movieclip koordinater
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-02 13:29

hej alle!!!

jeg har et moviclip " kant" placeret i hovedtids linien 1keyframe:
setProperty ("_root.kant", _x, 350);
setProperty ("_root.kant", _y, 250);

via en knap kunne jeg godt tænke mig at flytte( med bevægelse ) " kant " til
et andet koordinat F.eks. x = 300; og y = 200;

håber der er en der kan få mig igang med dette næste skridt så jeg kan komme
igang med at
videre udvikle mine flash kompetencer!

hilsen
jesper

Fra : Tomasz

Dato : 03-02-02 10:45

Du laver en look på tidslinien som tjekker positionen af "kant" og hvis den
ikke befinder sig i slutspositionen flyter den "kant" om fx 1

FX

1. frame
setProperty (kant, _x, 350);
setProperty (kant, _y, 250);
kantx = 300;
kanty1 = 200;

2. frame // Det er en generalt lavet funktion som kan flytte tingene i alle
retninger

slutpositionmapx1 = kantx;
slutpositionmapy1 = kantx;

setProperty (kant, _x, positionmapx1);
setProperty (kant, _y, positionmapy1);

if (positionmapx1 > slutpositionmapx1) {
positionmapx1 = (positionmapx1-1);
}
if (positionmapy1 > slutpositionmapy1) {
positionmapy1 = (positionmapy1-1);
}
[...]

3.frame

if ((positionmapx1 - slutpositionmapx1 == 0) and (positionmapy1 -
slutpositionmapy1 == 0)){
Stop;
}
gotoAndPlay (2)