8310 og hukommelse
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 01-02-02 11:17

Hej,

Efter en opgradering til version 4.53 sker der noget sjovt med hukommelsen.
Telefonen lagrer skiftevis de nye beskeder på simkortet og i telefonens
interne. Intet system (som jeg kan regne ud) men helt tilfældigt. Inden jeg
opdaterede, lagrede den de første 20 på simkortet og grundet dennes
begrænsning, resten i den interne. Nogle der ved om jeg kan få telefonen til
at gemme alle i den interne hukommelse - det må vel give en lidt hurtigere
accestid til indbakken?

-Peter

--
Har du en mobiltelefon? Hvorfor så ikke anmelde den i epinion på
www.eaid.dk/epinion - det kunne være, du kunne hjælpe andre brugere, der

Fra : Dysmorf

Dato : 30-01-02 12:59

Tja, efter jeg fik min 8310 opgrderet, gør den precis det samme... det går
lynende stærkt med læsning og sletning af beskeder fra den interne huk. men
noget langsommere fra simkortet (hvilket efter min mening arbejdere en hel
del hurtigere på 8310). Jeg var dog ikke klar over at den gemmer skiftevis
på sim og i huk. Mht. til om den kan gemme alt i den interne huk. kan jeg
desværre ikke hjælpe... jeg er kun newbie med 8310.

/Kenneth

Fra : Christian Larsen

Dato : 01-02-02 22:36

Hej.

Hvis du kun vil bruge tlf. hukommelsen, så gør følgende:
"Navne"->"Instillinger"->"Hukommelse i brug"->(her vælger du så "Telefon")

Derved bruges tlf.'ens hukommelse fremover.

m.v.h.
Christian.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 02-02-02 10:28

"Christian Larsen" <bryske@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvis du kun vil bruge tlf. hukommelsen, så gør følgende:
> "Navne"->"Instillinger"->"Hukommelse i brug"->(her vælger du så "Telefon")
>
> Derved bruges tlf.'ens hukommelse fremover.

Korrekt, men kun til at gemme navne i - den gemmer stadig sms'erne på
sim-kortet.

-Peter

Fra : Christian Larsen

Dato : 02-02-02 18:20

Århh, ja, det er vist også rigtigt.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 02-02-02 16:04

> [...]
> Telefonen lagrer skiftevis de nye beskeder på simkortet og i telefonens
> interne. Intet system (som jeg kan regne ud) men helt tilfældigt

Jeg tror jeg har fundet systemet. Alle beskeder sendt fra Coolsms.dk med
nummer bliver gemt i den interne hukommelse, hvor resten bliver gemt på
simkortet. Den eneste logik i det må være, at på numrene fra colsms er der
ikke +45 foran telefonnumret...?

-P

Fra : Nick Christensen

Dato : 04-02-02 00:49

> Jeg tror jeg har fundet systemet. Alle beskeder sendt fra Coolsms.dk med
> nummer bliver gemt i den interne hukommelse, hvor resten bliver gemt på

Sådan er det hvert i fald ikke. Den fylder først SIM-kortet op, og så der-
efter gemmer den i telefonen.

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 04-02-02 19:24

"Nick Christensen" <dsl3327REMOVE@THISvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a3ki9s$ltn$1@news.cybercity.dk...

> Sådan er det hvert i fald ikke. Den fylder først SIM-kortet op, og så der-
> efter gemmer den i telefonen.

Opdater til 4.53 og oplev magien Men du har ret, sådan var det i 4.04 og
tidligere.

-Peter

Fra : Kenneth Møller

Dato : 04-02-02 19:07

Øhh... jeg sidder lige og leger lidt med det, og kan se at hver anden besked
jeg sletter, rent faktisk bliver slettet på under ½ sekund...