christian
Fra : etta place

Dato : 01-02-02 08:29

hvad sker der? han stinker!

Fra : Gizmoduck

Dato : 01-02-02 10:51

On Fri, 1 Feb 2002 08:28:54 +0100, "etta place" <etta@place.net>
wrote:

>hvad sker der? han stinker!

jeg har heldigvis aldrig mødt ham personligt, så dét vil jeg ikke
udtale mig om....men jeg bryder mig nu heller ikke rigtig om hans
musik

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : solsikke

Dato : 01-02-02 11:17

"etta place" skrev d. 01-02-02 08:29 dette indlæg :
> hvad sker der? han stinker!
>
> Det gør dit indlæg sådanset også ;)

solsikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 02:40

"etta place" <etta@place.net> skrev i

> hvad sker der? han stinker!

Tja - musikken er vel OK pop (hvis man er til sådan noget), værre
er hans tekster, der i stil minder om hvad en middelgod/dårlig
lejlighedssangforfatter (langt ord, sorry Åge) kunne have bikset
sammen på en lørdag eftermiddag....

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Torben Larsen

Dato : 02-02-02 09:26

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> wrote in message
> [...]
> er hans tekster, der i stil minder om hvad en middelgod/dårlig
> lejlighedssangforfatter (langt ord, sorry Åge) kunne have bikset

Personligt vil jeg påstå at min 15 mdr. gamle søn har mere stemme end han
har. Jeg synes den måde han nærmest tuder sig igennem sine sange på er
forfærdelig. Men de 2 hits han har haft er da rigtig nok god pop som sådan.

Torben

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 02-02-02 13:00

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> wrote in message
> [...]
> har. Jeg synes den måde han nærmest tuder sig igennem sine sange på er
> forfærdelig. Men de 2 hits han har haft er da rigtig nok god pop som

Ja. Og dem har han ikke engang skrevet selv - det har Patrik Isaksson, som i
Sverige får sendetid med præcis de samme sange - bare uden Christians svært
fæle vokal.
Men hvor er det ærgerligt, at man kan være med i et tv-program, købe to
sange som man oversætter og skråler med på, og så få et hav af priser (eller
I hvert fald et par stykker). Er der nogen der har hørt hans egne
kompositioner? De var i hvert fald åbenbart ikke værd at sende ud som
singler...

Mads.

Fra : Peder

Dato : 03-02-02 19:16

Mads Rahbek Hougaard wrote:

> Ja. Og dem har han ikke engang skrevet selv - det har Patrik Isaksson, som i
> Sverige får sendetid med præcis de samme sange - bare uden Christians svært
> fæle vokal.

Lad os nu bare blive enige om, at P.I. faktisk kun har skrevet den
første på egen hånd!

> Men hvor er det ærgerligt, at man kan være med i et tv-program, købe to
> sange som man oversætter og skråler med på, og så få et hav af priser (eller
> I hvert fald et par stykker).

Ja, misundelse kan så sandelig være en grim ting.
Ellers totalt irrelevant info, når det kommer til musikken!

> Er der nogen der har hørt hans egne
> kompositioner? De var i hvert fald åbenbart ikke værd at sende ud som
> singler...

Og der tog du jo grueligt fejl!
Og igen en "tilsvineing" fra en, der IKKE har hørt hans egne
kompositioner (altså de resterende 10 sange på albummet!).
Den største respekt for det!

Peder

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 03-02-02 19:30

"Peder" <speedspam@nonline.com> wrote in message

> Og der tog du jo grueligt fejl!
> Og igen en "tilsvineing" fra en, der IKKE har hørt hans egne
> kompositioner (altså de resterende 10 sange på albummet!).
> Den største respekt for det!

Hovhov, godt ord igen! :)
Når jeg skriver det ovenstående, var det faktisk netop for at præcisere, at
jeg kun har hørt de to sange. Og at jeg bygger det jeg skriver på det. Og
ja, det er fuldstændig rigtigt, det er ikke meget at bygge noget på.
Derfor var det såmænd et helt ærligt spørgsmål, når jeg efterlyser at høre
fra folk der har hørt hans egne ting.
Har du hørt det? Er det godt?

Mads.

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:23

Mads Rahbek Hougaard wrote:

> [...]
> ja, det er fuldstændig rigtigt, det er ikke meget at bygge noget på.
> Derfor var det såmænd et helt ærligt spørgsmål, når jeg efterlyser at høre

Hej Mads, som du sikkert kan regne ud, så syntes jeg albummet er
ret godt Mine forventninger var faktisk, at der nok bare var tale
om 2 hits og så var resten ren fyld, men jeg blev positivt overrasket!
Men hvis du ikke brød dig om de to første singler, så vil du næppe
synes om resten, da der er tale om samme stil. Stille og rolige vers
krydret med iørefaldene mellemstykker og tilsat et pompøst omkvæd.
Men hvis du har mulighed for det, burde du låne cd'en på biblioteket! :)

Peder

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-02-02 23:51

Peder <speedspam@nonline.com> skrev i

> Ja, misundelse kan så sandelig være en grim ting.
> Ellers totalt irrelevant info, når det kommer til musikken!

Egentlig ikke - det hører da bestemt til en kvalificeret musikalsk
diskution, at nogle (heriblandt undertegnede) finder det talentløst
at en gut med Christians kvaliteter (eller rettere mangel på samme)
kan få en pladekontrakt, bare fordi han har været med i et lamt
program. Der går 1.000 mand rundt i DK der er *meget* bedre end
denne Christian, men som sikkert aldrig får en kontrakt - og det er
surt for musikken!

> Og der tog du jo grueligt fejl!
> Og igen en "tilsvineing" fra en, der IKKE har hørt hans egne
> kompositioner (altså de resterende 10 sange på albummet!).
> Den største respekt for det!

Øhhh....??? Må skribenten ikke mene at disse numre ikke er værd at
sende ud på singler?

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:20

"Bjørn Løndahl" wrote:

> [...]
> program. Der går 1.000 mand rundt i DK der er *meget* bedre end
> denne Christian, men som sikkert aldrig får en kontrakt - og det er

Hmm hvordan kan det være surt for musikken, når små 100.000 danskere
køber en plade, og det viser sig, at de faktisk godt kan lide den/
musikken. Og definer da venligst de 1.000 mand i DK, der er *meget*
bedre, for jeg vil uden at blinke placere Christians album i den
bedre ende af skalaen! Og hvordan er det lige, du kan vide, at de
faktisk er *meget* bedre, når du nu kun har hørt 2 af hans numre?
Du kan jo ikke kun *læse* dig til musikken! :)

Undskyld, men for mig lugter det altså langt væk af, at du har ondt
i røven over at en person i et lamt program får en pladekontrakt. Og
synd for dig, men godt for os andre, der faktisk holder af musikken!
Jeg kan (desværre?) ikke tage TVD2, så jeg skal ikke kunne sige, hvor
lamt noget er, men for mig er det altså totalt irrelevent, så længe
musikken holder 100%! Hvis den ikke gjorde det, var hans to singler
næppe blevet grov-spillet så meget i radioen sidste år.

> Øhhh....??? Må skribenten ikke mene at disse numre ikke er værd at
> sende ud på singler?

Naturligvis :) men hvordan kan han lige vide det, når
han ikke har hørt dem? Der bliver du vist svar skyldig! :)

Peder

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-02-02 12:45

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i

> Personligt vil jeg påstå at min 15 mdr. gamle søn har mere
> stemme end han har.

Jeg har absolut ikke lyst eller grund til at forsvare Christian
eller hans CD, så helt generelt:

Masser af gode kunstnere har en middel til ringe sangstemme, men
kan via deres udstråling osv. alligevel nå langt ud over
scenekanten, og det synes jeg er helt fint (ex Bob Dylan, Mark
Knopffler, Leonard Cohen osv).

> Jeg synes den måde han nærmest tuder sig
> igennem sine sange på er forfærdelig. Men de 2 hits han har
> haft er da rigtig nok god pop som sådan.

Jeg har kun hørt disse hits, så min betragtning gjaldt alene disse.

Fra : Troels

Dato : 03-02-02 16:10

> [...]
> kan via deres udstråling osv. alligevel nå langt ud over
> scenekanten, og det synes jeg er helt fint (ex Bob Dylan, Mark

Kan vi lige få den igen? Mener du at Cohen har en middel til ringe
sangstemme? _Det_ er jeg ikke enig i. Det er vel nærmest han dybe sangstemme
der er hans kendetegn.

/Troels

Fra : Peter G.

Dato : 03-02-02 17:20

In article <3c5d531f$0$268$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Troels
<tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote...

> Kan vi lige få den igen? Mener du at Cohen har en middel til ringe
> sangstemme? _Det_ er jeg ikke enig i. Det er vel nærmest han dybe sangstemme
> der er hans kendetegn.

Det er ikke ligefrem en SANGstemme! Cohen har en markant, men ikke ikke
stor sangstemme.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-02-02 17:54

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i

> Kan vi lige få den igen? Mener du at Cohen har en middel til
> ringe sangstemme? _Det_ er jeg ikke enig i. Det er vel nærmest
> han dybe sangstemme der er hans kendetegn.

Tag ikke fejl: Jeg mener at Cohen er en stor kunstner, hans
indlevelse er unik og hele hans musikalske/lyriske univers er vildt
spændende (omend noget sort). Hans stemme går lige i mellemgulvet
på mig (og kan også påvirke andre organer iflg. min kæreste ,
men det er da ikke fordi han er en stor *sanger* - snarere at han
har en inciterende, mystificerende stemme.

Fra : Troels

Dato : 03-02-02 22:20

> Hans stemme går lige i mellemgulvet
> på mig (og kan også påvirke andre organer iflg. min kæreste ,

Knæhaserne?

> men det er da ikke fordi han er en stor *sanger* - snarere at han
> har en inciterende, mystificerende stemme.

Ok, men det kommer vel lidt an på hvordan man definere "en stor sanger" så.
Om man er en stor sanger hvis man kan en masse "uh-oh-uhhh"-ting, som
Whitney Houston og Mariah Carey, eller om man også kan være en stor sanger,
hvis man har en anderledes stemme som f.eks. Cohen og Macy Gray. Det er
rigtigt at Cohen garanteret ikke kan spænde over så mange oktaver som de to
først nævnte, men alligevel er der jo virkeligt nosser i det når han synger,
men det fornemmer jeg også vi er enige i ...

/Troels

Fra : Gizmoduck

Dato : 03-02-02 22:28

On Sun, 3 Feb 2002 22:20:10 +0100, "Troels"

>Ok, men det kommer vel lidt an på hvordan man definere "en stor sanger" så.
>Om man er en stor sanger hvis man kan en masse "uh-oh-uhhh"-ting, som
>Whitney Houston og Mariah Carey

personligt er jeg ved at være godt og grundigt træt af den tendens med
at der skal et "uh-oh-uhh" ind hver gang de ikke lige kan finde på
andet at synge...det er ligesom om de konkurerer om at kunne nå de
højeste toner, i stedet for at lave spændende musik :/

jeg foretrækker nok bare at musik sommetider har et andet tema end
"love love love and a broken heart"

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 03-02-02 23:24

> [...]
> andet at synge...det er ligesom om de konkurerer om at kunne nå de
> højeste toner, i stedet for at lave spændende musik :/

Hørt. Jeg mener at en god sanger besidder evnen til at fortælle mig en
historie, en historie som jeg finder troværdig. George Michael synger meget
om kærlighed og har hjerte-smerte-rim, men han er fremragende til betoninger
og ikke mindst til at styre sine fraseringer og ornamenteringer. Det er som
om han udtaler hvert ord med mening. Nogle sangere kunne lige så godt læse
op af en telefonbog, f.eks. Marie Franck og Sascha Dupont. Jeg tror meget at
man kan inddele musik i amerikansk baseret og engelsk baseret, hvor
amerikanere ofte fokuserer på personer og individuelle præstationer, og
englændere spiller mere på sangens præmisser. Selvfølgelig en voldsom
generalisering og der findes masser af undtagelser, men ofte synes jeg, at
det holder ganske glimrende. I England er mange rockorkestre ikke specielt
dygtige musikere teknisk set, men de kan spille en sang og fortælle en
historie. Christian virker ikke særlig overbevisende på mig, men det er
meget rart, at produceren har indset, at Christian nok skulle holde sig fra
at føre sig ret meget frem, da han jo ikke er sangere, men en medieskabt
"figur".

/Ulrik

Fra : Peder

Dato : 03-02-02 19:13

"Bjørn Løndahl" wrote:

> [...]
> er hans tekster, der i stil minder om hvad en middelgod/dårlig
> lejlighedssangforfatter (langt ord, sorry Åge) kunne have bikset

Tja, når du nu kun har hørt hans 2 singler, så undrer det mig da lidt,
hvordan du så kan komme frem til den konklusion angåënde hans tekster!
Her bør det jo være Patrik Isaksson, du skal være efter! Christians
tekst er jo i det store og hele ikke andet end ren og skær oversættelse,
når det kommer til stykket!

Og hvad er i øvrigt god/dårlig lyrik? - Hvis du oversætter nogle af
de andre nye, danske kunstneres tekster (der er nedfældet på engelsk),
så er det jo heller ikke just genialiteter, der springer i øjnene!
Og jeg husker da, at både anmelderen på både JP og Berlingeren var
ret så begejstret for lyrikken til Mød Dig Selv (Christians næste
single), og skrevet af ham selv!

Peder

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-02-02 23:48

> Tja, når du nu kun har hørt hans 2 singler, så undrer det mig
> da lidt, hvordan du så kan komme frem til den konklusion
> angåënde hans tekster!

Meget nemt: Nogle af dem har været optrykt i mere eller mindre hel
udgave i div. aviser og blade.

> Her bør det jo være Patrik Isaksson, du
> skal være efter! Christians tekst er jo i det store og hele
> ikke andet end ren og skær oversættelse, når det kommer til
> stykket!

Nu var det netop ikke hans oversættelser men hans helt egne tekster
jeg refererede til. Altså dem jeg ikke har hørt sunget, men blot
læst.

> Og hvad er i øvrigt god/dårlig lyrik?

Det er lidt ligesom god/dårlig musik; genren er egentlig
forholdsvis ligegyldig, bare det er udført med indlevelse og
"feeling". Jeg er altså principielt ligeglad med om en tekst
handler om kærlighed, Christiania, Vesterhavet eller kruspersille,
bare den er skrevet sådan at jeg enten tror på det der bliver
sunget, bliver hensat til nogenlunde samme fornemmelse som
sangskriveren havde da han skrev sangen. Herudover må en vis
forståelse for sproget være oplagt.

En sang er naturligvis bedst hvis tekst og musik passer sammen, og
derved underbygger helheden på den ene eller anden måde. En lidt
sukkersød tekst kan i øvrigt nedtones med en lidt mere rå melodi og
omvendt.

> Hvis du oversætter
> nogle af de andre nye, danske kunstneres tekster (der er
> nedfældet på engelsk), så er det jo heller ikke just
> genialiteter, der springer i øjnene!

At andre også laver noget skidt en gang imellem er ikke en
undskyldning for at gøre det.

> Og jeg husker da, at både
> anmelderen på både JP og Berlingeren var ret så begejstret for
> lyrikken til Mød Dig Selv (Christians næste single), og skrevet
> af ham selv!

Do I care? Nej - jeg foretrækker at danne min egen mening ud fra
hvad jeg oplever (ser, hører osv.) Anmeldere giver jeg ikke mere
for end andre mennesker. Jeg har fx. oplevet at være til en kanon
Claptonkoncert, som blev sablet ned af en anmelder næste dag,
ligesom jeg har oplevet at læse en super-anmeldelse af en Poul
Krebs-koncert, hvor min egen oplevelse var at de havde sprunget
lydprøverne over, da jeg kun kunne høre bas og trommer (og Krebsens
stemme), selv om jeg i løbet af koncerten bevægede mig rundt for at
prøve at finde ud af om det bare var dårlig akustik. Også i
lydmandens lokation lød det af l@rt - og han var travlt beskæftiget
med at bage på en pop-tøs i stedet for at passe sít arbejde ;-(

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:04

"Bjørn Løndahl" wrote:

> [...]
> sunget, bliver hensat til nogenlunde samme fornemmelse som
> sangskriveren havde da han skrev sangen. Herudover må en vis

Indlevelse og feeling. Sjovt, for det er jo netop, hvad jeg mener
gør sig gældende for Christians musik! :)

> Do I care? Nej - jeg foretrækker at danne min egen mening ud fra
> hvad jeg oplever (ser, hører osv.)

Fair nok! Jeg har det lidt anerledes. Når et par anerkendte anmeldere
ser/hører sangen fra den samme vinkel, så lytter jeg nu lige til, hvad
de har på hjerte. Modsat giver jeg så ikke så meget for, hvad en ukendt
person i en nyhedsgruppe - en person, der ikke engang har hørt nummeret
- har af meningsdannelse! :)

Peder

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 04-02-02 19:46

Hejsa.

Egentlig er jeg ligeglad med hvad folk tænker om Christian men da han er en
af min personlige venner vil jeg alligevel forsvarer ham (og tag ikke fejl
det er IKKE marianne jespersen der skriver). Jeg har kendt Christian igennem
mange år og vi er gode venner. Før Christian var i Big Brother havde han
kontakt med en engelsk producer som var klar til at udgive et album med ham.
Dette blev dog udsat p.g.a. BB og efter BB tog Cheif1 (som jeg faktisk
hader) over som Christians producer. Han bad Christian synger på dansk,
hvilket Christian har utrolig svær ved da han insitere på at skrive sine
egne sange. Christian har utrolig svær ved at skrive danske sange egentlig
ved jeg ikke hvorfor man han er bare lang bedre til de engelske tekster,
måske fordi han har boet i udlandet i et rimelig stort tidsrum. Jeg husker
tydeligt hvordan Christian brugte det meste af efteråret på at sidde at
bøvle med teksterne. Han forsøgte virkelig at udtrykke hvad han mener,
hvilket jeg mener kommer til udtryk i sange som Tro på din virkelighed, Du
kan gøre hvad du vil, Bare ta' det roligt, Hvor end du går og Alting vender
tilbage. Jeg mener at Christian laver en fantastisk Soft Rock (en genre
inden for Pop), hvilket også tydeligt fremgår af hans slagstal. Det undre
mig ikke at han er danmarks mest sælgende single debutant med Du kan gøre
hvad du vil som har solgt over 40 000 skrive i Danmark. Det undre mig heller
ikke at hans album har været i blandt top 20 på Den Officelle Danske Album
listen og lige nu har solgt over 72 000 albums. Plus at han gik direkte ind
på første plads på denne album liste. Hans single Du kan gøre hvad lå også
20 uge på første pladsen på den officelle Danske Single liste og 14 af
ugerne var i træk. Også lå han han i 7 uger nummer 1 på Tjeklisten hvilken
nok er den mest anerkendte liste herhjemme også med nummeret Du kan gøre
hvad du vil. Tilbage Hvor vi var hittet også stort og solgte Guld på den
første uge selvom den blev udgivet i limted editon på 5000 (hvilket er guld)
på den første uge og den var også ugens uundgåelige på P3....

Tilsidst kan i da bare gå til www.christianbroens.dk og se tekster og høre
demoer af alle hans sange, så lad hver med at bedøm nogen uden at have noget
ordentlig viden om hvad de har lavet. Det var bare det jeg ville sige

IKKE Skrevet af.....marianne jespersen (som heller ikke har denne mail
adresse)

Fra : Torben Larsen

Dato : 05-02-02 09:59

"Marianne Jespersen" <mvj@adslhome.dk> wrote in message
[snip]
> IKKE Skrevet af.....marianne jespersen (som heller ikke har denne mail
> adresse)

Marianne hvem ??????

Torben

Fra : Enzo

Dato : 05-02-02 10:45

> "Marianne Jespersen" <mvj@adslhome.dk> wrote in message
> [snip]
>
> Marianne hvem ??????

Marianne Jespersen. Bare et vildt gæt....:)

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-02-02 10:47

Marianne Jespersen <mvj@adslhome.dk> wrote in message

Hej Jill! (bare for sjov...)

> [...]
> tydeligt hvordan Christian brugte det meste af efteråret på at sidde at

Ja, jeg skal love for, at han har haft problemer med teksterne... Du bad jo
os om at tjekke Christians side og jeg læste lige et par af hans tekster
hurtigt, og jeg synes, der er store problemer... Følgende tjener som
glimrende eksempel:

"Du fortryllende
Aldrig beskyldende
Evigt min troskab du let fortjener
Du gør mig magt-esløs - Sådan en lækker tøs
Du kan da nok forstå"

Især linje tre er værd at bemærke. Sætningen er opbygget som man gjorde for
_mange_ år siden. Der skulle ha' stået: "Du fortjener let min evige
troskab". I nogle tilfælde kan man bruge en lidt halv dårlig undskyldning
med at det er gjort, for at få endelserne til at rime, men det er ikke
tilfældet her. I linje fire bliver han så moderene med brug af "lækker tøs",
altså er hele strofen ikke holdt i "gammeldags stil". Jeg synes det er noget
værre tekstmæssigt rod. Jeg læste Jubiis anmeldelse af pladen og de
fokuserede også meget på tekstlige bommerte - der er flere. Jeg forstår ikke
hvorfor Chief1 ikke har krævet en re-write, men det skyldes højst
sandsynligt, at man skulle udnytte et spin-off af Big Brother, og så er det
gået lige lovligt stærkt. Tendensen er desværre tydelig i danske
produktioner i dag.

> [...]
guld)
> på den første uge og den var også ugens uundgåelige på P3....

At folk kan li' pladen, er vanskelligt at argumentere i mod. Jeg har kun
hørt Patrick I.'s sange, som jo var ude som singler, og dem kan jeg sådan
set godt li'. Jeg har ikke hørt resten af pladen og skal derfor ikke udtale
mig om dem. Teksterne synes jeg dog nok, jeg kan udtale mig om uden at lytte
til sangene, og de holder ikke. Mange andre danske tekstforfattere har en
langt mere gennemført teknik, f.eks. Poul Krebs, og det kunne Christian lære
meget af. Det bliver noget rod når man blander nye og gamle vendinger
sammen - sådan lidt pseudo-intellektuelt. Det vanskellige ved at skrive
danske tekster er, at man ikke længere kan gemme sig bag ordene, som det er
tilfældet, når vi danskere benytter det engelske sprog.

Mvh,
Ulrik.

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 05-02-02 15:12

> [...]
er
> tilfældet, når vi danskere benytter det engelske sprog.

Jeg kan vist godt lige røbe jeg er et hankøns væsen, så... Nå men jeg er
enig i at Christian godt kan lære en masse, og det gør han også. Her i
december var han f.esk. i England for at få sangundervisning. Og hallo han
er jo heller ikke helt gamle vel så han kan stadig nå at forbedre sine næste
albums tekster.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 06-02-02 17:20

> [...]
> december var han f.esk. i England for at få sangundervisning. Og hallo han
> er jo heller ikke helt gamle vel så han kan stadig nå at forbedre sine

Ja, det kan du ha' ret i. Jeg er så nok bare af den holdning, at man så
skulle vente med at udsende en cd.

/Ulrik

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 06-02-02 17:25

...lige mine ord.

Mads.

Fra : HALLUM

Dato : 06-02-02 17:41

> Ja, det kan du ha' ret i. Jeg er så nok bare af den holdning, at man så
> skulle vente med at udsende en cd.
>
> /Ulrik

Enig - men der skulle jo også gerne være
et udvalg i den lokale CD-shop *S*

mvh. Hallum

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 07-02-02 12:28

Som må jeg desværre skuffe dig og sige at det er producer og pladeselskab
der bestemmer sådan noget. Timing kalder de det. F.esk. ville Christian have
Mød dig selv (super sang) som 3. single men der valgte pladeselvskabet
Flowerpige.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 07-02-02 13:39

> [...]
have
> Mød dig selv (super sang) som 3. single men der valgte pladeselvskabet

Ja, det er klart, når det nu er dem, som afholder udgifterne. Jeg mente også
bare helt generelt at det er lidt tankevækkende, at man udsender en cd, hvor
man tilsyneladende og i følge dig, ikke er helt tilfreds hverken med tekster
eller vokaler. Det er lidt trist hvis det er den vej, det skal gå/går i
Danmark, altså at man først og fremmest prioriterer "kendthedsfaktoren" og
derefter de rent musikalske kvaliteter. Lidt det samme var jo gældende for
Sascha Duponts debut-cd - i hvert fald efter min uforbeholdne mening og uden
et nærmere kendskab til, hvad hun lavede før "Hit med sangen".

/Ulrik

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:14

Marianne Jespersen wrote:

> [...]
> Mød dig selv (super sang) som 3. single men der valgte pladeselvskabet

Okay, det vidste jeg ikke! De nævnte ellers i radioen i sidste uge,
at det ville blive Mød Dig Selv. Men et fornuftigt valg! Flowerpige
er jo iørefaldende, radiovenlig-pop, og derudover ret så vigtig;
tekstmæssigt bestående af et lækkert mix af nye og gamle vendinger!
Så det skal nok blive et hit! At nummeret derudover også minder
om TFF's sowing the seeds of love, er nok heller ingen ulempe.

Men mon ikke Mød Dig Selv bliver 4. eller 5. singlen? Problemet er
måske mere, at der er nok af numre med single-potentiale at ta' af.
Jeg Overgiver Mig skal vel også udsendes på et tidspunkt? :)

Peder

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 08-02-02 00:17

Christian liste ville se sådanne ud:
1.Du kan gøre hvad du vil
2.Tilbage hvor vi var
3.Mød Dig Selv
4.Flowerpige
5.Bare ta' det roligt
6.Tror på din virkelighed
7.Alting vender tilbage
8.Hvor end du går
9.Jeg overgiver mig
10.Jeg er her stadig
11.Vil jeg fortryde

Bobler: Malene kan puttes ind hvor som helst den er virkelig
fed......hehe...den spiller jeg tit sammen med ham..... og jeg er stadig
ikke Marianne Jespersen

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 13-02-02 22:34

Lige her for tiden har der faktisk været utrolig diskussions med
Pladeselskabet og det ser ud som om Christian har fået sin vilje og får Mød
dig selv ud før Flowerpige..Men det er ikke sikkert.

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:08

Ulrik Lauritzen wrote:

> Ja, det kan du ha' ret i. Jeg er så nok bare af den holdning, at man så
> skulle vente med at udsende en cd.

Jeg kan udemærket følge din tankegang! Jeg så bare ret uenig! I hvert
fald når det kommer til Christians tilfælde. Både for pladeselskab samt
pladekøbere er det da en kæmpe fordel, at få en plade på gaden, mens
navnet stadig er "hot". Og det har jo også vist sig (salgstal/airplay)
at det var det helt rigtige at gøre! Alle numrene holder musikalsk -
at der da så er et par stykker derude, der prioriterer korrektheden af
lyrikken højst, det er så hvad det er! :) Havde musikken aldrig holdt,
havde den heller aldrig solgt så godt (pladen ville i så fald kun have
solgt markant den første uges tid, hvilket jo viste sig ikke at være
tilfældet). Og så er det jo faktisk ligegyldigt, hvem kunstneren er.

Peder

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:16

Marianne Jespersen wrote:

> Jeg kan vist godt lige røbe jeg er et hankøns væsen, så... Nå men jeg er
> enig i at Christian godt kan lære en masse, og det gør han også. Her i
> december var han f.esk. i England for at få sangundervisning.

Hvilket i så fald allerede har givet resultater. Var til koncert med
ham i Vega for nogle uger siden, og det var ubetinget den fedeste
koncert, jeg har været til i lang tid. Slår Tool og Nick Cave på
Roskilde med flere længder. Jeg må sige, jeg var yderst imponeret
over hans performance! :)

> Og hallo han
> er jo heller ikke helt gamle vel så han kan stadig nå at forbedre sine næste
> albums tekster.

Nemlig, og her kan folk med korrekt lyriks trang så godt begynde at
skrue forventningerne i vejret, da albummet bliver engelsk-sproget! ;)

Peder

Fra : Peder

Dato : 07-02-02 18:11

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> langt mere gennemført teknik, f.eks. Poul Krebs, og det kunne Christian lære

Poul Krebs? Er det ikke ham, der har bidraget med lyrik til EyeQ's nye
album? Ham håber jeg i hvert fald ikke, Christian tager ved lære af,
når han skal i gang sit engelsksprogede album. Med hensyn til Krebsens
danske tekster, så finder jeg dem nu jævnt kedelige, men det er så bare
mig! :)

> [...]
> danske tekster er, at man ikke længere kan gemme sig bag ordene, som det er
> tilfældet, når vi danskere benytter det engelske sprog.

Rod eller ej. Du forstår vel, hvad der menes, uden du skal bryde din
hjerne alt for meget med det? :) Jeg synes, det er fedt, at han tør
synge på dansk. At der så skulle være nogle grammatiske svipsere ind
imellem, det gider jeg ikke hænge mig i. Hey, måske du også ville få
et andet syn på det, hvis du gav musikken/hele albummet en chance,
istedet for kun at spejde efter lyriske bommerter. Der er faktisk en
hel del god kvalitets-pop at komme efter. :)

Peder

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 07-02-02 23:03

> [...]
> når han skal i gang sit engelsksprogede album. Med hensyn til Krebsens
> danske tekster, så finder jeg dem nu jævnt kedelige, men det er så bare

Nu ved du jo godt, at jeg sigtede mod de danske tekster... Kedelig, tja -
det er jeg sådan set enig i, men teksterne hænger sammen og der er flow, som
man siger på nudansk.

> [...]
> istedet for kun at spejde efter lyriske bommerter. Der er faktisk en
> hel del god kvalitets-pop at komme efter. :)

Jeg ledte efter tekstlige problemer, da de blev nævnt her samt i Jubiis
anmeldelse. Normalt er jeg ikke del af "musikpolitiet". At turde at synge på
dansk, holder vist ikke rigtig mere; de sidste par år har budt på tonsvis af
dansk lyrik, så det har intet med mod at gøre. At bruge det danske sprog
inkonsekvent er ikke grammatiske svipsere, men stilistiske svipsere, og det
synes jeg er ret alvorligt. Ja, jeg forstår hvad han mener, men det har ikke
meget med sagen at gøre. Jeg holder meget af at musik er gennemført og
gennemtænkt til en vis grænse, og den grænse når Christian ikke hos mig. Jeg
forstår også hvis han sang: "En postkasse kan være rød, et postbud kan bære
skjorte, min mor er sød og hun hedder i øvrigt Dorthe" - det gør vel ikke
teksten god... Jeg har heller ikke de store problemer med at forstå
børnesange, men de hører ikke hjemme blandt mine yndlingstekster.

/Ulrik