Operatørlogo på Nokia 3310
Fra : Snuske

Dato : 25-12-00 20:42

Hejsa og glædelig jul!

Jeg vil meget gerne skifte mit operatør-logo på min nye Nokia 3310
(mobilix), jeg kan sende et nyt til den og dermed får jeg valget for at
gemme det nye logo, men ak, den husker det ikke så der bliver ved med at stå
"mobilix".

Jeg bruger Nokia Smart Messaging Agent v0.99 til at uppe logoerne, og sender
via TeleDanmark (men vælger naturligvis mobilix som udbyder).

På forhånd tak!

Mvh Snuske

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 24-12-00 21:31

Hejsa

Hvis jeg ikke tager fejl så er det pause-skærmen der kører. Min lillebror
har fået en 3310 i julegave og efter han slog Mobilix Pauseskærmen fra, kom
det uploadede operatørlogo frem.

Mvh. Martin T.

Fra : Snuske

Dato : 25-12-00 22:55

"Wee-Hung Martin Tong" <weto97ab@student.cbs.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg ikke tager fejl så er det pause-skærmen der kører. Min lillebror
> har fået en 3310 i julegave og efter han slog Mobilix Pauseskærmen fra,

Jeg har meget svært ved at forestille mig at det har noget at gøre med
"pauseskærmen" at gøre, da pauseskærm og operatørlogo er to forskellige
ting.

Pauskeskærmen er blot en billedbesked, med mulighed for at blive vist efter
et givet interval.

Hvor operatørlogo'et er... ja, guderne må vide hvad? Er der fx nogen der kan
bekræfte om det ændre sig afhængig af hvilken udbyders net man bruger? Det
kunne måske være forklaringen da SMA programmet skifter over til en tysk
udbyder helt af sig selv under uploading af logoet.

Mvh Snuske

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 25-12-00 23:56

"Snuske" <cfp11834@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne måske være forklaringen da SMA programmet skifter over til en tysk
> udbyder helt af sig selv under uploading af logoet.

Et eksempel, jeg er telia kunde .... jeg har et operatør logo på min 3210.
Det vises KUN når jeg er i telias net. når jeg roamer på sonofons net, så
står der sonofon.

Så ens operatørlogo vises altså kun når man er i det pågældende net.

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Kasper

Dato : 26-12-00 00:07

Har du prøvet at følge rådet, før du begyndte at afvise det?
Jeg gjorde nemlig det samme, og fik mit eget logo frem.

mvh.

Kasper

Fra : Snuske

Dato : 26-12-00 02:10

"Kasper" <slethovedude@hotmail.com> wrote in message
> Har du prøvet at følge rådet, før du begyndte at afvise det?
> Jeg gjorde nemlig det samme, og fik mit eget logo frem.

Ja, naturligvis. Men det virker ikke, desuden er det ikke spor logisk.

Mvh Snuske

Fra : Christian Flintrup

Dato : 27-12-00 00:17

Snuske <cfp11834@vip.cybercity.dk> wrote:

> Ja, naturligvis. Men det virker ikke, desuden er det ikke spor logisk.

Det virkede ellers for mig.
Det er faktisk ret logisk (men ikke nødvendigvis brugervenligt).

Telefonen viser operatørlogoet et kort stykke tid, hvorefter
pauseskærmen/billedbeskeden (mobilix-logoet) 'tager over' og vises i
stedet.

Gå ind i "Lydinst.", vælg "Pauseskærm", og vælg så "Fra", altimens
telefonen er i profilen "Normal".

Men hvorfor mobilix altid skal ændre i telefonernes software, er et helt
andet spørgsmål. Man kan ikke slette denne billedbesked med
mobilix-logoet...

Jeg håber, at dette løser problemet.
Mange kunder har henvendt sig ang. dette 'problem', så du er ikke den
eneste :)

--
Christian

Fra : Morten@Klostergaard.~

Dato : 27-12-00 09:23

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvorfor mobilix altid skal ændre i telefonernes software, er et helt
> andet spørgsmål. Man kan ikke slette denne billedbesked med

Du kan bruge billedebeskeder til pauseskærm.

\MK

Fra : Christian Flintrup

Dato : 27-12-00 18:11

<Morten@Klostergaard.dk> wrote:

> Du kan bruge billedebeskeder til pauseskærm.

Korrekt. Men mobilix-logoet optager alligevel en billedbeskeds plads, og
den kan ikke slettes...

--
Christian

Fra : Snuske

Dato : 27-12-00 22:10

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message

> Det virkede ellers for mig.
> Det er faktisk ret logisk (men ikke nødvendigvis brugervenligt).

Må jeg ha' lov til at spørge hvad der er der er så logisk? Som jeg ser det
er operatørlogoet og "pauseskærmen" to forskellige ting.

Operatørlogoet er dels afhængig af hvilken celle (telefonselskab), man er
koblet på i øjeblikket man kikker på det. Det gælder dog at har man
overskrevet det til mobilix vil det ikke overskrive det fra fx sonofon, så
går man ind i et område kun dækket af fx Sonofon vil telefonen skrive
"Sonofon" og ikke vise det brugervalgte operatørlogo? Har jeg ret eller
bliver de alle sammen overskrevet én gang for alle? Hvis nej, så kan det
måske forklare mit problem, da SMA som sagt sender operatørlogoet igennem et
tysk teleselskab (ikke mobilix).

Pauseskærmen er blot en avanceret SMS-besked. Korrekt?

Mvh Snuske

Fra : Snuske

Dato : 27-12-00 23:59

Det virker nu.

Jeg registrede programmet (SMA), så den sendte billede direkte til mobilix
og nu virker det.

Men jeres tip mht. til pauseskærmen fatter jeg stadig ikke en brik af, slår
jeg den til er logoet der stadig (naturligvis!).

Godt nytår
Snuske

Fra : soll

Dato : 08-07-03 21:38

http://unlock-nokia.subnet.dk/index.html

her kan der også hentes nye logoer nederst på siden.

http://www.kandu.dk/