Henvisning til sider
Fra : Jan Hougaard

Dato : 30-01-02 19:27

Jeg har lavet et lille opslagsværk til konens opskrifter vha FrontPage.
Og det virker ganske fortrinligt.
Men nu har fruen fundet på at hun gerne vil ha' det brændt over på
en cd, så hun kan ta' det med på arbejde osv.
Men når det skal køre fra cd passer henvisningerne til de forskellige
sider ikke mere.
Er det muligt at lave henvisningerne sådan at det er ligemeget om
siderne ligger på C: D: E: osv?
(eks på nuværende henvisning: href="file:///C:/Opskrifter/gruppe4.htm">)

mvh Jan Hougaard

Fra : Gevaldi

Dato : 30-01-02 20:06

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:a39dsr$oa7$1@sunsite.dk...
> Jeg har lavet et lille opslagsværk til konens opskrifter vha FrontPage.

Læser du ikke de svar du har fået, bla.:

Fra : Jan Hougaard

Dato : 30-01-02 20:28

> Læser du ikke de svar du har fået, bla.:

Jo det gør jeg da, men det kan jeg ikke få til at virke.
Og jeg fandt ud af at denne gruppe måske er mere egnet
til spørgsmålet

mvh Jan Hougaard

Fra : Gevaldi

Dato : 30-01-02 21:58

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ved ikke hvordan du lige har lavet det
opslagsværk, men det katalog jeg har mine
hjemmesider i, kan jeg da umiddelbart kopiere
til en cd og det virker da uden problemer.

Du bliver nødt til at lave det så det hele er i
samme bibliotek og så evt. lave underbiblioteker,
hvor så de links du opretter fører til de dokumenter
i det specifikke bibliotek.
Så kan det køre fra et hvilket som helst cd rom drev.

/Gevaldi

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 23:33

Hvis du har index til opskrifterne liggende i roden skal det ikke se ud som
du siger.
| (eks på nuværende henvisning: href="file:///C:/Opskrifter/gruppe4.htm">)
skal i stedet hedde Opskrifter/gruppe4.htm <a
href="Opskrifter/gruppe4.htm">Bøf med løg</a>
Det vil vise et hyperlink som hedder "Bøf med løg" ! Det med file:///C:/ er
noget FrontPage laver, men ikke spor nødvendigt..
Når du laver det på ovenstående måde vil det virke alle steder, hvis ellers
biblioteket Opskrifter og filen gruppe4.htm er til stede.
På den måde du har lavet det, SKAL alt køre fra C:

Hvis du i øvrigt vil have din cd til at starte automatisk når den sættes i
drevet gøres det på følgende måde:
Din indexfil her kaldt 1start.htm og Shelexec.exe (fra NT) kan hentes fra
datatid cdrommerne (winrun.exe) skal ligge i roden på cdrommen.
Så vil filen 1start.htm altid blive åbnet når cdrommen sættes i drevet.

[autorun]
open=Shelexec.exe 1start.htm

I øvrigt vil filerne (ikke autorun) også kunne fungerer på et website, hvis
i skulle få lyst til at lave et sådant.

John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Jan Hougaard

Dato : 31-01-02 20:49

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ellers
> biblioteket Opskrifter og filen gruppe4.htm er til stede.
> På den måde du har lavet det, SKAL alt køre fra C:

Nu virker det.
Tak for hjælpen.

mvh Jan Hougaard