Tegn på CPU er brændt af?
Fra : Kas

Dato : 02-02-02 00:05

Hejsa (er også postet i dk.edb.hardware-gruppen)

Jeg står med et problem, der er ved at drive mig til vanvid. Følgende er den
noget lange sygdomshistorie:

Jeg har et system, der nægter at starte op - dvs. at når jeg trykker på
powerknappen sker der absolut intet - der kommer slet ikke lys i noget som
helst, intet begynder at at give lyd fra sig (IDE-enheder, blæsere eller
noget som helst).

Jeg havde en mistanke om, at det var mit bundkort, der fejlede (ASUS A7V133
med DURON 800mhz). Dette har jeg nu fået byttet til et splinternyt. Det
virker stadig ikke.

Så tænkte jeg på, om det var strømforsyningen, der var røget i svinget -
denne har jeg skiftet, og det virker stadig ikke. Intet lys i noget som
helst, intet starter op.

Jeg har forsøgt med et andet bundkort (ASUS A7V266-E), hvorpå, der sidder en
anden CPU (DURON 1000) og sætte dette i kabinetet. Det FUNGERER.

Jeg kan heraf slutte: Kabinettet fejler intet, strømforsyningen fejler
intet, IDE-enheder fejler intet, og det skulle være svært mystisk, at det
nye bundkort, jeg har fået, har samme fejl som det gamle (og ja, jeg er
bombesikker på jeg har fået et nyt).

Som jeg ser det, er der kun én mulighed tilbage: CPU'en er brændt af. Men
hvad er tegnende på dette? Blæser og lys i kabinet skulle vel stadig
forekomme eller hvad?

Gode råd, idéer og andet hjælpsomt modtages med kyshånd!

Mvh. Kasper

Fra : Coach

Dato : 02-02-02 00:36

Har du prøvet at sætte den Duron 1000 over på dit a7v133.
Hvis den virker er det din Duron 800 der er færdig.

Du kan jo også prøve omvendt.800 på a7v266, hvis den virker her er det dit
a7v133 der er defekt.

Hilsen
Brian

Fra : Andrew

Dato : 02-02-02 13:01

Hvor lang tid har du brugt denne Duron800?

Overclockede du?

Hvis JA så er det nok sandsynligt at den er brændt af

Mvh Anders

Fra : Kenneth Bon

Dato : 02-02-02 13:41

"Kas" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa (er også postet i dk.edb.hardware-gruppen)

[klip]

> Som jeg ser det, er der kun én mulighed tilbage: CPU'en er brændt af. Men
> hvad er tegnende på dette? Blæser og lys i kabinet skulle vel stadig
> forekomme eller hvad?

Hm ja - det burde det. Du har tjekket at dioder og ledninger til powerbutton
osv sidder korrekt forbundet (+/-) og at bundkortet ikke sidder fejlmonteret
i kabinettet ?

Evt. tage det ud af kabinettet og prøve der ?

[kender desværre kun til K7S5A-bundkortet fra ECS, som jeg til gengæld også
har haft et par voldsomme svingommer med..]

/Kenneth