Hvorfor forskellen i prisen ?
Fra : Vaeske

Dato : 31-01-02 12:21

Hejsa

Jeg sad lige og læste denne artikel:

http://www.mediawatch.dk/8.0/inc_bodies/vis.asp?art=9301&type=nyheder&b=112

og kom så til at tænke på, hvilke parametre er det der udgør forskellen,
siden prisen er 66% højere (ifølge artiklen) i Danmark end i Sverige. Jeg
mener, at vi har nogenlunde samme lønomkostninger, infrastruktur osv. så det
må være andre ting, måske subsidier.

Er der nogle der kan komme med en god begrundelse ?

Kan man sammenligne forholdende i de to lande, som artiklen gør ?

Hilsen

Vaeske

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-02 16:45

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Kan man sammenligne forholdende i de to lande, som artiklen gør ?

Det kan du ikke. I Sverige har staten i årevis givet tilskud til deres
"Bredband" så alle folk skulle kunne komme på internettet med høj hastighed
til lav pris.

I Danmark snakkede vores politikere kun om at nu skulle deres gøres noget og
lavede handlingsplaner. Men indtil videre er det forburgerne der har betalt
prisen.

Det skal så siges at svenskerne fejlede, ved at det løb løbsk for staten med
tilskuddene.

--
Bjarke Andersen

Fra : Vaeske

Dato : 31-01-02 17:08

> Det kan du ikke. I Sverige har staten i årevis givet tilskud til deres
> "Bredband" så alle folk skulle kunne komme på internettet med høj
hastighed
> til lav pris.

Så er det jo helt absurt at komme med den bemærkning i artiklen. Læseren
(mig) for jo den opfattelse, hvis Telia går ind på det danske marked vil de
udbyde Adsl til priser der nærmere sig de svenske priser og det vil absolut
ikke blive tilfældet.

Ellers må man sige, det vil være rart med en udbyder mere på marked, for
konkurrence skader jo ikke.

Hilsen

Vaeske

Fra : Simon Skals

Dato : 31-01-02 17:44

It seems Vaeske wrote:
> [...]
>udbyde Adsl til priser der nærmere sig de svenske priser og det vil absolut

Hvis Telia havde troet, at de kunne tjene penge på ADSL til
private, så havde de nok haft produktet for længe siden. De
sælger fx ADSL til erhvervslivet, så det er ikke teknologien, der
mangler.

>Ellers må man sige, det vil være rart med en udbyder mere på marked, for
>konkurrence skader jo ikke.

Jeg tvivler meget på, at man vil se flere udbydere rulle udstyr
ud på samhusningerne. Måske vil man tværtimod se Orange pille
deres ned; der er jo ikke meget idé i at have en halvtom DSLAM
siddende, når man ikke hælder nye kunder på.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-01-02 23:30

Hej

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Hvis Telia havde troet, at de kunne tjene penge på ADSL til
>private, så havde de nok haft produktet for længe siden.

Meget aktuelt kan man idag i en række nyhedsmedier netop læse at Telia
nu planlægger at gå ind på det Danske marked med ADSL til privatkunder.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Simon Skals

Dato : 01-02-02 00:09

It seems Ole Rasmussen wrote:

>Meget aktuelt kan man idag i en række nyhedsmedier netop læse at Telia
>nu planlægger at gå ind på det Danske marked med ADSL til privatkunder.

Telia kan selvfølgelig revurdere deres opfattelse af det danske
marked, men jeg tror nu ikke, at de lancerer et produkt, som
koster det halve af de eksisterende løsninger.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-02-02 22:57

> [...]

>marked, men jeg tror nu ikke, at de lancerer et produkt, som
>koster det halve af de eksisterende løsninger.

Helt enig! - I Sverige kører der pt. en hidsig dabat der går på nogle
udtalelser fra den Svenske Telia direktør, hvori hun mener at ADSL skal
koste 600,- SKr./måned. Og det kan jo nok omskrives til Danske forhold,
så billigere end de nuværende DK priser skal vi nok ikke forvente. hvis
det altså bliver til mere end tanker.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-02-02 17:24

On Fri, 01 Feb 2002 22:56:50 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>koste 600,- SKr./måned. Og det kan jo nok omskrives til Danske forhold,
>så billigere end de nuværende DK priser skal vi nok ikke forvente. hvis

Ja, det kan kun tiden vise, produkter har med at blive billigere med
tiden, men skulle de mod forventning stige, vil jeg da helt klart
kraftig overveje om jeg så overhovedet behøver internet, og det bliver
nok helt klart et nej, og det tror jeg der er mange der tænker sådan,
man vil ikke betale alt i verden for en internetforbindelse.

NB.

Har lige skrevet aftale med CC om ADSL, der bliver mumlet noget i
krogene om at det skal til at stige, så bliver det sagt op, så må vi
ud og købe lakrids for de 4-500 om mdr. mmmm MARABU.

"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-02 23:37

Hej

Jan Henning Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

(Priser)

> [...]
>nok helt klart et nej, og det tror jeg der er mange der tænker sådan,
>man vil ikke betale alt i verden for en internetforbindelse.

Hm - jae, helt undvære det ville nok være lidt problematisk, man vil
være udelukket fra en masse muligheder, så helt droppe det tror jeg ikke
på, men, det ligger da helt klart også for mit vedkommende, at stiger
prisen nævneværdigt i forhold til idag på ADSL, så kan jeg sagtens
klare mig med en ISDN dialin forbindelse igen.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 01-02-02 20:20

On Thu, 31 Jan 2002 23:29:58 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

>Meget aktuelt kan man idag i en række nyhedsmedier netop læse at Telia
>nu planlægger at gå ind på det Danske marked med ADSL til privatkunder.

Det havde Telia, ellers sagt de ikke ville, da man ikke kan tjene
penge på ADSL.

(de har nok fundet en ny regnemaskine) ))

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-02-02 10:09

On Fri, 01 Feb 2002 20:19:46 +0100, Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det havde Telia, ellers sagt de ikke ville, da man ikke kan tjene
>penge på ADSL.
>
>(de har nok fundet en ny regnemaskine) ))

Måske gør de ligesom Telia Stofa og laver Flexrate.
Dvs. 10 øre pr. MB for forbrug over 5000 MB pr. måned.

Kurt Brixen

Fra : FH

Dato : 31-01-02 21:22

On Thu, 31 Jan 2002 17:07:31 +0100, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>udbyde Adsl til priser der nærmere sig de svenske priser og det vil absolut

Jeg må indrømme, at jeg ikke læser artiklen sådan.

>Ellers må man sige, det vil være rart med en udbyder mere på marked, for
>konkurrence skader jo ikke.

Enig

--
Flemming H.
Remove 2 spaces in mailadress

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 01-02-02 20:26

On 31 Jan 2002 15:44:30 GMT, Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk>
wrote:

>I Danmark snakkede vores politikere kun om at nu skulle deres gøres noget og
>lavede handlingsplaner. Men indtil videre er det forburgerne der har betalt
>prisen.

Det var Poul Uld I Mund der snakkede om at der skulle laves Bredbånd i
Danmark men, at det var forbrugerne der skulle betale for
forbindelserne og hvad det måtte koste, JA så kan jeg love Sommer hele
året rundt, men det er forbrugerne der skal betale, ja det er sgu let
at være politiker.

Men der er jo ogå S varemærke, Først bruger vi dine penge, bagefter
kan vi se om vi skal bruge nogle af vores penge.

Fra : FH

Dato : 31-01-02 21:21

On Thu, 31 Jan 2002 12:20:43 +0100, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>mener, at vi har nogenlunde samme lønomkostninger, infrastruktur osv. så det

Ikke helt.
Lønningerne er bedre i Danmark - ihvertfald i den branche, jeg
befinder mig i.
Derudover har den svenske regering været noget hurtigere til at
begunstige de virksomheder, der leverer bredbånd overthere.

>Kan man sammenligne forholdende i de to lande, som artiklen gør ?

Det mener jeg ikke; men hvis det går mig, som den herre der tipper på
ugens vinder i NFL på TV2 Zulu, kan jeg tage fejl