Hvilket bundkort til XP 1800+
Fra : Jacob F

Dato : 01-02-02 15:18

Hejsa

Hvilket bundkort vil i anbefale til en XP1800+ ???

Jeg satser primært på stabilitet... Ikke noget med overclocking.

Gerne til DDR-ram

Mvh. Jacob

Fra : Gimmer

Dato : 01-02-02 15:23

Jeg køre selv med sammen processer og med et abit kg7(raid)
det køre med det nye via kt266a chipsæt og er et af de hurtigeste og mest
STABILE på market.
det er noget bedre end asus´s som jeg ellers også syntes godt om!
vh Gimmer

Fra : Peter Jantzen

Dato : 01-02-02 16:07

Hvis det er prisen du tænker på , så ville jeg vælge ECS ,(køre selv med
dette kort) , ellers ville jeg vælge ASUS ( The King) .

Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-02-02 16:15

"Jacob F" <Share_For_Free@hotmail.com> wrote in message

> Hvilket bundkort vil i anbefale til en XP1800+ ???
> Jeg satser primært på stabilitet... Ikke noget med overclocking.
> Gerne til DDR-ram

Jeg har en XP1600+ på et Soltek SL-DRV2. Jeg har endnu ikke oplevet noget i
retningen af ustabilitet. Jeg ved godt at bundkort med VIA chipset, har ry
for at kunne være problematiske, men der har jeg nu ikke lagt mærke til.
Kortet er ikke særlig dyrt og er samtidig istand til at levere en meget god
hastighed. Helt klart et godt køb når jeg selv skal sige det.

--
- Lars
http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : Jacob F

Dato : 01-02-02 16:35

> [...]
god
> hastighed. Helt klart et godt køb når jeg selv skal sige det.

Jeg har kigget lidt på disse boards :

Soltek SL-75DRV4 ( 1110 kr )

Asus A7V266-E (1549.00 kr)

Hvilket ville være at foretrække ?

Mvh Jacob

Fra : Mikkel

Dato : 02-02-02 12:16

> god

> [...]

Soltek :D
der en fræk lille test på -> www.tomshardware.com

Fra : Jacob F

Dato : 02-02-02 12:51

> Soltek :D
> der en fræk lille test på -> www.tomshardware.com

Yeah, har set den =)

The Overclocking king <- Jeg vil dog ikke overclocke da jeg vil have en
LYDLØS computer =)

Så længe det er et stabilt bundkort. Desuden synes jeg ASUS' priser er lidt
pebrede...

Den lilla farve på bundkortet er fræk, specielt med et hul i siden af
kabinettet *g*

Mvh Jacob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-02-02 13:17

> Yeah, har set den =)
>
> The Overclocking king <- Jeg vil dog ikke overclocke da jeg vil have en
> LYDLØS computer =)

Det er nu ikke fordi at blæseren på mit chipset larmer noget særligt. Nogen
mener dog vist at den støjer en smule. Om blæseren virkelig er nødvendig når
man ikke overclocker helt vildt ved jeg ikke, men man kan da prøve at hive
blæseren fra eller la' den køre på 7 volt.

> Så længe det er et stabilt bundkort.

Ja, jeg har ingen problemer med det (DRV2). Jeg overclocker ikke CPU'en men
kører med meget aggerssive RAM indstillinger.

> Desuden synes jeg ASUS' priser er lidt pebrede...

me 2

> Den lilla farve på bundkortet er fræk, specielt med et hul i siden af
> kabinettet *g*

Ja, foruden ATA133 er den lilla farve en fed lille ekstra detalje på
DRV4'eren

--
- Lars

Miranda IM - Smaller, Faster, Easier
http://miranda-icq.sourceforge.net

Fra : Jacob F

Dato : 02-02-02 17:04

Jeg har besluttet mig for følgende sammensætning af systemet :

Soltek SL-75DRV4

Athlon XP1800+

ThermalTake Silent Viking

Crucial 512 mb DDR PC2100 . CL=2.5 . Unbuffered . Non-parity . 7.5ns .
2.5V . 64Meg x 64

Er det noget der kan køre sammen ???

Mvh Jacob

Fra : Deaster

Dato : 02-02-02 17:23

> [...]
>
> Athlon XP1800+
>
> ThermalTake Silent Viking
>
> Crucial 512 mb DDR PC2100 . CL=2.5 . Unbuffered . Non-parity . 7.5ns .

Jep, jeg har næsten det samme, dog XP 1600 og MabMan ram, og jeg har aldrig
haft en computer som har været så stabil.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-02-02 03:48

"Jacob F" <Share_For_Free@hotmail.com> wrote in message
> ThermalTake Silent Viking

Hvordan er den rent lydmæssigt?

Fra : Boje

Dato : 03-02-02 23:10

Hej har selv lige updatet og jeg valgte et prisbilligt hvor der var
mulighed for at opdate med DDR ram et ECS K7S5A, og overklokning er
ikke tilrådeligt siger (DE).
Der sidder en 1800 XP og jeg har en cpu temp på ca 46/47grader i
tomgang også selvom den har været tændt i flere timer men der er også
monteret en kabinet blæser den sænkede temp ca 5 grader fra ikke at
være nogen....

mvh Boje
On Fri, 1 Feb 2002 15:18:17 +0100, "Jacob F"