Hvilken køler er mest støjsvag?
Fra : MOA

Dato : 01-02-02 19:43

Hej NG

Jeg er ved at få spat af at min comp. larmer så meget som den gør, så nu vil
jeg gerne skifte min køler ud.

Jeg har en TB 1200 mhz maskine, så hvad kan i anbefale?

Har selv kigget lidt på Silent Systems AMD Radial Fin Copper som opgives til
kun at larme 23db, men findes der noget der larmer mindre end det (udover
vandkøling og lign.)??

I givet fald, hvad koster en sådanne køler og hvor kan man få den?

MOA

Fra : Henrik

Dato : 01-02-02 22:10

http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-cpu/cpu-cool/cool-tt-sv.html

Fra : F.Larsen

Dato : 03-02-02 11:15

Hvad med en Alpha 8045T + en 19 dB PABST:
http://studiedata.dk/product.asp?product=192
http://studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1

Alpha'en har en bedre og mere stabil mekanisk montage sammenlignet med Silent
Viking.
Hvis du vil have samme luftgennemstrømning som Silent Viking (32 CFM) kan du vælge
en PAPST High output (34 CFM): http://studiedata.dk/product.asp?product=133&page=1

Jeg har prøvet begge blæsere og 19 dB past er klart at foretrække (se link i
signatur)

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-02-02 11:25

F.Larsen wrote:

> [...]
> http://studiedata.dk/product.asp?product=133&page=1
>
> Jeg har prøvet begge blæsere og 19 dB past er klart at
<snip>

Amen!

Jeg kører selv med en Alpha og en Cooltium (ydrk, men det var
hvad jeg havde liggende ud over en Pabst med en brækket vinge),
og har netop bestilt en Alpha og en Pabst 12dB til min svoger.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Ole & Christina

Dato : 02-02-02 21:11

> [...]
> vandkøling og lign.)??
>
> I givet fald, hvad koster en sådanne køler og hvor kan man få den?

Tyske Vorax har lavet nogle _meget_ støjsvage blæsere. Jeg kan ikke lige huske noget link, men søg på google. PC-pro har dem som
absolutte vindere hvad støj-effektivitet forholdet angår

mvh Ole S.