
acesspunkt med router og firewall.
http://www1.avaya.com/enterprise/who/docs/residentialgateway/fullprodinfo.html

>Nogen med erfaringer ?

Ja, meget.
Jeg anvender selv begge de nævnte løsninger her i mit hus og er godt
tilfreds.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 03-02-02 14:04

du kunne også slå vejen af www.ing.dk der køre en historie om en person der
vil gøre huset trådløs! og hvilke problemer dette giver!

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-02 19:44

"Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> du kunne også slå vejen af www.ing.dk der køre en historie om en person
der
> vil gøre huset trådløs! og hvilke problemer dette giver!

Nærmere link, hvis man skal have en mulighed for at finde det.

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 04-02-02 15:50

projektet hedder selfmade! kik lidt på siden og du finder det!

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-02-02 16:55

> projektet hedder selfmade! kik lidt på siden og du finder det!

Jo har fundet det.....

Men jeg synes nu det var en meget dårlig ide´at starte ud med at indkøbé USB
enheder... USB giver kun problemer....