/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Håbløs hub?
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 31-01-02 19:25

Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
kørt uden problemer siden.

Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).

Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
direkte i computeren.

Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
hub og computere.
Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
som ADSL-stikket forbindes til.)

Det forstår jeg ikke?
Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
- som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
stik/ind- og udgange?

Har nogen et bud?

Mvh. Steen



 
 
Erling (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Erling


Dato : 31-01-02 19:34

Du skal bruge et krydset kabel mellem hub og adsl.

Erling


"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> kørt uden problemer siden.
>
> Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
>
> Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> direkte i computeren.
>
> Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> hub og computere.
> Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> som ADSL-stikket forbindes til.)
>
> Det forstår jeg ikke?
> Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> stik/ind- og udgange?
>
> Har nogen et bud?
>
> Mvh. Steen
>
>



Steen Jorgensen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 31-01-02 19:39

Er det noget der kan købes, eller
skal det laves?

"Erling" <*FJERN*erling@simonsen.mail.dk> wrote in message
news:a3c2pg$qa6$1@sunsite.dk...
> Du skal bruge et krydset kabel mellem hub og adsl.
>
> Erling
>
>
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> > Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> > købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> > Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> > PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> > Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> > de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> > kørt uden problemer siden.
> >
> > Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> > fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> > det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> > pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
> >
> > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> > direkte i computeren.
> >
> > Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> > stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> > hub og computere.
> > Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> > er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> > som ADSL-stikket forbindes til.)
> >
> > Det forstår jeg ikke?
> > Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> > - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> > stik/ind- og udgange?
> >
> > Har nogen et bud?
> >
> > Mvh. Steen
> >
> >
>
>



Erling (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Erling


Dato : 31-01-02 19:39

Hvis du ikke selv har eller kender nogen der har værktøjet, så er det
nemmeste at købe et. Alle computer forretninger bør have dem.

Erling

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:s9g68.9733$Eu2.1012295@news010.worldonline.dk...
> Er det noget der kan købes, eller
> skal det laves?
>
> "Erling" <*FJERN*erling@simonsen.mail.dk> wrote in message
> news:a3c2pg$qa6$1@sunsite.dk...
> > Du skal bruge et krydset kabel mellem hub og adsl.
> >
> > Erling
> >
> >
> > "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> > > Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> > > købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> > > Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> > > PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> > > Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> > > de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> > > kørt uden problemer siden.
> > >
> > > Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> > > fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> > > det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> > > pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
> > >
> > > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> > > direkte i computeren.
> > >
> > > Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> > > stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> > > hub og computere.
> > > Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> > > er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> > > som ADSL-stikket forbindes til.)
> > >
> > > Det forstår jeg ikke?
> > > Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> > > - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> > > stik/ind- og udgange?
> > >
> > > Har nogen et bud?
> > >
> > > Mvh. Steen
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Steen Jorgensen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 31-01-02 19:45

Okay, det prøver jeg - købe altså!

Og tak for hjælpen.

Mvh. Steen

"Erling" <*FJERN*erling@simonsen.mail.dk> wrote in message
news:a3c329$r0a$1@sunsite.dk...
> Hvis du ikke selv har eller kender nogen der har værktøjet, så er det
> nemmeste at købe et. Alle computer forretninger bør have dem.
>
> Erling
>
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:s9g68.9733$Eu2.1012295@news010.worldonline.dk...
> > Er det noget der kan købes, eller
> > skal det laves?
> >
> > "Erling" <*FJERN*erling@simonsen.mail.dk> wrote in message
> > news:a3c2pg$qa6$1@sunsite.dk...
> > > Du skal bruge et krydset kabel mellem hub og adsl.
> > >
> > > Erling
> > >
> > >
> > > "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> > > > Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> > > > købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> > > > Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> > > > PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> > > > Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> > > > de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> > > > kørt uden problemer siden.
> > > >
> > > > Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> > > > fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> > > > det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> > > > pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
> > > >
> > > > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> > > > direkte i computeren.
> > > >
> > > > Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> > > > stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> > > > hub og computere.
> > > > Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> > > > er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> > > > som ADSL-stikket forbindes til.)
> > > >
> > > > Det forstår jeg ikke?
> > > > Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> > > > - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> > > > stik/ind- og udgange?
> > > >
> > > > Har nogen et bud?
> > > >
> > > > Mvh. Steen
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Mikael Nørrelund And~ (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 31-01-02 19:50

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev:
> Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-
> stikket direkte i computeren.

<http://internet.opasia.dk/info.php?id=28166>
Se bort fra routeren.

Sæt kablet fra ADSL ind i Uplink på hubben, jeg mener
det skal være et krydset kabel, men er ikke sikker.
Der kan jo ogsp prøves med et lige kabel.

/Mikael



Bjarke Hansen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 31-01-02 19:53

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c5991ba$0$89095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Sæt kablet fra ADSL ind i Uplink på hubben, jeg mener
> det skal være et krydset kabel, men er ikke sikker.
> Der kan jo ogsp prøves med et lige kabel.

"uplink" porten er sådan set bare en krydset port...

Så hvis man ikke kan få forbidnelse til de normale porte med lige igennem,
så skal man bruge Uplink. Hvis man ikke har uplink, skal man købe en krydset
kabel, ja.



Mikael Nørrelund And~ (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 01-02-02 13:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev:
> "uplink" porten er sådan set bare en krydset port...
>
> Så hvis man ikke kan få forbidnelse til de normale porte
> med lige igennem, så skal man bruge Uplink. Hvis man
> ikke har uplink, skal man købe en krydset kabel, ja.

Tak for det, Bjarke :)

Venligst
Mikael



Steen Jorgensen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 31-01-02 20:46

Jeg har tidligere prøvet med uplink-stikket
Det funker ikke!

Manualen skriver lidt kryptisk:
"Do not use the port market with "uplink", which is reserved
for future upgrade."


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
news:3c5991ba$0$89095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev:
> > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-
> > stikket direkte i computeren.
>
> <http://internet.opasia.dk/info.php?id=28166>
> Se bort fra routeren.
>
> Sæt kablet fra ADSL ind i Uplink på hubben, jeg mener
> det skal være et krydset kabel, men er ikke sikker.
> Der kan jo ogsp prøves med et lige kabel.
>
> /Mikael
>
>



Bjarke Hansen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 31-01-02 20:53

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:q8h68.9753$Eu2.1016076@news010.worldonline.dk...

> Jeg har tidligere prøvet med uplink-stikket
> Det funker ikke

Husk!

Uplink porten deles ofte med en af de andre porte... Såe prøv at slå op i
manualen.... Det er ofte med den første eller sidste port. Så derfor må der
ikke sidde 2 stik i samme interfase (selvfølgelig)



Steen Jorgensen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 31-01-02 20:57

Selvfølgelig!!??

Jeg kigger på det.

/Steen


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3c59a086$0$17230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:q8h68.9753$Eu2.1016076@news010.worldonline.dk...
>
> > Jeg har tidligere prøvet med uplink-stikket
> > Det funker ikke
>
> Husk!
>
> Uplink porten deles ofte med en af de andre porte... Såe prøv at slå op i
> manualen.... Det er ofte med den første eller sidste port. Så derfor må
der
> ikke sidde 2 stik i samme interfase (selvfølgelig)
>
>



Bjarke Hansen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 31-01-02 21:07

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:rih68.9762$Eu2.1016296@news010.worldonline.dk...

> Selvfølgelig!!??
>
> Jeg kigger på det.

Hvis det ikke virker, har du en mærkelig hub.



Steen Jorgensen (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 01-02-02 14:56

Så til det lidt mere mærkelige!

Igår efter at have fået besked af jer, begyndte jeg så at lege med
"upling" og hvilke stik der hørte sammen osv.
Jeg fik det ikke til at fungere, men ...

Da jeg så satte ADSL stikket tilbage direkte i maskinen, var der
ikke længere hul ud. Intet. Ingen ping. Nothing.
Jeg har faktisk nærmest rodet med det siden.
Prøvet 98, linux, tilbage til 2000. Nothing.
Skiftet stik, kabel. Nothing.

Som et sidste desperat forsøg skiftene jeg porten jeg bruger
på den store fælles switch (eller hvad det nu er), vi har fået stillet
op i kælderen.
Og så virkede lortet igen!!!!!

Hvad kan der være sket?
Kan jeg have ødelagt noget i switchen ved at køre kablet
ind i min egen hub/uplink?

Mvh. Steen



"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3c59a3cc$0$17221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:rih68.9762$Eu2.1016296@news010.worldonline.dk...
>
> > Selvfølgelig!!??
> >
> > Jeg kigger på det.
>
> Hvis det ikke virker, har du en mærkelig hub.
>
>



Frans Jensen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Frans Jensen


Dato : 31-01-02 22:36

On Thu, 31 Jan 2002 19:24:37 +0100, "Steen Jorgensen"
<seldrup@get2net.dk> wrote:

<klip>
>Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
>fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
>det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
>pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
>
>Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
>direkte i computeren.
>
>Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
>stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
>hub og computere.

kan det overhovedet lade sig gøre?

hvad er den omtalte hub forbunddet til i den anden ende?

Den hub du har kører udelukkende 100 mbit, så hvis den videre
forbindelse f.eks. "kun" er en 10 mbit har du et problem

er den "anden ende"(router)
konfigureret til at du har 2 computere som nødvendigvis må have
hver sin LAN ipadresse


>Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
>er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
>som ADSL-stikket forbindes til.)

hvis du bruger Uplink porten skal du bruge et straight kabel

hvis du bruger en af de andre skal du bruge et crosseover kabel

>
>Det forstår jeg ikke?
>Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
>- som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
>stik/ind- og udgange?
>
>Har nogen et bud?

der må være nogen som har sat det ADSL netværk op, spørg dem


PS. det er min erfaring at Eddimax netkortet kører bedre med en
driver fra Realtek RTL 8139(A)


--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-
-
det samme gælder selvfølgelig for Windows

Lars Funder (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Funder


Dato : 01-02-02 22:59

Er du sikker på at hubben kan køre 10 mps, nogle billige hubs kan ikke køre
10/100Mps og så virker de ikke med ADSL fra TDC da det er 10mps fra Adsl
boxen.
Mht at switch låser, somme tider kan det være nødvendigt at tage poweren til
switch/hub hvis man har mokket meget med kablerne under power, for at få liv
i svineriet igen.
Mvh
Lars Funder

--
Mvh
Lars Funder
www.larsfunder.dk
"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> kørt uden problemer siden.
>
> Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
>
> Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> direkte i computeren.
>
> Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> hub og computere.
> Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> som ADSL-stikket forbindes til.)
>
> Det forstår jeg ikke?
> Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> stik/ind- og udgange?
>
> Har nogen et bud?
>
> Mvh. Steen
>
>



Steen Jorgensen (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Jorgensen


Dato : 01-02-02 23:42

Nej, det er jeg faktisk ikke.
Manualen er ikke særlig klar på det punkt.
Som sagt var det en samlepakke jeg købte dengang, og manualen
"snakker om" et "100Mbps Network Starter Kit", men osse om
"two 10/100 mbps" netkort.
Så hvem ved?

Men nu jeg tænker over det: for ret lang tid siden lånte jeg en
bærbar i forbindelse med noget arbejde. Der var et 10 mb kort i,
og jeg troede jeg bare kunne plugge den i hubben og så connecte
den til mit lille net.
Men det lykkedes aldrig af få den connected.
Dengang var det bare lidt irriterende, og jeg gjorde aldrig rigtig
noget ud af det. Det kørte udmærket når jeg plukkede den på jobbet.

Men forstår jeg dig ret? Hvis hubben kun kan køre 100mb, så
kan jeg godt opgive at koble min ADSL på det?
Så hvis jeg vil det, skal jeg have fat i en hub der kan køre
10 mb? - og så få fat i et "krydset" kabel?

Det med at "nulstille" switchen giver jeg videre til vores nyudsprungne
"administrator".

Mvh. og tak for hjælpen - Steen

"Lars Funder" <Lars@LarsFunder.dk> wrote in message
news:3c5b0fc7$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er du sikker på at hubben kan køre 10 mps, nogle billige hubs kan ikke
køre
> 10/100Mps og så virker de ikke med ADSL fra TDC da det er 10mps fra Adsl
> boxen.
> Mht at switch låser, somme tider kan det være nødvendigt at tage poweren
til
> switch/hub hvis man har mokket meget med kablerne under power, for at få
liv
> i svineriet igen.
> Mvh
> Lars Funder
>
> --
> Mvh
> Lars Funder
> www.larsfunder.dk
> "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> > Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> > købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> > Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> > PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> > Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> > de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> > kørt uden problemer siden.
> >
> > Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> > fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> > det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> > pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
> >
> > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> > direkte i computeren.
> >
> > Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> > stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> > hub og computere.
> > Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> > er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> > som ADSL-stikket forbindes til.)
> >
> > Det forstår jeg ikke?
> > Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> > - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> > stik/ind- og udgange?
> >
> > Har nogen et bud?
> >
> > Mvh. Steen
> >
> >
>
>



Bjarke Hansen (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-02-02 23:55

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:VPE68.9340$m6.421670@news000.worldonline.dk...

> Men forstår jeg dig ret? Hvis hubben kun kan køre 100mb, så
> kan jeg godt opgive at koble min ADSL på det?

Jup :-/

> Så hvis jeg vil det, skal jeg have fat i en hub der kan køre
> 10 mb? - og så få fat i et "krydset" kabel?

Eller en Switch, ja.. Og sælg den gamle hub



BF (02-02-2002)
Kommentar
Fra : BF


Dato : 02-02-02 12:30

jeg har selv haft samme problem - adsl og hub forhandler speed, så f.eks en
ren 10 hub kan ikke få connection
jeg har en 10/100 hub - og det virker
det med at du ikke kan skifte mellem pc og andet - så vidt jeg har prøvet,
gemmer adsl gatewayen din mac adr. - og der kan derfor gå et stykke tid hvis
du skifter, før forbindelsen er der igen. Dette er dog kun når du ikke
lukker udstyret rigtigt ned først
"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:VPE68.9340$m6.421670@news000.worldonline.dk...
> Nej, det er jeg faktisk ikke.
> Manualen er ikke særlig klar på det punkt.
> Som sagt var det en samlepakke jeg købte dengang, og manualen
> "snakker om" et "100Mbps Network Starter Kit", men osse om
> "two 10/100 mbps" netkort.
> Så hvem ved?
>
> Men nu jeg tænker over det: for ret lang tid siden lånte jeg en
> bærbar i forbindelse med noget arbejde. Der var et 10 mb kort i,
> og jeg troede jeg bare kunne plugge den i hubben og så connecte
> den til mit lille net.
> Men det lykkedes aldrig af få den connected.
> Dengang var det bare lidt irriterende, og jeg gjorde aldrig rigtig
> noget ud af det. Det kørte udmærket når jeg plukkede den på jobbet.
>
> Men forstår jeg dig ret? Hvis hubben kun kan køre 100mb, så
> kan jeg godt opgive at koble min ADSL på det?
> Så hvis jeg vil det, skal jeg have fat i en hub der kan køre
> 10 mb? - og så få fat i et "krydset" kabel?
>
> Det med at "nulstille" switchen giver jeg videre til vores nyudsprungne
> "administrator".
>
> Mvh. og tak for hjælpen - Steen
>
> "Lars Funder" <Lars@LarsFunder.dk> wrote in message
> news:3c5b0fc7$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Er du sikker på at hubben kan køre 10 mps, nogle billige hubs kan ikke
> køre
> > 10/100Mps og så virker de ikke med ADSL fra TDC da det er 10mps fra Adsl
> > boxen.
> > Mht at switch låser, somme tider kan det være nødvendigt at tage poweren
> til
> > switch/hub hvis man har mokket meget med kablerne under power, for at få
> liv
> > i svineriet igen.
> > Mvh
> > Lars Funder
> >
> > --
> > Mvh
> > Lars Funder
> > www.larsfunder.dk
> > "Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:dYf68.9726$Eu2.1011106@news010.worldonline.dk...
> > > Sidst jeg købte ny PC beholdt jeg den gamle,
> > > købte en lille netværkspakke (Edimax 100 Mbps
> > > Network Starter Kit) med 2 netkort (Realtek RTL8139(A)
> > > PCI Fast Ethernet), kabler og en lille hub.
> > > Det kom nemt op at køre som et lokalnet mellem
> > > de to maskiner, både på Windows og på Linux, og har
> > > kørt uden problemer siden.
> > >
> > > Nu har vi i ejendommen hvor jeg bor fået installeret en
> > > fælles ADSL-connection. Jeg har fået et stik sat op, og
> > > det kører for så vidt også fint (og ADSL er i øvrigt en
> > > pragtfuld ting efter lange og trange modemtider!!!).
> > >
> > > Dvs. det kører fint, når jeg stopper kablet fra ADSL-stikket
> > > direkte i computeren.
> > >
> > > Det fungerer til gengæld ikke, når jeg stopper kablet fra
> > > stikket i hubben, og så bruger mine gamle kabler mellem
> > > hub og computere.
> > > Der er tilsynelandende bare ikke noget hul igennem (og der
> > > er da heller ikke lys i dioden på hubben for den indgang,
> > > som ADSL-stikket forbindes til.)
> > >
> > > Det forstår jeg ikke?
> > > Kan det være fordi sådan et net-sæt på en eller anden måde
> > > - som færdigt sæt - bruger andre "ben" el. lign. på
> > > stik/ind- og udgange?
> > >
> > > Har nogen et bud?
> > >
> > > Mvh. Steen
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste