Debitel
Fra : Martin

Dato : 20-12-00 20:13

Hej igen
Merlin kører med et udsalg på en Nokia 3310 til 899 kr. + 100 i oprettelse
af abbon....
Det lyder fint nok , men abonnementet er hos Debitel - er de ok??

Martin
Homepage
http://fp.worldonline.dk/fpecyperhyp

Fra : Jokeren

Dato : 20-12-00 21:43

Hej Martin

Købte en telefon til 99,- og bad om mobilselect 20, da den var oprettet
havde jeg fået selct 50, okay ringede til og fik af vide at det kostede 99
kr. at ændre jeg havde jo skrevet under på at jeg ønskede mobilselect 50,
okay bad om at snakke med en der havde noget mere og skulle have sagt, han
ville ringe tilbage til mig.

I mellem tiden havde jeg fundet min kontrakt og kunne ikke lige se at jeg
havde skrevet under på mobilselect 50, (rinligmt hvis heller ikke på
mobilselect 20) da jeg havde skrevet under på produktkoden 81.

Debitel ringede det var ham jeg havde talt, han sagde at han havde fået lov
ovenfra til at ændre mit abb. gratis. Jeg forelagde ham det med produktkoden
hvortil svaret var jeg kunne have spurgt forhandleren, rigtigt men jeg
bestilte jo mobilselect20, derfor var det vel ikke nødvendigt , det havde
været bedre om debitel i stedet for produktkode havde valgt at skrive abb.
formen

Dertil skal man være opmærksom på flg som ekstra kommer med på regningen og
som ikke fremgår klart af deres tilbud.

Ekstraservices
Telefonsvare + visnummer 10,00
Samtale specifikation 5,00

Hvis du ikke er tilmeldt PBS adm. gebyr 20,00

iøvrigt skal man være opmærksom på at smsbeskeder ikke går fra på minuterne
men betales særskilt, og at ubrugte minutter ikke overføres.

Denne gang havde de også opkrævet 2 gange samtalespecifikation, (kun 5
kroner) De har ikke et 80 nummer så det kostede lige 1 kr. at ringe og
brokke sig, 5 kroner er ikke meget men hvis nu mange kunder ikke brokker sig
bliver det til meget.

Derfor kan jeg anbefale et abb. hos et andet selskab, jeg ved ikke hvordan
betjeningen er hos teledanmark, men sonofon kan klare alt hele døgnet
ringede en Søndag aften med et problem med at sende sms`er ½ tmer senere
ringede sonofon at nu havde teknikeren løst problemet for mig. Det er
service.

Hilsen

Johnny

Fra : Fischer

Dato : 20-12-00 21:46

> Merlin kører med et udsalg på en Nokia 3310 til 899 kr. + 100 i oprettelse
> af abbon....
> Det lyder fint nok , men abonnementet er hos Debitel - er de ok??

Det kan vist besvares med et klart: NEJ !!!

Der har været mange klager over "Debil-betal" her i gruppen og i andre
forums.
Deres dækning er fin - de bruger enten Tele Danmarks eller Sonofons net.

Men jeg har hørt om store problemer med ting som forkerte fakturaer og med
at få koden til din telefon efter 6 mdr. Og hvis du ønsker at opsige dit
abonnement .... uha, uha! Debitel gør hvad de kan for at holde på kunderne.

Mit råd: Køb telefonen med en anden - faktisk hvilken som helst anden -
operatør.

(F)

Fra : Jokeren

Dato : 20-12-00 21:59

Ja det var egentligt også det jeg ville frem til, hvad er det man siger pris
og kvalitet hænger sammen også her.

Fra : John R. Jensen

Dato : 21-12-00 23:46

"Jokeren" <smart@teens.dk> wrote in message
> Ja det var egentligt også det jeg ville frem til, hvad er det man siger
pris
> og kvalitet hænger sammen også her.

Nej, det passer ikke her; Vælg hvilket som helst andet teleselskab og få
bedere service billigere minnuttakst og abonnement !

Mvh John Jensen

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 20-12-00 23:16

Hej!

Debitel laver desværre ofte fejl i de regninger de sender ud, og det er et
værre bøvl at få det rettet. Deres kundeservice er også elendig: Lang
ventetid (som du kommer til at betale for, intet 80-nummer), og i nogle
tilfælde ukompetente medarbejdere.

Jeg har tre eksempler: De skylde mig 300 kr (!), det tog seks opringninger
og to e-mails før jeg fik pengene igen. En af mine venner fik også en
regning med en fejl på. "Fint, vi sender dig en ny". Han krøllede regningen
sammen, og ventede på den nye. Et par dage efter blev telefonen spærret,
fordi han ikke havde betalt den regning med fejl på! Det tog fem dage, før
den blev åbnet igen.

Én ting mere: Jeg fik oprettet mit abonnement i min fars navn, da jeg var
under 18 da jeg fik min fon. De vil ikke ændre abonnementet til at være
registreret i mit navn, selvom det er mig der betaler. Jo, for 99 kr., men
hos Sonofon og Tele Danmark er det gratis.

Så mit råd: Vælg ikke Depritel!

Jeg glæder mig til man kan skifte teleselskab og samtidig beholde sit
nummer, så er jeg den der er smuttet!

MVH Morten
Have a smiley day

"These Pretzels are making me thirsty"

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 22:09

Fra : Kenneth Boldt

Dato : 29-12-00 22:09

On 29 Dec 2000 04:11:29 +0100, isberg@city.dk ("Jytte [ CyberCity ]")
wrote:

>Jeg har en Nokia 3210 som jeg har købt sammen med et Debitel abonnement, jeg har haft den i et halvt år og vil nu gerne have den låst op.
>Debitel påstår at det kun kan lade sig gøre ved at jeg for egen regning sender min mobiltlf, til dem, undværer den i mindst en uge og så betaler for at få den sendt hjem igen.
>Kan det virkelig være rigtigt ?

Ja. Desværre er det rigtigt. debitel har låst telefonen med sim-lock,
og ikke med den mere 'almindelige' operatør lås. med sim-lock menes
der, at telefonen simpelthen låser til det første kort der kommer i.
Til gengæld skal du bare huske at gøre opmærksom på at portoen for at
sende telefonen ind, skal krediteres på din næste regning. Det burde
der ikke være noget problem i.

--
Kenneth Boldt

Fra : Jesper Sperling

Dato : 21-12-00 16:09

>abonnementet er hos Debitel - er de ok??<

Jeg har nu haft abonnement hos dem i 3 år og har ikke oplevet nævneværdige
problemer. Så ja, de er ok (derimod har jeg dårlige erfaringer med Telia).

Mvh

Jesper Sperling