Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spørgsmål
Fra : Flemming

Dato : 02-02-02 12:39

Håber at dette er den rette gruppe!
er der nogen her som ved om det kan lade sig gøre at få lavet kopier af
gamle fotos - uden negativer??
Jeg har været heldig at låne nogle gamle fotografier af mine olde og
tipoldeforældre og har selvsagt ikke negativerne.
Hvis det kan lade sig gøre er der så nogen der ved hvad det ca koster og
hvor i landet man kan få dem lavet?
På forhånd tak

Gitte
p.s. bor i midtjylland

Fra : Bjarne_H

Dato : 02-02-02 13:10

"Flemming" skrev d. 02-02-02 12:39 dette indlæg :
> [...]
> tipoldeforældre og har selvsagt ikke negativerne.
> Hvis det kan lade sig gøre er der så nogen der ved hvad det ca koster

Hej Gitte!

Du kan få lavet kopier i en hvilken som helst fotoforretning, jeg mener,
at prisen er 3- 5 kr. pr stk ved almindelig størrelse.

En anden mulighed, er selvfølgelig også at scanne dem ind på PC og så
derefter skrive dem ud. Eller i stedet sende dem til en forforhandler
via Internettet, der så kan skrive dem ud.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : emj

Dato : 02-02-02 14:00

Bjarne_H skrev i <SxQ68.9424$m6.438665@news000.worldonline.dk>:

>En anden mulighed, er selvfølgelig også at scanne dem ind på PC

Fordelen ved at få dem hevet ind på PCén er jo også, at hun så i et
billedebehandlingsprogram kan fjerne de værste "ar" af tidens tand fra
billederne, før hun får lavet kopier af dem.
Det kan være fedtpletter, vandpletter eller andre småskader, som
skæmmer billedet.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Flemming

Dato : 02-02-02 16:59

Tusind tak for de hurtige svar og jo vi har scanner så det vil jeg prøve og
så brænde dem over på cdrom.....
Gitte

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 03-02-02 23:13

"Flemming" <fl.jahns@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Tusind tak for de hurtige svar og jo vi har scanner så det vil jeg prøve
og
> så brænde dem over på cdrom.....
> Gitte

Er det resultat ikke særlig tilfredstillende, så prøv at sende et afsted via
din lokale proff. som også kan hjælpe med den slags.. www.colourart.dk kan
henvise hvis du skulle få behov for det.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 03-02-02 23:35

Jeg Ville få dem affotograferet. så kommer det med neggativerne af sig selv.
hilsen TCFOTO
Tholo - www.tholofoto.dk <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5db7eb$0$217$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : emj

Dato : 02-02-02 12:59

Flemming skrev i <a3gipq$1c0f$1@news.cybercity.dk>:

>er der nogen her som ved om det kan lade sig gøre at få lavet kopier af
>gamle fotos - uden negativer??

Jada, det kan du da sagtens få lavet.
Har du ikke selv en skanner?
Det er ikke særligt dyrt at få lave digitale billeder om til
papirbilleder. Ca. 3 kr. pr stk
Hilsen emj