text boks
Fra : Lars

Dato : 30-01-02 21:28

Hej jeg søger en måde hvor jeg kan lave en text box hvor der skal skrives
domænenavn uden www. forand men en boks for enden hvor der kan vælges
endelse ( dk, com, net ....)
Når der så klikes på send, ryger man over på den site som man skrev
domænenavnet på.

jeg er ikke klar over om det er PHP eller hvad bare det er let.

Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-01-02 08:02

"Lars" <kirkegaard@indbakke.dk> wrote in message
> [...]
> endelse ( dk, com, net ....)
> Når der så klikes på send, ryger man over på den site som man skrev

<?php
$adress = 'http://www.';
$adress .= $_GET['domain'];
$adress .= '.'.$_GET['tld'];
header("Location: $adress");
?>

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars

Dato : 02-02-02 12:44

Hej Niels,

Tak for dit svar.

Måske du kan hjælpe lidt mere, jer er ikke så stærk i dette.

Jeg har prøvet at lave en bedre beskrivelse på følgende adresse:
http://www.reel-installation.dk/test2/test.htm

Med venlig hilsen.

Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-02-02 19:10

> [...]
[kode]
> Måske du kan hjælpe lidt mere, jer er ikke så stærk i dette.

PHP-koden skal anbringes i en anden fil, eller aller øverst sammen med
html'en. Dvs. over <html> osv.
Men sørg for, at filen bliver behandlet som en PHP-fil! Normalt kalder man
den for ".php" til sidst, for at opnå dette.
Det kræver, at PHP er understøttet på serveren.

Du skal også sørge for, at "action" henviser til den fil, der indeholder
PHP-koden.

Jeg har kigget på den side du henviste til, og jeg kan se, at jeg har
forstået det korrekt. Jeg prøver lige igen, mere udførligt:

<?php

// Først bygger vi en adresse op.

$address = 'http://www.'; // sådan starter adressen

$address .= $_GET['domain']; /* så tilføjer vi selve domænet. Jeg
kalder det "domain", i din test kalder du det "Field". Ret én
af dem, så de hedder det samme. */

$address .= '.'.$_GET['tld']; /* Her tilføjer vi den sidste stump af
domænet. Jeg kalder det "tld", du har kaldt det "selection4".
Igen, de skal hedde det samme. */

$address .= '/webmail'; // og så den sidste stump.

header("Location: $address"); /* Her omdirrigerer vi så den
besøgende, til den adresse, vi har bygget op. */

exit(); /* Denne linje gør, at det efterfølgende bliver ignoreret.
Den er god, til hvis du har denne php-kode på samme side som
"formen". */
?>

Mens du leger med det, kan du bruge "echo" i stedet for "header". Så kan du
se adressen, i stedet for at blive viderestillet til den.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars

Dato : 04-02-02 21:07

Hej Niels,

Nu har jeg prøvet at gøre ( næsten ) som du skrev men det er ikke helt så
godt.

Hvis du har tålmodighed kan du se på denne site:

http://www.reel-installation.dk/test2/webmail.htm

php filen som jeg bruger står følgende:
<?php
$adress.='http://www.';