nokia 5110 + bærbar pc
Fra : søren p

Dato : 25-12-00 22:24

hej med jer alle
hvad skal man bruge for at kunne hente email med en 5110 +en bærbar pc

--
Mvh. søren poulsen
smeden30@mail.tele.dk

Fra : www.mobiludstyr.dk

Dato : 25-12-00 23:40

Hejsa Søren Poulsen
Du skal benytte et datakabel(koster 249kr hos www.mobiludstyr.dk)
og derudover benytte Nokia datasuite software.

Mvh

Jesper Jensen

søren p <smeden30@mail.telefon.dk> wrote in article
<928drp$b5f$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : John R. Jensen

Dato : 26-12-00 00:56

Eller http://www.activemobiles.com/nokcable.htm

Der koster det kun £9,75 (130 kr.) incl. proto og alt det der. Det kræver
godt nok at du har et VISA-kort og så tager det 3-4 dage inden du har det.

Jeg har selv bestilt mit kabel til N3310, der og det virker fint.

Med venlig hilsen

John R. Jensen

Fra : LARZ NIELSEN

Dato : 27-12-00 01:30

Undskyld jeg spørger, men hvordan har i tænkt jer at hente e-mails med en
5110 + Datakabel???
Der er ikke noget modem i en 5110. ingen modem ingen internet, ike noget
internet, ingen mails.
Men jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Fra : John R. Jensen

Dato : 27-12-00 02:58

Hej Larz,

Det hører selvfølgelig med til forklaringen, at der også kræves Nokia Data
Suit 3.0 (eller bare 2.0, hvis der køres Win 98)

Dette program laver modem emulering. Selve kablet tilsluttes typisk COM1.
Når man så ønsker at bruge telefonen som modem, vil programmet opføre sig
som et modem på COM3.

Når man så skal lave fx. Dailup Network, siger man at modemet sidder på
COM3, og wup-ti, så virker det.

Jeg bruger det selv med min 5110 til at tjekke mail. Det er for dyrt og
langsomt (køre jo kun 9600 bps) at surfe på nettet, men kan anvendes hvis
det skal være.

Min 3310 kan ikke køre data.

Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen