Viderestilling.
Fra : Fischer

Dato : 27-12-00 19:19

Man kan jo viderestille sin mobiltelefon til et andet nummer hvis den f.eks.
er slukket / udenfor rækkevidde.
Hvem betaler for dette?
Umiddelbart vil jeg tro at mobilabonnementen betaler hvad der svarer til
taksten fra mobiltelefonen til det andet nummer.

Men hvad nu hvis man stiller den videre til den telefonsvarer der ofte
følger med et mobil-abonnement.
Betaler man så også selv for at folk "snakker" med ens telefonsvarer???

(F)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-00 19:23

> [...]
> Umiddelbart vil jeg tro at mobilabonnementen betaler hvad der svarer til
> taksten fra mobiltelefonen til det andet nummer.

Korrekt

> Men hvad nu hvis man stiller den videre til den telefonsvarer der ofte
> følger med et mobil-abonnement.
> Betaler man så også selv for at folk "snakker" med ens telefonsvarer???

De fleste mobilselskaber har en undtagelse for dette nummer. Det er altså
gratis.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-00 19:24

Fischer skrev:

>Man kan jo viderestille sin mobiltelefon til et andet nummer hvis den f.eks.
>er slukket / udenfor rækkevidde.
>Hvem betaler for dette?

Det gør du.

Måden det gøres på er måske lidt forskellig fra selskab til selskab,
men jeg tror at de fleste har gratis viderestilling til din
mobilsvarer (hvis du er i Danmark).

Da jeg var hos Sonofon gjorde de mig opmærksom på, at når jeg var i
udlandet, så kunne det blive dyrt at viderestille, da jeg kunne komme
til at betale dobbelt mobiltakst, først til udlandet til min telefon,
og derefter tilbage igen.

Snak med dit selskab hvis du er i tvivl.
--
God jul!
/Lasse

Min julegave - fra mig til dig.
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Flemming Rømer

Dato : 28-12-00 08:54

MHT Viderestilling i udlandet er der den mulighed der hedder "Ubetinget
viderestilling) det kan koste lidt i kvartallet at have det, hvis du kobler
den til går alle dine opkald GRATIS til din tlf svarer i danmark.
Du skal huske at slå de tre andre fra når du ikke bruger den ovennævnte
ellers bliver det dig der betaler
Dvs i Udland ikke dækning, optaget eller mangelende svar ingen
viderstilling, men når du ved at du skal slukke tlf, møde, spisning sove
o.lign slå den ubetingede til.

MVH Flemming
<0qck4tspqbb4of3l3k4cqe3ndo45klp9u1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-00 11:24

Flemming Rømer skrev:

>MHT Viderestilling i udlandet er der den mulighed der hedder "Ubetinget
>viderestilling)

Yup, derfor skrev jeg: "så _kunne_ det blive dyrt at viderestille".
Det undrer mig dog med den her ubetingede viderestilling. Det virker
ret usmart, at man selv skal slå den til, og slå de andre fra osv...
ret rodet.
--
God jul!
/Lasse

Min julegave - fra mig til dig.
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Leif Andrew Rump

Dato : 28-12-00 13:15

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, laxxe@nospam.dk
(Lasse Hedegaard) mumbled in
<e45m4tknveu2vt9viio5devbehh3gji64v@news.inet.tele.dk>:
> [...]
> Det undrer mig dog med den her ubetingede viderestilling. Det virker
> ret usmart, at man selv skal slå den til, og slå de andre fra osv...

Det skal man heller ikke! Den ubetingede viderestilling har højere
prioritet end de betingede viderestillinger (manglende svar, uden
for rækkevidde, ...). Så man skal bare slå den ubetingede videre=
stilling til (og fra) når man har behov for det - og da telefonen
(min ihvertifald) husker det nummer der sidst blev stillet om til,
er det kun et par hurtige tastetryk!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer * Leif Andrew Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *