Hvordan måles CPU temp i en P4?
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-02 12:11

Er føleren indbygget i selve CPU'en??

For hvis den er, er jeg temmelig overrasket over at se min temp kun er 27
grader med en standard cooler med 7 volt!!! (P4/S478/1700MHz)

/Hilsen

Fra : Leony

Dato : 02-02-02 18:03

"KK" <none> skrev i en meddelelse
> Er føleren indbygget i selve CPU'en??
> For hvis den er, er jeg temmelig overrasket over at se min temp kun er 27
> grader med en standard cooler med 7 volt!!! (P4/S478/1700MHz)

Du er sikker på du ikke har forvekslet cpu og system temp.
27 grader er godt nok ikke meget. En jeg kender hans er 55 i idle.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thf

Dato : 02-02-02 20:45

>"KK" <none> skrev i en meddelelse
>
>Du er sikker på du ikke har forvekslet cpu og system temp.
>27 grader er godt nok ikke meget. En jeg kender hans er 55 i idle.
De fleste P4 jeg har kendskab til, ligger på ca. Mobo=27° og Cpu=41°.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-02 18:40

Hejsa,

Ja, temp er aflæst i Bios.

Efter 1 times 100% load rebootede jeg og aflæste den i bios igen:

Power: 33
System: 29
CPU: 32
CPUfan: 2860 rpm.

Kølepladen føles egentlig kølig at røre ved så temp målingen passer helt
fint!!

Det er en P4 1700 på et ECS P4S5A mobo.

/Hilsen

Fra : Leony

Dato : 04-02-02 20:35

> Power: 33
> System: 29
> CPU: 32
> CPUfan: 2860 rpm.

Hvilken køler har du på?
Der er meget forskel på målingen. Jeg har en gang oplevet en temp nedgang på
13 grader bare ved at opgradere til nyeste version af asus probe. Målingen
er kun vejledende/vildledende.
Jeg ved ikke om føleren sidder i kernen eller i soklen på mobo.

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-02-02 14:53

> Er føleren indbygget i selve CPU'en??
>
> For hvis den er, er jeg temmelig overrasket over at se min temp kun er 27
> grader med en standard cooler med 7 volt!!! (P4/S478/1700MHz)

På mit soltek 85-DRV med 1.5GHz P4 viser SmartGuardian at min idle temp er
omkring 38-39 grader. Jeg aner ikke hvordan det måles og jeg har ikke kunnet
finde det i manualen til boardet.

/Søren