Siemens s35 og datakabel - hvordan - igen
Fra : Gert Hansen

Dato : 23-12-00 15:40

Hej alle - og foreløbig tak for hjælpen

Jeg har hentet en driver (tak for henvisningen), installeret den, sat
datakabel i COM1, opsat modemet (telefonen), men "puteren" fastholder at den
ikke kan finde et modem - hverken i diagnostic og ved at foretage et normalt
opkald. Er der nogen hjælp hos nogen??
Skal der en initieringsstreng til for at "åbne" telefonen? Et normalt modem
søges jo bl.a. på linien og ringetonen.

Nogen der har et bud på noget hjælp til mig?

Gert Hansen (Kbh.)

Fra : Fischer

Dato : 24-12-00 11:40

> [...]
den
> ikke kan finde et modem - hverken i diagnostic og ved at foretage et

Hmmmmm.
Jeg har kun erfaringer med Ericsson SH888 og kommunikation via kabel.

Jeg tror du skal installere en virtuel infrarød (IrDa) port. Den vil så
typisk tilknytte sig en COM3 eller COM4, og det er denne du skal bruge til
din modem-driver.
Jeg fandt engang noget på Ericsson's hjemmeside om dette emne. Send mig evt.
en mail hvis jeg skal forsøge at finde det frem til dig.

Af en eller grund virker dette med kabel kun under Win95 (ikke Win98), men
jeg ved ikke om det kun gælder Ericsson eller om det er noget med det
virtuelle driver og derfor også gælder dig.

(F)