Hvad skal en musiker hjemmeside indeholde?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 31-01-02 19:33

Hej NG.

Jeg sidder og tænker over hvad det egentlig er folk gerne vil se, når de
kommer ind på en musikers hjemmeside. Er det vigtigste koncertdatoer,
booking info osv.? Eller skal der hellere være noget lyd/billeder som man
kan surfe rundt i? Jeg er tilhænger af simple sider, og hvis jeg kunne, så
ville jeg lave en side, hvor alt var på forsiden. Dvs alt det vigtige samlet
på én side. Men hvad er det vigtige?

Hvad synes I?

/Morten
--
Verdens kedeligste webcam.... http://www.mortenbock.dk/webcam

Fra : Invisible Man

Dato : 31-01-02 20:09

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville jeg lave en side, hvor alt var på forsiden. Dvs alt det vigtige samlet

Det er svært at sige, det kan svinge meget. Jeg har prøvet at lave denne side
til mig selv og en af mine venner (vi er en duo, surprise-surprise) - ved
ikke, om det var sådan noget, du havde tænkt dig...(?) :

http://www.los-machotes.dk

mvh. i.m.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 31-01-02 20:40

> [...]
> til mig selv og en af mine venner (vi er en duo, surprise-surprise) - ved
> ikke, om det var sådan noget, du havde tænkt dig...(?) :

Ikke helt. Det jeg mener med én side er vitterlig kun én side. Det hele skal
findes på forsiden. Jeg har lavet et lille lynhurtigt udkast her.

http://www.mortenbock.dk/test

Man skal være fri for at surfe rundt på en masse sider for at finde det
relevante. Alt samlet på ét sted. Som en slags visitkort. Hvad siger du til
dén idé? Det kræver selvfølgelig et vist blikfang på den forreste side. Men
det gør alle andre sider også.

/Morten

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 31-01-02 21:03

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message
> [...]
til
> dén idé? Det kræver selvfølgelig et vist blikfang på den forreste side.

Et interessant bud på det du skriver kunne være www.chrisbye.com -
anderledes og enkelt...

Jacob

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 31-01-02 21:11

> Et interessant bud på det du skriver kunne være www.chrisbye.com -
> anderledes og enkelt...

Flot side. Men lidt for "flashy" efter min smag, men det er jo individuelt.
Det jeg tror ken være et problem med netop dén side er, at der er for mange
blinkende lygter og flotte grafiske detaljer. Og de tager noget af fokus væk
fra det siden handler om...nemlig mandens musik. Et andet problem er, at
hvis man har muligheden for at klikke sig væk fra siden igen, så har man en
tendens til at gøre det. Jeg havde slet ikke lyst til at klikke på
lydfilerne, men var opslugt af at se hvad der gemte sig bag de menuer der
var placeret i popup vinduerne. Hvis siden kun havde de links, der førte
direkte til mp3'erne, så ville mange flere lytte til musikken...tror jeg.

/Morten

Fra : _dentro_

Dato : 01-02-02 14:42

Hvad med et design i stil med denne her? http://www.perfjord.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-02 21:21

Morten Bock Sørensen <news@mortenbock.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3c2r2$qeq$1@sunsite.dk...
> [...]
> kan surfe rundt i? Jeg er tilhænger af simple sider, og hvis jeg kunne, så
> ville jeg lave en side, hvor alt var på forsiden. Dvs alt det vigtige

_________

Tjahhh.. der er så mange ting der er vigtige. Men for at gøre en lang
historie kort kan jeg da fortælle dig hvilke 2 hjemmesider som jeg synes der
er de bedste informative. Du kan jo prøve at kigge på dem. Det er
hjemmesiderne for henholdsvis Kandis og Kim Og Hallo. De indeholder alt
relevant synes jeg. Gæstebog, spilleplan, gruppenyheder o.s.v.

Hilsen Åge

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 31-01-02 21:25

> hjemmesiderne for henholdsvis Kandis og Kim Og Hallo. De indeholder alt
> relevant synes jeg. Gæstebog, spilleplan, gruppenyheder o.s.v.

Vi kan hurtigt blive enige om at det hele er relevant, men hvad er det
vigtigste? Hvis der f.eks. kun skulle være tre ting på siden. Ex.
spilleplan, nyheder, booking. Hvilke skulle det så være? Er nyheder f.eks.
vigtigere end lydfiler? Eller er det bedre at have nogle billeder på siden
end at vise spilleplanen?

/Morten

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 31-01-02 21:42

Ja Åge...så røg du altså i mit Block Sender filter... Jeg bliver irriteret
over alle de meddelelser med "huttelihut har lavet en CD". Reklame folk er
så dygtige, at de nok skal få fortalt om de nye CD'er til dem der vil høre
det. Og samtidig kan vi andre blive fri.
Nu kan jeg ikke læse et evt. svar på denne post, så jeg håber ikke det
udvikler sig til en laaaaaaaang tråd.

/Morten

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-02-02 08:58

> [...]
> være? Er nyheder f.eks. vigtigere end lydfiler? Eller er det
> bedre at have nogle billeder på siden end at vise spilleplanen?

Jeg ville nok lade lidt generel info om musikstil sammen med
tourplan være det der kom frem på siden. Et par knapper til
booking, smagsprøver, billeder, anmelderser osv. burde kunne finde
plads herudover. Jeg ved godt at det så ikke kun er een enkelt
side, men diskrete knapper ødelægger ikke helhedsindtrykket -
tværtimod.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-02-02 10:34

> [...]
> ville jeg lave en side, hvor alt var på forsiden. Dvs alt det vigtige samlet

Hvis det skal være enkelt, så nogle få billeder (tre). Hvis formålet
med siden også er at introducere og "sælge" musikeren/bandet,
så er et par musikfiler da oplagte. Og ja, så er koncertdatoer og
bookinginfo da oplagt, hvis der er tale om en dansk musiker.
Det kan man godt få til at fylde meget lidt (en enkelt side).

Hvis der er tale om en pladeudgivende kunstner, ville jeg også
lede efter sangtekster på hjemmesiden. Og så bliver nyhedsstof,
information om bandmedlemmerne o.lign. også væsentligt, fordi
man gerne vil "fodre" fansene lidt.

Jeg er enig i, at enkelhed er godt. Pænt, men ikke prangende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 01-02-02 12:05

> [...]
> bookinginfo da oplagt, hvis der er tale om en dansk musiker.
> Det kan man godt få til at fylde meget lidt (en enkelt side).

Lyder rimeligt

> [...]
> lede efter sangtekster på hjemmesiden. Og så bliver nyhedsstof,
> information om bandmedlemmerne o.lign. også væsentligt, fordi

Det er klart, at man som "stjerne" kan holde de besøgende fast, da de jo er
kommet for at finde noget bestemt. Og som du siger, så er det noget andet
for et ukendt band.

> Jeg er enig i, at enkelhed er godt. Pænt, men ikke prangende.

Fedt udtryk

/Morten

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-02-02 05:52

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse

Hej Morten
Du kan jo også hoppe en tur ind på vores lille hjørne af the web.
www.flyinghotdogs.dk
Siden er forsøgt bygget op efter KISS princippet ( KISS = Keep it simple,
stupid
Bygget op i frames ( som nogle hader, - men ikke os . Ingen Flash,- det
er vi nemlig trætte af )
mvh/ Søren og Anette

Fra : sune vuorela

Dato : 01-02-02 16:27

On Thu, 31 Jan 2002 19:32:42 +0100, "Morten Bock Sørensen"
<news@mortenbock.dk> wrote:

>på én side. Men hvad er det vigtige?

Koncertdatoer! og en lytteprøve eller to.

jeg kan godt lide www.zwanmusic.com

--
sune

bootlist: boots.pusling.com

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-02-02 19:16

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message

> Koncertdatoer! og en lytteprøve eller to.
>
> jeg kan godt lide www.zwanmusic.com

Jeg kom lige i tanke om http://www.muleskinnerjones.com/ - speciel og også
enkel, og på en enkelt side.

Jacob