fjerne , (komma) i streng
Fra : -Martin-

Dato : 01-02-02 00:29

Jeg vil gerne fjerne det sidste , (komma) i min streng, hvilken
funktion ska jeg kigge på?

Og hvordan ?

Fra : -Martin-

Dato : 01-02-02 01:05

den Fri, 01 Feb 2002 00:28:30 +0100 skrev -Martin- <admin@natten-i.dk>
:

>Jeg vil gerne fjerne det sidste , (komma) i min streng, hvilken
>funktion ska jeg kigge på?
>
>Og hvordan ?

Fandt det selv med ereg_replace
$sog = ereg_replace(",$","",$sog);

MEN er det, det mest optimale ?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 01-02-02 06:14

"-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message

> Fandt det selv med ereg_replace
> $sog = ereg_replace(",$","",$sog);

Den her fjerner det *kun* hvis det er absolut sidste tegn i strengen!

Var det det du mente? Det var ikke det skrev, du skrev du ville fjerne det
sidst forekommende komma, ikke det sidste tegn hvis det var et komma, eks.
"1,2,3" => "1,23"?

> MEN er det, det mest optimale ?

Hvis det bare er sidste tegn kan det nok gøres billigere med
http://dk.php.net/manual/en/function.substr.php , men det er noget bøvlet:
Tjek om substr($sog, -1) == "," - hvis det er, så tag sæt $sog =
substr($sog, 0, -1)

Men det er alt for besværligt i forhold til en lille gevinst til at du bør
bekymre dig om det. HVIS det altså var det du mente.

--
Mvh. Mogens
Bach.scient. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : -Martin-

Dato : 02-02-02 00:50

den Fri, 1 Feb 2002 06:13:55 +0100 skrev "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> :

> [...]
>
>Men det er alt for besværligt i forhold til en lille gevinst til at du bør
>bekymre dig om det. HVIS det altså var det du mente.

jeg VED at det SIDSTE tegn == et komma! ingen dikkedarer der

Da først en tekst og et komma bliver sat ind med en for løkke ... også
bliver kommaet sat ind ... også ska det sidste komma fjernes (som
altid vil ligge sidst i strengen)

MEN kan det sidste komma allerede fjernes i for løkken måske?
fx

if ($i == sizeof($array)) {
print "intet komma";
} else {