Inddele kategorier i drop down menu... Hvo~
Fra : StartLinket.dk

Dato : 31-01-02 21:54

Hvordan laver jeg en drop down menu som kan opsætte en drop down menu på
samme måde som her?:

http://www.startlinket.dk/modules.php?op=modload&name=Web_Links&file=index&r
eq=AddLink

Min mysql database er inddelt sådan at hver kategori har et id nummer. Hver
underkategori har så endnu et som underkategori_id som en af
hovedkategorierne også har.
Hvis f.eks. at Computer har en underkategori at der hedder Spil. Så har
Computer måske kategorinummer 1 og Spil har nr. 2.
Så er underkategori_id ved Spil sat til 1 for så vil den være en
underkategori til Computer.
Men hvordan laver jeg så den skal inddele det sådan her i drop down menuen?:
Computer / Spil

Jeg har prøvet at lave lidt selv, men den tager på denne måde kun den ene
underkategori jo:

$kategorier = mysql_query("SELECT * FROM links_kategorier WHERE
underkat_id='0' ORDER BY titel");
while ($kategorier2 = mysql_fetch_array($kategorier)) {
echo "<OPTION>$kategorier2[titel]";

$underkategorier = mysql_query("SELECT * FROM links_kategorier WHERE
underkat_id='$kategorier2[kat_id]' ORDER BY titel");
while ($underkategorier2 = mysql_fetch_array($underkategorier)) {
echo " / $underkategorier2[titel]</OPTION>";
}
}

--
M.v.h Morten Jørgensen
Bannerbytte & tekstlinkbytte

Fra : StartLinket.dk

Dato : 02-02-02 11:53

"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> while ($underkategorier2 = mysql_fetch_array($underkategorier)) {
> echo " / $underkategorier2[titel]</OPTION>";

Jeg fandt ud af at jeg bare skulle skrive </OPTION> efter
$kategorier2[titel] og så at jeg skulle skrive <OPTION>$kategorier2[titel]
på før / $under...
Så var de sorteret!