Online køb af undertøs o.lign.
Fra : Gitte

Dato : 31-01-02 21:35

Hej

Jeg har været ved at kigge på forskelligt undertøj i online-butikker,
men render ind i lidt problemer. Først, hvordan er kvaliteten af
produkterne? Jeg kender ikke mærkerne fra de deciderede "sex-butikker"
og føler mig derfor heller ikke sikker på kvaliteten. Hvordan er den i
forhold til de mærker jeg kender fra "almindelige" undertøjsbutikker,
mærker som fx. Triump, Aubade, Marie Jo, Femilet osv. Og hvad dælen
gør man med størrelsen? De steder jeg har set, at de har et "målskema"
skal man op i en str. 42 eller der omkring for at nå op i en D-skål
som jeg bruger. Men bortset fra skålstørrelse er jeg en str. 36-38.
Betyder det, at jeg reelt kan droppe tanken om at shoppe i disse her
butikker eller hvad? Hjælp, gode råd og erfaringer ønskes....

MVH
Gitte

Fra : Per Madsen

Dato : 03-02-02 17:34

Hej Gitte,

jeg kan kun anbefale dig at undlade at købe via nettet, da de fleste
produkter er alt for dyre i forhold til den kvalitet du får. Når du selv
nævner mærker som Aubade og MarieJo ved jeg, ar du er vandt til god
kvalitet. Tro mig, de fleste varer på nettet lever absolut ikke op til det
kvalitetsniveau. Den faglige side af produkterne er ofte meget dårlig, og er
præget af, at folk ikke kan se før de køber.
Mange ting ser flotte ud, men er helt umulige at have på i længere tid af
gangen (ja, jeg ved godt at det for det meste bare skal af igen...men
alligevel) da materialerne ofte ikke er lavet med komfort for øje, men kun
fokuserer på hvad der er flot/frækt. At man så tager 700 kroner for noget,
som indeholder for max. 150 kroner stof som er forarbejdet med et lavmål af
kvalitet i syarbejdet ligner rent røveri.
Mit bedste råd er, at gå i butikker, som sælger disse ting, og se og ikke
mindst røre ved det du kunne tænke dig. Hvis du skulle ud og købe en
nederdel eller en kjole til 700 kroner, ville du nok se dig godt for, før du
investerede så mange penge i noget, som du måske ikke kan holde ud at gå i.
Det bør ikke være anderledes ved køb af tøj til de mere intime stunder.
Til sidst vil jeg lige sige, at det nok ikke er alle forretninger på nettet,
som leverer så ringe varer, men det er i hvert fald hovedparten.

Hilsen,
Per