Trådløst net.
Fra : Nej

Dato : 30-01-02 18:39

Hej igen.
Når jeg vil have trådløst netværk, skal jeg så absolut bruge et accesspoint
eller er der andre muligheder ?
-Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-02 18:46

"Nej" <æmann@lort.kom> skrev i en meddelelse

> Hej igen.

Igen? men goddag

> Når jeg vil have trådløst netværk,

Spændende.

>skal jeg så absolut bruge et accesspoint
> eller er der andre muligheder ?

Ja, hvis du bare skal koble 2 pc´ere imellem sig.. kan du bruge 2 kort.

Men et sådant accespoint, er da ikke så dyrt igen..

Prøv evt at se på http://www.proconsult.dk/

de har en rimelig overskulig oversigt over produkter.

Hvis jeg skulle vælge noget, ville jeg nok snuppe denne:

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwap/netlswap11.html

og tilhørende PCI kort...

Du kan jo prøve at høre dine naboer, om de vil dele en Internet forbindelse

Der kan nemlig tilsluttet ekterne antenner til denne box.... Så det kan
række længere.

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 19:07

> Ja, hvis du bare skal koble 2 pc´ere imellem sig.. kan du bruge 2 kort.

Ja, det er det så ikke. Jeg bruger ADSL-MODEM..
-Anders

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 19:08

> Men et sådant accespoint, er da ikke så dyrt igen..

2.000 er da også en slags penge.
-Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-02 19:13

> 2.000 er da også en slags penge.

Jo, men så kunne du sætte en server op, som styrer ADSL modemmet... Dermed
at bruge PC´en som accespoint....

Du er stadig nød til at have et eller andet, der kan kommunikere med det
trådløse netkort

Men hvad med en ordning med din boligforening?

Jeg er faktisk fået helt sjove Ide´er...

Sidder og studere antennertyber og rækkelængder på
http://www.proconsult.dk/documents/pdf/oaig_c.pdf

Hvor er der mange spændende antenner... Man kunne jo dække hele min by,,, og
så kunne man smide en Sonofon 4/1 Mbit på den.,... Og dermed snuppe alle
Sonofons mulige kunder

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 19:25

> Men hvad med en ordning med din boligforening?
Jeg har ingen boligforening. Jeg bor på LANDET :)

Nice ,)

-Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-02 19:58

> Nice ,)

her er hvad Intercitynet mener at kunne dække med een antenne, i byen her..
Det kører også wireless 11 Mbit

http://www.intercitynet.dk/vibysj_info.htm

Fra : Jens

Dato : 31-01-02 01:20

> her er hvad Intercitynet mener at kunne dække med een antenne, i byen
her..
> Det kører også wireless 11 Mbit
>
> http://www.intercitynet.dk/vibysj_info.htm

Det er nok de færreste, som har line of sight (frit udsyn) til
antennen......
Det skal man huske med trådløst udstyr over længere afstande, selv FWA
kræver det.

Jens

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 19:21

Bare lige for at være sikker:

Jeg har et adslmodem som jeg har sat til en hub. Både min bærbar og min
stationære computer er sat til den hub med to RJ-45 kabler. Okay, så vil jeg
gerne havde den bærbare på trådløst net. Kan dette kun gøres ved hjælp af et
access point ?

-Anders ...

Fra : Jens U. K.

Dato : 31-01-02 11:00

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
> [...]
jeg
> gerne havde den bærbare på trådløst net. Kan dette kun gøres ved hjælp

Nej.

Hvis du tilføjer et trådløst netkort (af typen der kan kommunikere med
andre trådløse netkort) i den stationære, så kan den bærbare kommunikere
med den stationære og via den også få adgang til adslmodemet osv. Det
kræver selvfølgelig at den stationære er tændt når du vil på nettet med
den bærbare...

/Jens Ulrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-01-02 20:32

> "Nej" <æmann@lort.kom> skrev i en meddelelse
>
> Ja, hvis du bare skal koble 2 pc´ere imellem sig.. kan du bruge 2 kort.

Bevare!
Det er ikke alle kort der understøtter dette.
F.eks 3com's wireless kort understøtter *IKKE* dette, der skal du have et
accesspoint.
Lucent's kort de gør derimod vist nok (prøv at søg tilbage i gruppen det har
været oppe at vende før hvem der kan og ikke kan)

/Dennis