infrarød forbindelse til windows2000
Fra : Ann-Marie Sørensen

Dato : 27-12-00 12:15

Hej

Jeg vil høre om andre kender til problemmet omkring infrarød opkobling med
en nokia til windows2000 nt???

Jeg har en nokia6210 og kan ikke få lov at indstallere forbindelse mellem
den og windows2000 via infrarød.
Det er kun med windows 98 jeg kan få lov.

Andre der kender problemet og svaret????

----
Ann-Marie

Fra : Peter Binderup

Dato : 28-12-00 11:46

> Andre der kender problemet og svaret????

Ja og ja.

Microsoft har lavet om på den måde styresystemet snakker med infrarøde
enheder, og dermed er mobiltelefonerne skredet i svinget. Desværre er der
ikke en "officiel" løsning på dette problem. Men der er nogle tyskere der
har lavet et 'hack' til problemet.

http://www.irda4w2k.com/
På ovenstående hjemmeside kan du finde en uofficiel opdatering som virker
ret godt. Du installere opdateringen - går herefter ind i kontrolpanelet og
vælger modem - du skal nu aktivere den infrarøde modtager på din telefon og
lade windows lede efter et nyt modem. Herefter skulle du gerne have mulighed
for at surfe med din telefon.

Husk at installere den software der fulgte med din telefon, ellers kan du
ikke benytte high-speed-data (med mindre du indsætter initstringen manuelt)

MVH
Peter Binderup

Fra : Andos

Dato : 28-12-00 15:23

Jeg bruger Win 2000, og har ikke oplevet nogle problemer, og har både brugt
Nokia 8210 8250, og 6210. min irda port er en MA-600 fra
www.mobileaction.com hvor der en win 2000 driver til.

Mvh Anders Mouritsen

Ps. MA-600 kan købes hos www.teleland.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 29-12-00 11:25

> Jeg bruger Win 2000, og har ikke oplevet nogle problemer, og har både
brugt
> Nokia 8210 8250, og 6210. min irda port er en MA-600 fra
> www.mobileaction.com hvor der en win 2000 driver til.

Jeg kan så næsen regne ud at den computer du bruger er stationær. 9 ud af 10
tilfælde (eller 9,99) vil opkoblingen mellem en computer og en mobil være
via en bærbar computer. Her er det ikke så praktisk (lade sig gørelig) at
bruge tredjeparts hardware, så her er en gratis software løsning nok at
foretrække.

Bruger man en stationær computer, så har man sikkert ikke en Ir-port og så
er din løsning brugbar.

MVH
Peter Binderup