Domænecontroller + DNS + XP problem
Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-01-02 11:15

Davs

Lille netværk med en W2000 server som domænecontroller, DHCP- og DNS-server,
DNS-serveren forwarder DNS-forespørgsler til ISP.
Alt har virket tilfredsstillende med w9x arbejdsstationer.
Har nu sat en XP-arbejdsstation ind, men kan ikke tilmelde den domænet,
meddelelse om at domænecontrolleren ikke kan findes. Når netværket browses
ses alle w9x arbejdsstationer, men ikke domænecontroller. Controller kan
pinges, shares kan anvendes (når man kender navnet).
Jeg aner at det er et DNS-problem, men hvordan får jeg rettet det?
DHCP giver klienterne adresse, DNS (den lokale), domænenavn (AD), gateway,
kan ikke se hvad der skulle mangle.
Jeg har en tilsvarende opsætning kørende et andet sted, her har jeg aldrig
haft problemer med at skubbe w2000 eller XP maskiner ind, rent faktisk har
jeg for skægs skyld sat bemeldte XP på dette net, og her kunne den tilmeldes
uden besvær i det hele taget. Jeg er mystificeret...

Nogen hjælp at hente?

PFT
Jørgen

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 31-01-02 19:07

Hvis din DNS kun forwarder til ISP - kender den ikke dine maskiner...

Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-01-02 21:44

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> wrote in message
> Hvis din DNS kun forwarder til ISP - kender den ikke dine maskiner...

Hvem skal den ellers forwarde til? Sig selv, altså IP'en til min DNS?
Jeg er på lidt tynd is her...

DHCP'en skulle registrere "udlejningerne" i DNS, såvidt jeg forstår det.
Kan se (på det net jeg her skriver fra) at også W9x stationer optræder med
records i DNS'en, hvor de vel egentlig ikke selv kan skrive sig ind (de er
jo ikke bekendt med AD)?

Jørgen

Fra : Stine

Dato : 02-02-02 18:03

nu har dns jo ikke så meget at gøre med ad, hvis jeg har forstået det
korrekt, så taler du om at forwarde til din isp og ikke til dit eget domain
og har derfor ikke noget at bruge ad til vel ??