Automatisk videre til næste side
Fra : Søren Rohde

Dato : 31-01-02 11:22

Hej ng.,

Jeg vil gerne have lavet det så min hjemmeside selv "springer videre" efter
at man har været på velkomstsiden i et antal sekunder (så folk slipper for
at klikke sig videre). Jeg kan ikke finde denne funktion nogetsteds i
Frontpage 2000, kan nogen sige mig hvordan jeg klarer opgaven?

Evt. kan jeg indsætte det som tekst direkte i HTML delen? Jeg aner ikke
noget om HTML, så en evt. beskrivelse skal gerne være udførlig.

Pft.,

Mvh. Søren Rohde
slet NOSPAM ved svar på mail.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 11:39

Thu, 31 Jan 2002 11:22:05 +0100, skrev "Søren Rohde"
<sr@tech-care.dk>:

>Jeg vil gerne have lavet det så min hjemmeside selv "springer videre" efter
>at man har været på velkomstsiden i et antal sekunder (så folk slipper for
>at klikke sig videre).

Imellem <head> og </head> kopierer du i htmlvisning flg. ind:

<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="20;URL=nyside.html">

20 er antal sekunder inden siden skifter.

I enkelte browsere, f.eks. ældre Netscape for Linux. virker det
ikke, så du bør have et link et sted på siden, hvor folk kan
klikke, for at komme videre, hvis den ikke selv skifter.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren Rohde