6210 + CARK-91
Fra : Simon

Dato : 25-12-00 01:33

Hej med jer

Tja, julen var jo ganske indbringende Fik Cark-91 til min 6210, så nu
kan jeg blive rigtig håndfri.

Men jeg har dog lige et par spørgsmål:

Kan man ikke køre lyden over bilens anlæg, så man slipper for at sætte
højtaleren op??
Den er jo ikke lige så'en at finde plads til. Mit anlæg er et Panasonic
MD555.

SKAL man have den eksterne antenne?? Jeg er nødt til at fjerne "gummidutten"
får at telefonen kan sidde i holderen, men så forsvinder al signalet fra
den. Er det ikke fordi den prøver at bruge en antenne, der ikke eksisterer.

Hvis man er nødt til at bruge den medfølgende højtaler, hvor er det så bedst
at sætte den?? Jeg har en Golf III, og vil helst have den ude af syne, men
samtidig skal man jo kunne høre den...

Håber, at der er nogen, der kan svare...

Mvh
Simon

Fra : Erik Einum

Dato : 25-12-00 20:01

Simon <sim_pete@danbbs.dk> skrev
> Hej med jer
>
> Tja, julen var jo ganske indbringende Fik Cark-91 til min 6210, så
nu
> kan jeg blive rigtig håndfri.

Har 6210-Cark 91 selv (brukte 6150 i Cark'en før)

> [...]
> højtaleren op??
> Den er jo ikke lige så'en at finde plads til. Mit anlæg er et Panasonic

Vet ikke om Cark 91 støtter dette.

> [...]
> får at telefonen kan sidde i holderen, men så forsvinder al signalet fra
> den. Er det ikke fordi den prøver at bruge en antenne, der ikke

Du må bruke ekstern antenne, ja. Din teori er korrekt.

> [...]
bedst
> at sætte den?? Jeg har en Golf III, og vil helst have den ude af syne,

Jeg har en BMW E30 (3serie 84-91) og har satt den inne i midtkonsollen,
vet ikke hvor god plass det er i en Gluf III, men du finner sikkert en
plass bak et deksel. På min forrige E30 hadde jeg HF-høyttaleren til Nokia
2110i under rattet, bak et deksel som skjulte rattstamme++. Det er
brukbart lydvolum på høyttaleren synes jeg, så det går nok bra å gjemme
den unna.

///Mvh. EE

GOD JUL!

Fra : ABL

Dato : 25-12-00 21:24

"Erik Einum" <erik-ein@online.no> skrev i en meddelelse
> Simon <sim_pete@danbbs.dk> skrev

> nu
>
> Har 6210-Cark 91 selv (brukte 6150 i Cark'en før)

Jo du kan monterer et relæ som bruger mute ledning til at klikke over på
mobiltelefonen (når der ringes er der minus på mute ledning eller man kan
købe færdig bygget mute relæer

Fra : Erik Einum

Dato : 26-12-00 17:11

ABL <abl@mail.dk> skrev
> Erik Einum <erik-ein@online.no> skrev

> Jo du kan monterer et relæ som bruger mute ledning til at klikke over på
> mobiltelefonen (når der ringes er der minus på mute ledning eller man
> kan købe færdig bygget mute relæer

Jeg vet at man kan mute stereoanlegget med telefonen når den ringer, men
vil da samtalen komme på bilens stereoanlegg? Jeg _tror_ det er dette
Simon spør om. Litt tøft om en skikkelig "brumlebass" ringer, og man har
f.eks. 2x15" sub!

///Mvh. EE

GOD NOKIA-JUL!

Fra : Frank

Dato : 27-12-00 11:17

Hej,

Har selv 6210 og Cark-91 og "ja" du skal have ekstra antenne. Jeg har selv
en Peugeot 406 hvor jeg har sat en FM/GSM900/1800 antenne på således den
både virker som FM og GSM antenne. Der medfølger en lille forgrener box til
radio og Cark-91. Pris: Så vidt jeg husker et par hundrede. Købt ved
Peugeot.

Mht. højtalere, så laver Nokia ikke sådan en funktion, men med et "music
mute" modul fra Erikson har jeg fået det til at virke. Man skal bare lige
forbinde 2 ledninger.
Pris: Så vidt jeg husker godt 300,-

Held og lykke - Det er ikke så svært at sætte i, men brug endelig 199,- på
en svanehals mikrofon, da den der er med ikke virker en skid.

Mvh

/Frank

Simon <sim_pete@danbbs.dk> wrote in article
<92643p$1dqd$1@news.cybercity.dk>...