farveskift i tabeller
Fra : Ofuttrup

Dato : 30-01-02 23:12

Hvad er koden (hvis det er muligt) til baggrund farveskift i en tabel ved fx
"mouse over" eller "on klick" ???

På forhånd tak for hjælpen (er sikker på at der er et klogt hoved derude)

Ole F

Fra : Ulrik Kold

Dato : 31-01-02 00:11

Ofuttrup wrote:

> [...]
> "mouse over" eller "on klick" ???
>
> På forhånd tak for hjælpen (er sikker på at der er et klogt hoved derude)

Hej Ole,

du kan få baggrundsfarven til at skifte en i tabel (eller celle) ved at
tilføje følgende stump kode på det rette sted:

onMouseOver="this.style.background='#hexkode'"
onClick = "etc etc"

Dette kan også abstraheres ud en i en javascript funktion, men det er en
helt anden snak.

Håber det hjalp.

..kold

Fra : Ofuttrup

Dato : 31-01-02 16:00

"Ulrik Kold" <kold@[NOSPAM]superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> onClick = "etc etc"
>
> Dette kan også abstraheres ud en i en javascript funktion, men det er en

Tak skal du have, det var jo lige det!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 01:06

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ofuttrup

Dato : 31-01-02 15:59

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Tak for det! godt eks. det var lige det jeg ledte efter