Frames spørgsmål?
Fra : Emil Devantie

Dato : 30-01-02 19:41

Hejsa alle i webbere.

Jeg er lige begyndt at lave en side i Frames, jeg har ellers
altid lavet det i tabler, men ville lige prøve at lave en i
Frames.
Jeg har selvfølgelig et par spørgsmål og et af dem er: Når man
bruger tabler kan man centrer siden på midten af skærmen, som
f.eks på activedeveloper.dk, hvor der er en baggrunds farve og
selve menuen osv. Hvordan gør jeg det samme med frames? Altså, så
de ikke fylder hele skærmen, men ligger i midten!?

På forhånd tak. Emil Devantie!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 30-01-02 20:50

"Emil Devantie" skrev i en meddelelse
> [...]
> selve menuen osv. Hvordan gør jeg det samme med frames? Altså, så
> de ikke fylder hele skærmen, men ligger i midten!?

<frameset cols="*,70%,*">
<frame src="kant.htm">
<frame src="midt.htm">
<frame src="kant.htm">
</frameset>

--
Michael Kjeldsen
mkjeldsen@mail1.stofanet.dk

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 30-01-02 21:23

"Emil Devantie" <admin@novellen.dk> wrote in message
> [...]
> selve menuen osv. Hvordan gør jeg det samme med frames? Altså, så
> de ikke fylder hele skærmen, men ligger i midten!?

Hvis du bruger frontpage så kan du bruge en indbygget ramme.

VH
CCJ

Fra : Emil Devantie

Dato : 01-02-02 00:12

Carsten C. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Emil Devantie" <admin@novellen.dk> wrote in message

> Hvis du bruger frontpage så kan du bruge en indbygget ramme.

Hvad vil det sige? At bruge en indbygget ramme?

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 01-02-02 01:41

> Hvad vil det sige? At bruge en indbygget ramme?

I frontpage (ihvertfaldt FP2000) kan du lave en "Inline Frame" / "Indbygget
Ramme".

Den findes i: "Indsæt -> Indbygget ramme"

Du kender til rammer som altid starter ved en kant (enten venstre, højre,
bund eller top) og så går et stykke ud. Med Indbygget Ramme kan du placere
en ramme midt i din hjemmeside.
Meget smart. Rammer er dog ikke min smag. Så hellere bruge ASP til, at loade
siderne med.

Vh
CCJ