Skærme
Fijala 3554
Gammel grafikkort + ny skærm
Fra : Preben Fuglsang

Dato : 31-01-02 20:33

Hej,

Jeg har lige købt en ny 17" skærm af mærket Orion E1770T (1250 kr. -
ret billigt), men problemet ligger nu i at den kun vil køre 60hz i
800x600. Den skulle kunne køre 85hz. Min computer er en pentium 120 og
skærmkortet er en Tseng Labs ET4000/W32 PCI med 1mb. Altså noget
gammelt lort

Er det grafikkortet der er skyld i det og vil det hjælpe hvis jeg
opdaterer driveren (hvor kan man gøre det?)

mvh

Martin

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 01-02-02 14:35

"Preben Fuglsang" <prebenfuglsang@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gammelt lort
>
> Er det grafikkortet der er skyld i det og vil det hjælpe hvis jeg
> opdaterer driveren (hvor kan man gøre det?)

Hej Martin

Det er med garanti grafikkortet der er skyld i det. Det må være RIGTIG
gammelt!
Det er jo grafikkortet der i sidste ende bestemmer hvilken opløsning mm.
skærmen kan køre med så længe skærmen kan klare opløsningen.
Jeg tror du får MEGET svært ved at finde en driver der kan løse dit problem.
Ved ikke hvor du evt. kan kigge.
Mit råd er at du køber et nyt grafikkort. De fås i mange prisklasser og du
kan jo også købe et brugt.

--
(: MarlboroMan :)
134144219