Nokia 6210 med Debitel abonnement
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 21-12-00 01:13

Hejsa!

I følge mobilpriser.dk kan man købe en Nokia 6210 med Debitel abonnement til
1450,- hos Tele Vanløse....

Er der nogen som kan fortælle mig om denne telefon er operatørlåst til
Debitel ?
- Jeg har i forvejen Tele Danmark abonnement, så hvis jeg får en Nokia
telefon til med Debitel abonnement, som benytter Tele Danmarks net, burde
det vel ikke betyde noget om den skulle være låst, idet det så ville være
til Tele Danmark ???

På forhånd tak

/Christopher

Fra : Hawkeye

Dato : 21-12-00 08:26

Ja den er låst, for tid og evighed til Debitel.

Erik

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-12-00 12:02

"Hawkeye" <erik@thomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den er låst, for tid og evighed til Debitel.

Er det lovligt? Jeg troede at der var en max. låseperiode på 6 mdr.

Claus

Fra : Hawkeye

Dato : 21-12-00 16:06

De 6 måneder er kun en service over for os forbrugere fra de seriøse
teleselskaber, såhhhh, tænd dig godt om inden du vælger selskab.

Erik

Fra : Morten Thomsen

Dato : 21-12-00 23:24

Hawkeye wrote:

> De 6 måneder er kun en service over for os forbrugere fra de seriøse
> teleselskaber, såhhhh, tænd dig godt om inden du vælger selskab.

Jeg skulle nu mene at forbrugerombudsmanden er af en anden mening.
6 måneder er max tid selskaberne kan låse kunderne - ihvertfald private,
ved ikke med erhverv.

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-12-00 17:32

Hej...

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Er det lovligt? Jeg troede at der var en max. låseperiode på 6 mdr.

Hvis der er tale om et erhvervsabonnement som én nævnte, så gælder den
med 6 måneders låsen ikke ! - Det er kun privatkunder der er "beskyttet"
af den regel. - Til erhvervskunder kan telefonen låses i 20 år om det
skulle være -)
--
M.v.h. Ole

Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-12-00 16:15

Det er ikke korrekt. Jeg arbehder indenfor faget og der er en øvere grænse,
som siger, at max 6 mdr. Det gældene pr. 1/6-2000. Det er simpelthen ikke
lovligt, at binde folk til noget overhovedt udover de 6 mdr. det gælder
f.eks. også parabolkort.

mvh og glædelig jul

KC

Fra : N/A

Dato : 25-12-00 01:11

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-12-00 01:11

Jeg har snakket med en kollega fra forbrugerådet og den gælder også erhverv.
De kan sagten annoncere med eks. 24 mdr. Men sger du at du ikke vil det. Så
SKAL de sælge den med en binding på 6 mdr.

mvh

KC

Glædelig Jul og godt nytår