TCP porte ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 30-01-02 20:58

Godda,

Jeg ved sq ikke om dette virker for tilsyneladende så er TDC serveren lidt
forskruet i øjeblikket så al min posting forsvinder.

Nå men jeg har netop fået ADSL hos TDC men kan ikke rigtig få min mail
server til at virke.
Den virkede før skiftet til TDC så det skulle jo bare være at ændre IP
adressen men det er vist ikke tilfældet.

Hvis nogen har mail server kørende hvad har I så POP3 porten og SMTP porten
til at stå på ?
Jeg kan ikke få det til at virke med port 110 på POP3 og 25 på SMTP.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-02 00:45

Wed, 30 Jan 2002 20:58:21 +0100, skrev "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk>:

>Nå men jeg har netop fået ADSL hos TDC men kan ikke rigtig få min mail
>server til at virke.

Det er din egen mailserver?

De porte, du næner er sikkert spærret, læs evt.
<http://www.makr.dk/go.php3?backupmx>, ellers spørg i
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : test@test.org

Dato : 31-01-02 15:15

TDC har Lukket for SMTP porten for at ungå spam

Fra : Svante Vinther

Dato : 05-02-02 20:08

Hej

> TDC har Lukket for SMTP porten for at ungå spam

Jeg har samme problem, hvordan får man lukket porten op?

M.v.h. Svante

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 21:14

It seems Svante Vinther wrote:

>Jeg har samme problem, hvordan får man lukket porten op?

Det får man ikke. Følg det link, der blev postet andetsteds i
tråden.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-02-02 21:44

Finn Jensen skrev:

> Hvis nogen har mail server kørende hvad har I så POP3 porten og SMTP porten
> til at stå på ?
> Jeg kan ikke få det til at virke med port 110 på POP3 og 25 på SMTP.
Ja det virker helt ok, men du skal have lavet lidt setup på den dns
sever som du har brugt for dit domaine navn, også hvis der er en dyndns
du bruger.

Box2000.dk køre alt ok på.

____
Her er hvad de skulle bruge for at få det til at køre:

Hej

har nu spurgt på det med MX verørende mailserver og DNS
Her er hvad jeg har fra TDC=

domain.dk. IN MX 10 din.mail.server.dk.
domain.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Det skal selvfølgelig tilpasses den box2000.dk på min IP.

____

Da de kender min ip, så kunne de klare dette.

BentN

Http://box2000.dk