Levende Sökort och OziExplorer
Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 31-01-02 00:31

Någon som är intresserad av en drivrutin för import/export av waypoint, rutt
och logg mellan Det Levende Sökort och OziExplorer (och ev. andra program)?

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 31-01-02 02:47

On Thu, 31 Jan 2002 00:30:36 +0100, "Mikael Wahlgren" <mail@ridax.se>
wrote:

>Någon som är intresserad av en drivrutin för import/export av waypoint, rutt
>och logg mellan Det Levende Sökort och OziExplorer (och ev. andra program)?

Ja

Venlig Hilsen bpvk@post4.tele.dk

Fra : Dan

Dato : 31-01-02 05:54

Mikael Wahlgren <mail@ridax.se> skrev i en
> Någon som är intresserad av en drivrutin för import/export av
waypoint, rutt
> och logg mellan Det Levende Sökort och OziExplorer (och ev. andra
program)?

Kommer an på prisen, men ellers... ja!

Dan

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 31-01-02 08:39

> Kommer an på prisen, men ellers... ja!

Skulle det vara intressant om det kostade runt 100 DKK?

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 31-01-02 13:23

On Thu, 31 Jan 2002 08:38:53 +0100, "Mikael Wahlgren" <mail@ridax.se>
wrote:

>Skulle det vara intressant om det kostade runt 100 DKK?

100 kr. er OK hvis det virker.

Venlig Hilsen Bjarne

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 31-01-02 23:33

Nu har jag skrivit en drivrutin till Det Levende Sökort som gör att man kan
importera och exportera waypoints, rutter och spår direkt till och från Ozi
Explorer (testat med version 3.90 av Ozi Explorer). Det finns en demo på
http://www.ridax.se/marine.htm som fungerar, förutom att den avsiktligt ger
fel lat/lon ibland (vilket den naturligtvis inte gör efter att ha
registrerat för 100 DKK).

Önskemål/synpunkter mottages.

Mikael