Nye(?) Nokia koder
Fra : PHK

Dato : 02-01-01 12:56

Jeg har på min 6150 indtastet

*3370#

Mine oplysninger fortalte mig at det startede EFR*), som for det meste
allerede ligger aktiveret. Min oplevelse var imidlertid at antenneforholdene
for telefonen blev væsentligt forbedret - i min kælder er der nu et par
streger på antennemåleren imod før, hvor der kun var forbindelse i visse
dele af kælderen (oppe under loftet .

Telefonen resetter, når man indtaster ovenstående.

#3370# frakobler ovenstående - det har jeg nu ikke haft lyst til

*4720# starter HR*), den har jeg heller ikke haft lyst til

*#7780# tilbagestiller telefonen til fabrikkens forudindstillinger - heller
ikke den har jeg prøvet.

*#82702688# skulle vise en menu som bl.a. viser hvornår telefonen er blevet
produceret og ens IEMEI-nummer (som også kan findes ved

*#06#

men det kan jeg ikke få den til på min.

Jeg har prøvet at indtaste *#3370# på en anden Nokia, 5110 tror jeg det var,
det gav bedre antennevisning.

Men hvad får I ud af det derude i newsgroupland - tør I ??

*) Enhanced Full Rate, forbedrer talekvaliteten men påvirker standby tiden i
negativ retning.

*) Full Rate, mellemleje mellem EFR og ingen taleforbedring.

_
|_|

Fra : Keld Petersen

Dato : 02-01-01 13:23

Jeg er ikke helt sikker på at jeg har fået bedre antenneforhold... det er
ihvertfald ikke meget, så vidt jeg kan se. Men måske...

Fra : Michael S Nielsen

Dato : 03-01-01 15:27

Jeg har prøvet det på min 9110 - jeg er ikke helt sikker men tror det har
givet en "bjælke" mere end normalt

Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-01 21:35

Michael S Nielsen wrote:

> Jeg har prøvet det på min 9110 - jeg er ikke helt sikker men tror det har
> givet en "bjælke" mere end normalt

Jeg testede på min Nokia 6150, og gik ind i NetMonitor. Jeg havde samme
signalstyrke i dB fra senderne uanset hvad jeg gjorde. Så modtagelsen
bliver ikke bedre. Jeg ved ikke om man bruger en bedre sendestyrke ?
Jeg har hørt at GSM 1800 tillader 2.25 eller 2.5 Watt, så det kan muligvis
have indflydelse på hvilket net der foretrækkes ?

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 23:31

Fra : Rasmus Karmark Ander~

Dato : 07-01-01 23:31

og lidt til de kvikke hoveder...

EFR understøttes IKKE af nogen operatører i danmark... og jeg gentager IKKE

Hvis nu du taster ***11111***** holder dit batteri så i 100 år.... hey..
hvis du tror på det... lad manden blive i troen! *lol*

Hilsen

Rasmus