Hjælp til et Stabilt system
Fra : Muri

Dato : 02-02-02 11:20

Hej, jeg skal til at opgradere til atlon XP, hvilket board vil I anbefale,
skal være problemfrit, ingen RAid og onboard sound (ikke nøvendigvis). Hvad
med køling, jeg vil godt have en støjsvag cpu køler, ligeledes en god
støjsvag kabinet/psu.

Hvad vil I anbefale?

Jeg har kigget lidt på et abit KR7A board, har I nogle erfaringerne med
dette board? Hvad med en Molex cpu køler?

På forhånd tak

Muri

Fra : René Nielsen

Dato : 02-02-02 23:30

Hej...
CPU cooler, kan jeg anbefale "Silent Viking" fra Thermal Take - undersøge
dog lige om den passer til din proc. Som kabinet kan jeg anbefale Aopen, dog
larmer deres PSU meget. Jeg har selv en fra Enermax PSU, er klippe stabil og
rimelig støjsvag. Kan anbefales...! Yderligere kan du støjdæmpe ved at
klistre blygummi dæmpe plader på de store kabinet flader. Pladerne koster
50,- stk. du skal bruge 2 - og fåes i en hver biltilbehørs forretning. Prøve
at afmontere dine fødder på kab. og sæt ishockey pukke under i stedet. Du
skal bruge 4 og de koster 10,- pr. stk. Du vil blive forbavset over hvor
meget du har reduceret støjen for ca. 150,-
Håber alt dette er en hjælp/inspiration til dig og andre. Held og lykke med
opgraderingen.
MVH: René
PS: Du kan læse en test af Silent Viking på www.tweakup.dk , og Enermax fåes
hos www.studiedata.dk (og andre), pladerne plejer jeg at købe hos Cartec på
Frb. i københavn, og ishockey pukkene har jeg købt i en sportsforretning i
Classensgade i København.