JetDirect og W2K
Fra : George Flint

Dato : 30-01-02 17:15

Hej gruppe.

Har just smidt en JetDirect på nettet (som består af min W2K, en switch, en
router og Jet'en )
Vha. Web JetAdmin kan jeg både se og konfigurere Jet'en, men hvordan får jeg
<Tilføjet en printer> ??
Jeg har lavet en JetDirect port via <Server egenskaber> under <Printere>,
som (selvfølgelig) har den rigtige IP-adresse. Men <Tilføj printer> kan ikke
se nogen printer.
Hvad gør jeg galt ?? eller hvad mangler jeg at gøre ??
På forhånd tak
George

Fra : Henrik Walther

Dato : 30-01-02 19:44

It's rumoured "George Flint" <flintstone@os.antispam.dk> wrote:

>Jeg har lavet en JetDirect port

Hvorfor ikke benytte normal LPR?

>Hvad gør jeg galt ?? eller hvad mangler jeg at gøre ??

Kan du pinge printerens IP addresse evt. telnette JetDirect boksen for
at checke konfigurationen?

--
Henrik Walther

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-01-02 20:57

Hej "George Flint" <flintstone@os.antispam.dk>

> [...]
>router og Jet'en )
>Vha. Web JetAdmin kan jeg både se og konfigurere Jet'en, men hvordan får jeg

Du tilføjer ikke printeren til boksen. Boksen skal have en ip-adresse
som du selv sætter eller henter via dhcp.

>Hvad gør jeg galt ?? eller hvad mangler jeg at gøre ??

Lav en TCP/IP port og angiv hostname eller ip-adresse på boksen. Hvis
den har kontakt identificerer den selv type.

Tilføj printer, vælg den port du lige har oprettet, og vælg eller
installer printerdriver.

Vælg at share printeren hvis du skal kunne skrive ud til den fra andre
maskiner.

Simple as that.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : George Flint

Dato : 31-01-02 08:38

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installer printerdriver.
>
> Vælg at share printeren hvis du skal kunne skrive ud til den fra andre

Tak Lars.

Det var lige det der skulle til. Nåhh ja, så skulle det jo ikke være en
netværksprinter. Hvorfor er det ikke det ??
Den sidder da på nettet, og ikke på en lokal port ??

George

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-01-02 19:53

Hej "George Flint" <flintstone@os.antispam.dk>

>Det var lige det der skulle til. Nåhh ja, så skulle det jo ikke være en
>netværksprinter. Hvorfor er det ikke det ??
>Den sidder da på nettet, og ikke på en lokal port ??

Hvad er det du ikke forstår?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 31-01-02 21:11

"George Flint" <flintstone@os.antispam.dk> skrev i en meddelelse news:3c58f40f$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det var lige det der skulle til. Nåhh ja, så skulle det jo ikke være en
> netværksprinter. Hvorfor er det ikke det ??

Spooleren er lokal.

> Den sidder da på nettet, og ikke på en lokal port ??

Den tilsluttes en lokal (netværks-) port.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Henning

Dato : 30-01-02 21:52

On Wed, 30 Jan 2002 17:14:32 +0100, "George Flint"
> [...]

>router og Jet'en )
>Vha. Web JetAdmin kan jeg både se og konfigurere Jet'en, men hvordan får jeg

Har du givet boxen en IP-adresse? Skriv denne adresse i din browser,
og du er "inde i" JetDirecten. Meget simpelt at configurere derfra -
den downloader endda de nødvendige printerdrivere for dig!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk