Lave <td> celle om til clickbart link ?
Fra : Ronni - The Real One~

Dato : 31-01-02 16:06

Hejsa NG

Jeg har en celle <td> som jeg gerne vil lave om til et clickbart link (hele
cellen)
Ligesom de har i menuen på netcoders.dk, dog kan jeg bare ikke se hvordan de
gør ?

lovlig
og desuden er det også grimt :)

Håber I kan hjælpe!

m v h
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Claus Jensen

Dato : 31-01-02 16:26

Prøv med

a {
font med videre.....
display:block;
width:99%;
}

i dit stylesheet

Claus
http://www.friserverplads.dk/cludi/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 16:32

Thu, 31 Jan 2002 16:06:06 +0100, skrev "Ronni - The Real One
:-\)" <ronni1@ofir.dk>:

>Jeg har en celle <td> som jeg gerne vil lave om til et clickbart link (hele
>cellen)

Der er to forskellige måder at lave det på på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabellink.htm>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rune Glerup

Dato : 31-01-02 19:53

knudgert@mail.tele.dk skrev:

> Der er to forskellige måder at lave det på på
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabellink.htm>

Du har altså en del temmeligt nyttige ressourcer på din server :), men du
har ikke nogen ordentlig navigering. :(

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Jeg har skiftet til Norsk Dvorak <http://www.stenling.no/dvorak/>.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-02 07:35

Thu, 31 Jan 2002 19:52:51 +0100, skrev Rune Glerup
<rune@kaboom.dk>:

>Du har altså en del temmeligt nyttige ressourcer på din server :), men du
>har ikke nogen ordentlig navigering. :(

I know, det er fordi det egentlig aldrig var tanken, at det
skulle være en decideret hjemmeside, men blot bruges til at vise
svar på spørgsmål stillet her.

Jeg fik så smækket noget af det sammen til en hjemmeside, men
ikke særlig hensigtsmæssigt og heller ikke opdateret særlig
flittigt.

Men jeg må jo få taget mig sammen og få lavet noget mere ud af
det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Johan

Dato : 31-01-02 17:05

> lovlig
> og desuden er det også grimt :)

content</td>

mvh

Johan

Fra : Ronni - The Real One~

Dato : 31-01-02 19:35

Takker for foreslagene - valgte Johans metode :)
Havde prøvet noget ligende før, men der funkede det ikke ?

m v h
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Jensen

Dato : 01-02-02 01:59

> content</td>

Jeg skiftede "pointer" ud med "hand" - men hvordan får man så cellen til at
skifte farve, når man peger?

Jensen [:-}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Kold

Dato : 01-02-02 03:46

Jensen wrote:

> Jeg skiftede "pointer" ud med "hand" - men hvordan får man så cellen til at
> skifte farve, når man peger?
>
> Jensen [:-}

brug onMouseOver="this.style.background='#hexfarvekode'" på en celle ...
evt. kombineret med en onMouseOut til at skifte tilbage igen ..

..kold

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-02 07:45

Fri, 1 Feb 2002 00:59:25 +0000 (UTC), skrev Jensen
<jensen@jean-jensen.dk>:

>Jeg skiftede "pointer" ud med "hand" - men hvordan får man så cellen til at
>skifte farve, når man peger?

Du bør skifte den til cursor: pointer, hand

Det er en bug i IE 5, at hand forstås i IE 5, den rigtige
betegnelse er pointer, derfor begge.

Ikke fordi jeg ikke har forslået den løsning, du har valgt, men
det er ikke den optimale, der vil ikke være noget link i Netscape
4.x, når du bruger onClick og Opera vil ikke vise det som et
link.
--
med venlig hilsen
Knud