/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
overbelastling på nettet
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-01-01 13:51

Hello

I de første 2-3 timer af 2001 var det koblet umuligt at komme ringe op, fra
mobilnettet!!

= "nettet er optaget"

og det lykkedes mig kun at foretage eet opkald, efter midnat!

Jeg prøvede både hos Mobilix og sonofon

Men man kunne åbenbart MODTAGE opkald,,,

Kan mobil obratørene virkelig ikke finde ud af at lave båndbredde nok?

Men ----GODT NYTÅR---- Bjarke



 
 
Hauge (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 01-01-01 14:12

Hejsa

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message
news:A2%36.12415$Ru.76055@twister.sunsite.dk...
> Kan mobil obratørene virkelig ikke finde ud af at lave båndbredde nok?

Nej, for du vil jo have det billigt, og det betyder der spares på noget, og
det er båndbredde. Tænk hvis der skulle være plads til at alle mobiler kunne
ringe på een gang, så ville det nok koste det dobbelte i abonnement at have
mobil.

Samme problem er der på fastnettelefon, der er det heller ikke muligt for
alle at ringe på een gang.

Mvh Hauge



Bjarke Hansen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-01-01 15:01


> Nej, for du vil jo have det billigt, og det betyder der spares på noget,
og
> det er båndbredde.


Jep,,

men jeg troede hele ide´en med GSM 1800 var, at den skulle kunne tage
dobbelt så mange samtaler som 900.

Og nu bor jeg i en by, hvor jeg ikke kan få ADSL, men Mobilix har gsm 1800
antenner sat op.. Hvis de ikke kan flytte samtaler nok,,, er det nok linket
mellerm Viby og Roskilde den er gal med.

(trådløs repeater, samme bruger Sonofon)

>Tænk hvis der skulle være plads til at alle mobiler kunne
> ringe på een gang, så ville det nok koste det dobbelte i abonnement at
have
> mobil.
>
> Samme problem er der på fastnettelefon, der er det heller ikke muligt for
> alle at ringe på een gang.
>
> Mvh Hauge
>
>



Keld Rosenberg (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Keld Rosenberg


Dato : 01-01-01 19:46

øøøh hvorfor blander du adsl ind i båndbredde/kapacitet.....

adsl er fastnet og denne tråd går på manglende kapacitet i
mobilnettene..

og det er rigtigt at gsm1800 giver mere kapacitet, men kun i de
forholdsvist begrænsede områder, hvor der er gsm1800 dækning...

Bjarke Hansen wrote:
>
> > Nej, for du vil jo have det billigt, og det betyder der spares på noget,
> og
> > det er båndbredde.
>
> Jep,,
>
> men jeg troede hele ide´en med GSM 1800 var, at den skulle kunne tage
> dobbelt så mange samtaler som 900.
>
> Og nu bor jeg i en by, hvor jeg ikke kan få ADSL, men Mobilix har gsm 1800
> antenner sat op.. Hvis de ikke kan flytte samtaler nok,,, er det nok linket
> mellerm Viby og Roskilde den er gal med.
>
> (trådløs repeater, samme bruger Sonofon)
>
> >Tænk hvis der skulle være plads til at alle mobiler kunne
> > ringe på een gang, så ville det nok koste det dobbelte i abonnement at
> have
> > mobil.
> >
> > Samme problem er der på fastnettelefon, der er det heller ikke muligt for
> > alle at ringe på een gang.
> >
> > Mvh Hauge
> >
> >

Bjarke Hansen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-01 18:53


"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@bigfood.com> skrev i en meddelelse
news:3A50D076.1580100@bigfood.com...
> øøøh hvorfor blander du adsl ind i båndbredde/kapacitet.....

For at beskrive hvor en lille by det er!!


>
> adsl er fastnet og denne tråd går på manglende kapacitet i
> mobilnettene..

jep,,


>
> og det er rigtigt at gsm1800 giver mere kapacitet, men kun i de
> forholdsvist begrænsede områder, hvor der er gsm1800 dækning...

ja,,, og dermed,,, underligt





Povl H. Pedersen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 01-01-01 20:32

Bjarke Hansen wrote:
>
> > Nej, for du vil jo have det billigt, og det betyder der spares på noget,
> og
> > det er båndbredde.
>
> Jep,,
>
> men jeg troede hele ide´en med GSM 1800 var, at den skulle kunne tage
> dobbelt så mange samtaler som 900.

GSM 1800 har en mere begrænset rækkevidde, og derfor burde der være mere
kapacitet. På min Nokia 6150 kan jeg i indre by i Århus se 4 sendere på
GSM 1800 nettet, og 5 på GMS 900.

Og af en eller anden grund, så vælger min telefon altid GSM 900 medmindre
at der er et GSM 1800 signal der er MEGET kraftigere. Jeg går ud fra, at
dette skyldes at GSM 1800 har kortere rækkevidde, og derfor forventer
at man hurtigere vil komme udenfor dækningszonen.

Claus E Beyer (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 02-01-01 15:55

"Povl H. Pedersen" <pope@my.terminal.dk> skrev i en meddelelse news:3A50DB1F.15C78DB4@my.terminal.dk...

> GSM 1800 har en mere begrænset rækkevidde, og derfor burde der være mere
> kapacitet. På min Nokia 6150 kan jeg i indre by i Århus se 4 sendere på
> GSM 1800 nettet, og 5 på GMS 900.

Hvordan kan man se om man er på en 900 eller en 1800 sender ? Er det er speciel feature for Nokia 6150, eller burde jeg også kunne
det med Nokia 3210, Siemens C 25, Bosch 738 eller Motorola 3888 ?

Claus



Henning Petersen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Henning Petersen


Dato : 02-01-01 18:06

On Tue, 02 Jan 2001 14:55:20 GMT, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> Hvordan kan man se om man er på en 900 eller en 1800 sender ?

Hvis du har en udbyder som sender cell-info (TDM gør) betyder
   "Felsted 1"   900MHz
   "Felsted 1D"   1800MHz

bemærk "D" jeg har lagt mærke til at nogle steder skiftes der mellem
"D" og "G", hvor G=900 og D=1800

> Er det er speciel feature for Nokia 6150, eller burde jeg også kunne
> det med Nokia 3210, Siemens C 25, Bosch 738 eller Motorola 3888 ?

Kender ikke nok til dom, men vil da tro at de kan det, hvis udbyderen
sender det med ud - og husk at det kun et TD og Sonofon som har noget
900 MHz udstyr. Alle de andre kører med 100% garanti 1800 MHz

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ E-mail: mailto:henning.petersen@hpc.dk
Skoletoften 9, Blans Work: http://www.hpc.dk
DK - 6400 Soenderborg Hobby: http://www.dds.dk

Povl H. Pedersen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 02-01-01 19:12

Claus E Beyer wrote:
>
> "Povl H. Pedersen" <pope@my.terminal.dk> skrev i en meddelelse news:3A50DB1F.15C78DB4@my.terminal.dk...
>
> > GSM 1800 har en mere begrænset rækkevidde, og derfor burde der være mere
> > kapacitet. På min Nokia 6150 kan jeg i indre by i Århus se 4 sendere på
> > GSM 1800 nettet, og 5 på GMS 900.
>
> Hvordan kan man se om man er på en 900 eller en 1800 sender ?

Man bruger et datakabel, og slår Net Monitor menuen til på sin Nokia telefon.

De sendere der har kanalværdier omkring 100 er GSM 900, og dem omkring 500 er
GSM 1800.

Net Monitor giver interesant info inkl. en masse om batteriet så man kan se
hvor mange volt der er tilbage, hvor mange mAh der er opladet etc. Derudover
er der en masse teknisk information om de sendere den kan se, inkl.
signalstyrke,
krypterings info, område ID etc.

Bjarke Hansen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-01 19:22

FEDT

ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?

> Man bruger et datakabel, og slår Net Monitor menuen til på sin Nokia
telefon.
>
> De sendere der har kanalværdier omkring 100 er GSM 900, og dem omkring 500
er
> GSM 1800.
>
> Net Monitor giver interesant info inkl. en masse om batteriet så man kan
se
> hvor mange volt der er tilbage, hvor mange mAh der er opladet etc.
Derudover
> er der en masse teknisk information om de sendere den kan se, inkl.
> signalstyrke,
> krypterings info, område ID etc.



Martin Højriis Krist~ (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-01-01 19:29

> ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?

Jeg har selv et Abit (bp6) og har ikke været i stand til at lokalisere en IR
modtager.
Nu bruges den som server så det er ikke voldsomt nødvendigt, men hvis du
finder noget må du gerne sige til...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Bjarke Hansen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-01 20:23


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:92t6mk$pri$1@news.inet.tele.dk...
> > ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?
>
> Jeg har selv et Abit (bp6) og har ikke været i stand til at lokalisere en
IR
> modtager.

ok, her et kt7 raid


> Nu bruges den som server så det er ikke voldsomt nødvendigt, men hvis du
> finder noget må du gerne sige til...

Ok,,, jeg har lige forhørt mig,,

og hos http://www.brinck.dk/comput2.htm

kan man finde et sådant "øje"

men den er sku lidt halv pepperet, synes jeg..

jeg spurtge soft hardware guiden for et par måneder siden,, og de sagde de
ville få en sådan dims her efter nytår!

Så jeg har lige sendt en mail til dem,,, for at høre!

Er der ellers nogen der ved hvordan et sådant øje normalt tilsluttet?

Jeg troede den skulle i et stik på bundkortet,, men hos http://www.brinck.dk
er der 2 versioner,,, en til indstikskort, og den anden til serialporten!


>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet
>
>



Martin Højriis Krist~ (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-01-01 20:36

> > > ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?

> Ok,,, jeg har lige forhørt mig,,
> og hos http://www.brinck.dk/comput2.htm
>
> Er der ellers nogen der ved hvordan et sådant øje normalt tilsluttet?
> Jeg troede den skulle i et stik på bundkortet,, men hos
http://www.brinck.dk
> er der 2 versioner,,, en til indstikskort, og den anden til serialporten!

De to må være generiske modeller, men abits bundkort har allerede
kontrolleren indbygget og skal bare have "øjet" (som består af en sender og
en modtager)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark
Internet)



Bjarke Hansen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-01 21:03


> De to må være generiske modeller, men abits bundkort har allerede
> kontrolleren indbygget og skal bare have "øjet" (som består af en sender
og
> en modtager)

ja, det mente jeg også...

så lige,,, Br 924 WinAmp IR-modtager

gad vide om den kan bruges? Den er jo en del billigere Men det er
sikkert kun en modtager



Martin Højriis Krist~ (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-01-01 23:01

> så lige,,, Br 924 WinAmp IR-modtager
> gad vide om den kan bruges? Den er jo en del billigere Men det er
> sikkert kun en modtager

Det er vist noget proprietært noget der modtager IR fra fjernbetjeninger og
hælder det ind i keybordporten til et bestemt plugin i WinAmp
(kort sagt: dont bet on it)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet



Henning Petersen (03-01-2001)
Kommentar
Fra : Henning Petersen


Dato : 03-01-01 00:33

On Tue, 2 Jan 2001 19:29:24 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> > ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?
>
> Jeg har selv et Abit (bp6) og har ikke været i stand til at lokalisere en IR
> modtager.
> Nu bruges den som server så det er ikke voldsomt nødvendigt, men hvis du
> finder noget må du gerne sige til...

Jeg har se en link til noget på http://www.c35i-world.net/ - det burde
også virke selvom du ikke skal snakke med en Siemens x35i


--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ E-mail: mailto:henning.petersen@hpc.dk
Skoletoften 9, Blans Work: http://www.hpc.dk
DK - 6400 Soenderborg Hobby: http://www.dds.dk

Povl H. Pedersen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 02-01-01 21:07

Bjarke Hansen wrote:
>
> FEDT
>
> ved I hvor man kan få en IR modtager til mit Abit bundkort?

www.shg.dk sælger Asus's IR modul, som passer på flere bundkort.
Overvejer selv at købe et. Koster kr. 235.

Bjarke Hansen (02-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-01 21:18


> www.shg.dk sælger Asus's IR modul, som passer på flere bundkort.
> Overvejer selv at købe et. Koster kr. 235.

ok,,

det er sku meget fedt,,

jeg spurtge også SHG for et par måneder siden,, og de sagde at de ville
komme efter nytår..

Har ikke lige været inde på deres side...

Den gang sagde de, at den ville koste omkring 400 kr.. så 235 kroner lyder
bestemt rimeligt



Bertel Lund Hansen (01-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-01-01 13:12

Bjarke Hansen skrev:

>Kan mobil obratørene virkelig ikke finde ud af at lave båndbredde nok?

Nej, og det kan fastnetoperatørerne heller ikke.

Hvis ikke diverse konkurrencer, hvor man skal ringe ind,
forlangte bestemte endetal, ville nettet bryde ned hver gang de
blev sat i gang. Det skete en gang hvor BT (tror jeg nok)
udlovede en pengepræmie til den første der kunne svare rigtigt på
et eller andet pjat.

Vil du hver dag betale for den nødvendige kapacitet som kun
udnyttes helt én gang om året?

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177590
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409151
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste