Excel 2000 - Autofilter
Fra : Jesper Elnegaard

Dato : 31-01-02 13:34

Hej NG,

Er der nogen i gruppen der ved om man kan have autofilter (rullegardin) på
flere kolonner, der ikke kommer lige efter hinanden ??

- Jesper

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 31-01-02 16:17

Nu har jeg selv prævet det. Der kan kun sætte autofilter på sammenhængende
kolonner.
mvh
HC

Fra : Leo Heuser

Dato : 31-01-02 21:49

Hej Jesper,

Kolonnerne skal stå ved siden af hinanden, som Hans Christian siger,
men hvis du fx er interesseret i at filtrere kolonnerne A, B, C og H,
kan du markere kolonnerne A:H, vælge filtrering, og derefter skjule
kolonnerne
D:G.
Leo Heuser

Fra : Jesper Elnegaard

Dato : 01-02-02 09:47

Løsningerne er desværre ikke de optimale for mig, men i skal have tak for
svarene

- Jesper

Fra : Leo Heuser

Dato : 01-02-02 11:06

Velbekomme, Jesper!

Hvis du kan beskrive problematikken mere uddybende, kan det
være, vi kan komme med forslag til, hvordan det kan løses.

Leo Heuser

Fra : Jesper Elnegaard

Dato : 01-02-02 13:00

Hej Leo,

Naturligvis vil jeg det

Jeg har lavet et skema, hvor forskellige brugere skal kunne indtaste nogle
værdier. Den mest naturlige rækkefølge at taste ind i, er i den rækkefølge
overskrifterne er oprettet i. Overskrifterne er dem som jeg vil have
autofilter på.

Hvorfor så ikke have autofilter på alle overskrifter ?? Tja, det det kunne
jeg måske også, men det vil ikke være naturligt at bruge autofilteret på et
par af kolonnerne, så jeg mener at det vil forvirre mere end det vil gavne.

Et tillægsspørgsmål: Kan man tvinge autofiltret til at stå til "Alle" når
man åbner arket, uanset man sidst har gemt arket med en filtrering ??

- Jesper

´´´

Fra : Leo Heuser

Dato : 01-02-02 16:10

Hej Jesper,

Ja, det kan vist ikke være meget anderledes, med mindre indtastningen
foregår ved hjælp af User forms, og det kan hurtigt gå hen og blive mere
indviklet.

Med hensyn til "Alle" kan du gøre således:

1. Gå til VBA editoren med <Alt><F11>
2. Dobbeltklik på ThisWorkbook i projektet i projektvinduet (øverst til
venstre på skærmen)
3. Kopier og indsæt nedenstående kode i det højre vindue.
4. Ret selv til navnet på det aktuelle ark.
5. <Alt><F11> og gem projektmappen.

Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("Ark1").ShowAllData
End Sub