ECS K7S5A / AMD XP 1800+
Fra : Thomas Povlsen

Dato : 31-01-02 21:30

Jeg har problemer med at få min CPU op i fulde omdrejninger.

Hvis jeg sætter MHz'ene i BIOS'en til 100/133(hastighed i CPU/hastighed på
MB) eller 100/100 kører maskinen stabilt, men hvis jeg bliver så fræk at
sætte hastigheden i CPU'en op til 133MHz, crasher den efter 1 til 2 min.(Jeg
har ingen multiplier at skrue på?!!?)

Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Jeg har hentet den nyeste bios fra ecs, og de nyeste drivere fra nVIDIA og
SIS!

/Torben

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 31-01-02 21:44

Det skal lige siges at jeg kører med Windows XP!

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 22:13

"Thomas Povlsen" <thpovlsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?
>
> Jeg har hentet den nyeste bios fra ecs, og de nyeste drivere fra nVIDIA og

Hvad har du i af ram?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 31-01-02 22:15

2 blokke PC133 SDRAM ialt 384MB.

Fra : Colzen

Dato : 31-01-02 22:23

Jeg har samme problem bare med en 1700 XP, 2 blokke 256MB SD133 PQI ram og
win2k.
Det er modellen med Lan jeg har.

Mvh
Claus

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 22:24

"Colzen" <claus.olsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har samme problem bare med en 1700 XP, 2 blokke 256MB SD133 PQI ram og
> win2k.
> Det er modellen med Lan jeg har.

Prøv med noget andet end PQI ram.

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 31-01-02 22:25

Jeg har den uden LAN. Men de kort er vist også ens derudover.

Prøv at se dette link: http://www.ecs.com.tw/support/faq/table-k7.htm

Hvad er PCB ver.?

Hvis min "PCB" er version 1.0 eller 1.0A jamen så står der jo det ikke kan
lade sig gøre!!

Men hvad er det, og hvordan finder man ud af det?

/Torben

Fra : Colzen

Dato : 02-02-02 13:44

> [...]
> lade sig gøre!!
>
> Men hvad er det, og hvordan finder man ud af det?

Hvad der er skal jeg ikke kunne sige, men på mit board er der et lille
klistermærke i det ene hjørne, hvor der står V3.1 så det er ikke der mit
problem ligger. Jeg tror problemet er boardet når det skal køre med 2 blokke
SD-ram, da mit kører perfekt med 133/133 mhz når der kun sidder en blok. Jeg
har prøvet med begge blokke alene og det kører, jeg har også prøvet i begge
sokler og det virker stadig. Så jeg tror at man skal se om ikke man kan få
sine penge igen fra shg.dk hvor jeg købte mit og så vælge et andet board.

Claus

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 22:24

> 2 blokke PC133 SDRAM ialt 384MB.

Er du 100% sikker på de kan køre 133 Mhz, nu er det ikke sådan noget PQI
fimseram vel, for dem er der tit store problemer med?

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 31-01-02 22:33

Jeg kan jo få systemet ti at køre stabilt ved 100mhz i cpu og 133 på mb!

Rammene er fra APACER af typen PC133

/Torben

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 22:43

> Jeg kan jo få systemet ti at køre stabilt ved 100mhz i cpu og 133 på mb!
>
> Rammene er fra APACER af typen PC133

Hmm, det lyder godt nok mystisk. Mener der var en for 1½ uge siden som havde
samme problem, der var det Mb som var defekt.

--
Mvh Jesper (Deaster)
"Jeg er en frisk dreng på 15 og er BØSSE, men

Fra : Karsten Krambs

Dato : 01-02-02 12:29

ECS har problemer med 2 stk SD Ram, flash din BIOS til nyeste version.

Karsten

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 01-02-02 14:37

Jeg har hentet den nyeste bios version og flashet

Fra : Karsten Krambs

Dato : 01-02-02 15:10

n Fri, 1 Feb 2002 14:37:14 +0100, "Thomas Povlsen"
<thpovlsen@hotmail.com> you wrote:

>Jeg har hentet den nyeste bios version og flashet

Har du prøvet med kun en ram klods ?

Karsten

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 01-02-02 15:29

Nej, men det vil jeg da prøve!

/Thomas

Fra : Karsten Krambs

Dato : 01-02-02 15:11

On Fri, 1 Feb 2002 14:37:14 +0100, "Thomas Povlsen"
<thpovlsen@hotmail.com> you wrote:

>Jeg har hentet den nyeste bios version og flashet

Har du nok strøm i PSU ?!?

Karsten

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 01-02-02 15:24

Hvordan finder jeg ud af om jeg har strøm nok fra PSU'en?

Thomas

Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-02-02 12:21

On Fri, 1 Feb 2002 15:24:08 +0100, "Thomas Povlsen" <thpovlsen@hotmail.com> wrote:

>Hvordan finder jeg ud af om jeg har strøm nok fra PSU'en?

Hvad kan den samlede levere på 3 og 5v af watt

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_4348^4376|49_ATX_XP,00.html

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 01-02-02 00:08

Thomas Povlsen wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?
>
> Jeg har hentet den nyeste bios fra ecs, og de nyeste drivere fra nVIDIA og

Prøv at kigge på din PSU. Hvis din 3,3V og/eller din 5V er for lav, kan
det godt give problemer.

Jeg mener at ECS siger at de to linier skal kunne levere 185W tilsammen.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Caspar Møller

Dato : 01-02-02 08:52

> [...]
>
> Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?
>
> Jeg har hentet den nyeste bios fra ecs, og de nyeste drivere fra nVIDIA og

Sidder din køler korrekt monteret? Jeg fik vendt min forkert i første
omgang, og havde de samme problemer som du beskriver.

Mvh Caspar

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 01-02-02 14:38

Det er en in-a-box.